Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko, että kukaan on ylipainonen puuron, perunan tai ruisleivän takia.

Vierailija
16.12.2010 |

Kyllä lihavat yleensä syövät paljon suklaata, karkkia, leivonnaisia tai sitten pizzaa, hampurilaisia, sipsejä ja muita ns. roskaruokia. Työpaikallakin olen huomannut kun on suklaata tarjolla useimmat ottavat pari kolme palaa, mutta ylipainoiset kauhovat reilummin. Kukaan ei lihone jos noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia hiilihydraatteineen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sivulauseissa tulee joskus kuultua, miten keksipaketti hupenee illassa tai jätskiä syödään kerralla vähintään puoli litraa. Suklaalevy tulee syödyksi kertaistumalta leffaa katsoessa yms.

Luulen ett suurimmalla osalla vaikeuksia tuottaa just tuo kohtuus.

Syödään ylisuuria annoksia kerrallaan ja esim. herkkuja liian usein ja liian paljon.

Vierailija
2/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, että ylipainoisimmat eivät useinkaan syö töissä lounasta lainkaan tai syövät vain jotain olematonta. En tiedä, johtuuko siitä, että eivät jotenkin kehtaa ylipainonsa takia syödä vai syövätkö sitten illalla ihan älyttömästi herkkuja ja muuta.

Jos itse jätän lounaan väliin, niin illalla nälkä on ihan kamala ja syön kaiken, mitä vastaan tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himo roskaruokaan saa alkunsa viljatuotteiden syömisestä. Vaikkapa vain lautasellinen täysjyväpuuroa saa aikaan sen, että välittömästi tämän jälkeen himoitsen hampurilaisia, sipsejä ym. paskaa niin paljon etten kestä kiusausta vaan menen ja ostan.

t. paino +4kg alle viikossa

Vierailija
4/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuroa joka päivä ja roskaruokaa n. 1-2 kertaa vuodessa :o.

Painoindeksi 20...

Himo roskaruokaan saa alkunsa viljatuotteiden syömisestä. Vaikkapa vain lautasellinen täysjyväpuuroa saa aikaan sen, että välittömästi tämän jälkeen himoitsen hampurilaisia, sipsejä ym. paskaa niin paljon etten kestä kiusausta vaan menen ja ostan.

t. paino +4kg alle viikossa

Vierailija
5/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siitä kaloreita kertyi päivässä rutkasti, kun vetelin puoli limppua kerralla, eikä nälkä lähtenyt mihinkään. Jätin viljatuotteet ja perunan kertalaakista elokuussa pois, tilalle protskua. Herkkuja syön edelleen, suklaatakin kun mieli tekee. Paino tippunut kymmenen kiloa! Eikä ole ainainen näläntunne, suosittelen!

Vierailija
6/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuroa joka päivä ja roskaruokaa n. 1-2 kertaa vuodessa :o. Painoindeksi 20...

Himo roskaruokaan saa alkunsa viljatuotteiden syömisestä. Vaikkapa vain lautasellinen täysjyväpuuroa saa aikaan sen, että välittömästi tämän jälkeen himoitsen hampurilaisia, sipsejä ym. paskaa niin paljon etten kestä kiusausta vaan menen ja ostan. t. paino +4kg alle viikossa

Minä olen aina kiskonut hiilareita urakalla mutta paino pysynyt samana jo 25 vuotta.

Vierailija
7/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta "kaikkea kohtuudella" on mun mielestä hyvä ohjenuora. Samaa toitotan lapsillenikin.

Vierailija
8/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintosuositusten mukaan, ehkä vähän niukemmin, mutta herkkuja siihen kohtuudella lisäksi ja olen aina ollut hoikka. Oisko osa ihmisistä sitten hiilihydraattiherkempiä tai syövät vain liian vähän proteiinia (ja liikaa hiilareita ja rasvaa) että nälkä ei lähde? Itse tykkään, että kaikkea saa syödä mut niukasti. Eikä ole hillitön nälkä, vaan sopiva nälkä ruoka-aikaan.

kyllä siitä kaloreita kertyi päivässä rutkasti, kun vetelin puoli limppua kerralla, eikä nälkä lähtenyt mihinkään. Jätin viljatuotteet ja perunan kertalaakista elokuussa pois, tilalle protskua. Herkkuja syön edelleen, suklaatakin kun mieli tekee. Paino tippunut kymmenen kiloa! Eikä ole ainainen näläntunne, suosittelen!

Vierailija
9/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi automaattisesti sopia kaikille Puhun nyt vaan omasta kokemuksesta: Puuro, perun, leipä yms ei minua varmasti "lihota". Ongelma on vaan se, että noita syödessä oli jatkuva nälkä. Hirveitä mielitekoja lähinnä makeaan. Sitten kun karsin hiilareita, niin paljon vähempi määrä ruokaa riitti, eikä silti ollut nälkä eikä tullut mussutettua herkkujakaan. Kaikille ei tietenkään tämäkään ruokavalio ole paras, mutta minulle ja monelle muulle tämä sopii.

Eikä minullekaan ylipainoa ole ikinä kertynyt, ennen painoin 62kg ja nykyään 55-56kg. Pituus 166cm

Vierailija
10/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on vain hyvä selitys olla taas syömättä perusruokaa. Taitaa olla aika harvinaista, että joku söisi puuroa terveellisillä lisukkeilla niin paljon, että lihoisi liikalihavaksi :D.

Ihmisten syömistottumukset ruokamäärissä ja ruuan laadussa ratkaisevat. Erityisen merkittävää on juuri se määrä. Hyvä esimerkki tuo suklaa, eli jos suklaata syö moninkertaisen määrän toiseen nähden, niin tottakai siitä saa myös moninkertaisen määrän kaloreita. Myös tavallinen perusruoka toki lihottaa, jos sitä syö moninkertaisen määrän toisiin nähden.

Vierailija
11/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain valtavasta määrästä ylimääräistä ruokaa, laihtuu. Ihan sama olisi tapahtunut, jos olisit jättänyt päivittäisen puolenkilon annoksen silakkapihvejä syömättä, kasan pihvejä, sipsipussin tai pari suklaalevyä.

Vierailija
12/12 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kiinnittänyt huomiota siihen, että ylipainoisimmat eivät useinkaan syö töissä lounasta lainkaan tai syövät vain jotain olematonta. En tiedä, johtuuko siitä, että eivät jotenkin kehtaa ylipainonsa takia syödä vai syövätkö sitten illalla ihan älyttömästi herkkuja ja muuta. Jos itse jätän lounaan väliin, niin illalla nälkä on ihan kamala ja syön kaiken, mitä vastaan tulee.

pelkästään kevyen lounaan.

Minulla on illalla kotona ihan yhtä kova nälkä riippumatta siitä mitä olen lounaalla syönyt. Mieluummin syön kotona perheen kanssa oikean aterian ja töissä pelkän salaatin tai puuron, kuin päinvastoin :)

Ylipainoa minulla on 5 kiloa, mutta sitä olisi paljon enemmän jos söisin töissäkin 'kunnolla'.

Herkkuja syön kerran viikossa, kohtuudella.

Ravitsemusterapeuttini mielestä se yksikin herkuttelupäivä pitäisi jättää pois jos haluan laihtua, sillä muusta ruokailusta ei pysty terveellisesti vähentämään.

Minä en ymmärrä tuommoista muiden ihmisten syömisten kyttäämistä ja arvostelua. Jokainen syökään omien tarpeidensa mukaan.