Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko Hälsingin av-mammat,

Vierailija
16.12.2010 |

että ei se lumi täällä harvaan asutussa pohjoisessa mittään haittaa. Nooh, siinä erehtyy. Ei ole nääs ne työpaikat kulman takana, eipä sinne paljoa kipitellä kävellen. Jotta jos tie tukossa ja ne auratkin on kuulkaa harvassa täällä harvaan asutulla seudulla, niin sitten joko yritettään vauhdilla niiden lumipenkkojen yli, jäädään kiinni tai sitten pysytään suosiolla kotosalla. :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivamaan autoasi vallista JOKA PÄIVÄ ja toisaalta kukaan ei siellä pysäköi ratikkakiskoille, jolloin tuhannet myöhästyvät töistä. Kotiinkaan ei voi jäädä, täälläkin on tärkeitä työpaikkoja.

Vierailija
2/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka Helsingin päästä päähän on aika pitkä, puhumattakaan kaikista vantaalaisista ja espoolaisista ym., jotka käyvät siellä töissä. Naurattaa kyllä tuo ajatus että työpaikka olisi kulman takana ja sinne kipiteltäisiin kävellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaanko sinä luulet, että täällä työpaikat ovat nurkan takana, jonne vaan voi kipitellä? Miksi siis meillä on autoja?

Vierailija
4/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitse omaa autoa. Meillä vanha ja kallis kakkosauto nelikko, jotta kotoa pääsee pois, jos tarvis. Ja vaikka auto onkin autotallin suojassa, niin yleensä tie pitää käydä avaamassa traktorilla ennen kuin pääsee mihinkään lähtemään. Mutta nää on niitä elämän valintoja.

Mutta totta kai me ymmärrämme teidän valitusta, koska vaikuttaa tämänkin palstan perusteella, että pk-seudun mammat lapsosineen ovat tottuneet saamaan kaiken heti, mulle nyt nyt nyt, niin onhan se ikävää joutua kaivamaan autoa JOKA päivä oikein lumiVALLISTA!!!

Vierailija
5/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten on kehoitettu tekemään, ettei ne biilit ole siellä aurojen jaloissa.

Ja todellakin julkiset yhteydet pelaa suuntaan ja toiseen yötä päivää siellä kasvukeskuksissa, joten MIKSI teillä on autoja ylipäänsä?

Vierailija
6/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitse omaa autoa. Meillä vanha ja kallis kakkosauto nelikko, jotta kotoa pääsee pois, jos tarvis. Ja vaikka auto onkin autotallin suojassa, niin yleensä tie pitää käydä avaamassa traktorilla ennen kuin pääsee mihinkään lähtemään. Mutta nää on niitä elämän valintoja.

Mutta totta kai me ymmärrämme teidän valitusta, koska vaikuttaa tämänkin palstan perusteella, että pk-seudun mammat lapsosineen ovat tottuneet saamaan kaiken heti, mulle nyt nyt nyt, niin onhan se ikävää joutua kaivamaan autoa JOKA päivä oikein lumiVALLISTA!!!

aika usein katkera maalainen. Ja hei, mä olen ihan samaa mieltä: jos asuu kaupungissa niin sopii tarkkaan miettiä auton pitoa. Mä kuljen julkisilla, ja juuri julkisilla kulkijoitahan nuo ratikoille pysäköivät ym. haittaavat.

Vierailija
7/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auto mökkireissuja varten

Vierailija
8/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työmatkaan menee näin vain puolisen tuntia, julkisilla menisi tuplasti enemmän suuntaansa.

Toinen syy on lasten harrastukset, niihinkään ei julkisilla pääse nopeaan.

Vierailija
9/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten on kehoitettu tekemään, ettei ne biilit ole siellä aurojen jaloissa.

Ja todellakin julkiset yhteydet pelaa suuntaan ja toiseen yötä päivää siellä kasvukeskuksissa, joten MIKSI teillä on autoja ylipäänsä?

kun on kerran tottunut siihen, että auto(ja) on, niin kai siitä on vaikea luopua. Tiedän Espoon perukoilla asuvia monilapsisia perheitä, joilla ei ole autoa. Kyllä, vanhemmat käy töissä ja lapset harrastaa. Järjestelykysymys useissa tapauksissa. Mutta aikaahan tuo julkisilla kulkeminen vie, joten kai siihen on vaikea sopeutua kun on paremaan tottunut.

Vierailija
10/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat useimmat syntyjään muualta kuin Helsingistä, joten eiköhän ymmärrystä pitäisi löytyä suuntaa ja toiseen.

Vierailija
11/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottais vaikka sitä lunta vähän teiltä tännekin nyt, kun on niin vähissä. Kateellinen siis, ehkä. ;) Pointti oli vaan se, ettei se täällä harvaanasutulla alueella tuollainen kova lumentulo ole sen helpompaa. Vaikka onkin enämpi paikkoja, mihin lunta luoda ja pukata..

Vierailija
12/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auto mökkireissuja varten

Vai meinasitteko mökille mennä nyt talvella? Ajattelin vaan, että mitenköhän ne mökkitiet on aurattu ja löytyykö autotallia, jotta auto ei ihan lumeennu?

Vierailija
13/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin traktorilla tai sillä rämällä nelikolla, mutta kun ei jaksaisi koko ajan täältä lueskella lumen voivottelua, kun ei niille asioille voi kuin itse vaikuttaa. Hallipaikka (joo tiedän, että on kallista), julkiset, kimppakyydit, hyvä lapio...kun ei se elämä nyt vaan mene niin, että aina kaikki sujuu kuin rasvattu.

Ja minullakin on täältä Helsinkiin muuttaneita ystäviä, mutta eivät he juuri valita, vaan juuri nimenomaan ne mammat, jotka ovat omaksuneet tämän mulle, kaikki, heti, nyt -asenteen...

Vierailija
14/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole työpaikan lähimailla parkkihallia. Julkisilla menisi n. 2 h päivässä työmatkaan, kokeiltu on. Hälllssssingin pappa ajaa HHälllllsssssingistä kehyskuntaan, jossa ei varmaan tiedetä mitä parkkihalli tarkoittaa :)

Mutku tääl hälsingissä on niin kivaa toi vapaa-ajan vietto, ni ei me pöpelikköön muuteta, kun on varaa täällä omaan taloon meren äärellä kahden auton lisäksi.

Vierailija
15/15 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu muualla suomessa runsaasti ja on siellä tullut itsekin joskus joitain vuosia asuttua.

Minä en henkkoht mieti, että ollaanpas sitä nyt pk-seutulaisia ja mitähän siellä muualla suomessa on, on paremmin onko huonommin. Keskityn ihan tähän omaan arkeen täällä ja olen kyllä nähnyt ne hyvät ja huonot puolet mitä muualla asumisessa on.

Ja, huonoja puolia on täälläkin, mutta niistähän saa ihan oman aiheen sitten

En ole aiemmin älynnyt, että ärsyttääkö tämä Hgin lumitilanne muuta Suomea jotenkin? En tarkoita ap:ta vaan muutama hyökkäävä aloitus on aiheesta ollut. Antakaa meitin nyt rauhassa painia lumen kanssa täällä, eikai siinä ole mitään pahaa tai paheksuttavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan