Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi ei älyä, minä vai lääkäri?

Vierailija
15.12.2010 |

Toivon kovasti, että vastaus on minä.

Haimme hiljattain ulkomailta adoptiolapsen. Jo hakiessa lapselta vuoti nenästä koko ajan vihreä räkä. Suomessa lapsella todettiin korvatulehdus, johon sai antibiootit. Räkä lakkasi valumasta vasta kuurin viimeisenä päivänä. Päivän lapsi oli terve, sitten alkoi uudestaan valua räkä ja nousi hirveä kuume.

Lapsi vietiin uudelleen lääkäriin, todettiin uudestaan korvatulehdus. Sai uuden antibiootin, joka loppui eilen. Vihreä räkä valuu yhä, mutta ei niin paljon kuin kuurin alussa, ja korva on kipeä. Veimme lääkäriin.

Lääkäri sanoi, että kyse täytyy olla viruksesta, koska antibiootit eivät auta. Minusta taas ei ole virus, koska vihreä räkä valuu. Minusta kyse on hirmu voimakkaasta "lastenkotibakteerista", joka on päässyt vahvistumaan, kun aina on hoidettu pahimmat vaivat pois ja jätetty hoito vähän kesken.

Sanokaa nyt, kumpi on typerä! Toivottavasti minä...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, niin siitahan voi tehda helposti bakteerimaarityksen (myos siita, mille laakkeille on herkka). Pyyda tekemaan, ei luulisi olevan ylivoimaista. Eihan tuo muulla ratkea. Toisaalta meidan laakari vaittaa etta vihrea lima = virus, ruskea lima = bakteeri. Mutta tieda hanta, lieko se noin suoraviivaista.

Vierailija
2/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kunnolla lääkeresistentti, mutta jonkin verran. Tarvii tujut lääkkeet ennen kuin toimii. Selvästi on huomannut molemmissa kuureissa, että lapsen olo paranee, mutta kuuri loppuu aina kesken. Ja kun kuuri loppuu, vaiva palaa takaisin entistä pahempana. :(

Minulle on aina sanottu, että kirkas erite on virus ja vihreä on bakteeri.

Lääkäri ei suostu tekemään yhtään mitään, sanoo vaan, että virus sen täytyy olla, kun ei antibiooteilla ole kuollut. :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä kannastasi kiinni, värikäs erite on aina merkki bakteeritylehduksesta.

Vierailija
4/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että verikoetulokset olivat normaalit. Se tästä vähän oudon jutun tekee.

Mutta toisaalta oon kuullut, että jos vaiva on vähän kuin kroonistunut, crp ei välttämättä ole koholla. Mutta en tiedä, pitääkö paikkansa, koska lääketieteen opinnot on kokonaan aloittamatta.

ap, joka edelleen toivoo olevansa se yksinkertainen osapuoli

Vierailija
5/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekematta tuota antibiogrammia mista puhuin aikaisemmin (eli maaritetaan bakteerin herkkyys eri antibiooteille). Ainakin taalla meillapain ihan standardilabratutkimus, jonka tulokset tulevat muutamassa paivassa. Ei myoskaan ole kallis. Ihan turhaa kuormittaa lasta antibiooteilla jotka eivat valttamatta toimi.

Vierailija
6/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että on vetämätön tms. vaikka vähän liioitellen, että ottavat tosissaan ja tekevät tarvittavat kokeet.

Onhan mahdollista että kyseessä on virus ja aivan uusi ilmasto ja uudet pöpökanmnat, uusi ruokavalio ja ihan kaikki, jos lapsi on kaukaa adoptoitu, joten oikeasti voi olla lukuisia viruksiakin nujerrettavana ja toisaalta antibiootit vieneet omaa vastustuskykyä alemmas. Parempi se on silti varmistaa ettei pääse tulemaan mitään todella vaarallista tilannetta, esim. keuhkokuumetta, aivokalvotulehdusta tms. kun ei voi tietää jos on joku eksoottisempi bakteeri kyseessä ilman tutkimuksia. Muista maitohappobakut. Gefilusplussat on maidottomia jos maidon sopiminen on epävarmaa. joillakin maitoallergikoillahan on juuri se että tekee jatkuvaa limaisuutta ja pientä lämpöä, mutta harvemmin niin, mahaoireet yleisempiä.

Vierailija
7/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tmv. nimi - tujuin laajakirjoinen antibiootti, mitä löytyy. Jos ette ole, pyydä kokeilla sitä. Ja vie lapsi vaikka yksityislääkärille saadaksesi tämän kuurin; se auttoi meillä, kun oli jo 2 kuuria syöty, kaikki kokeiltu ja lääkäri puhui putkituksesta (johon en itse olisi suostunut).

Vierailija
8/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuksessa, joten muualle ei ole pääsyä. Paitsi jos menee yksityiselle (joita ei tässä kunnassa ole). Sinne taas ei viitsisi mennä ennen kuin on varma, että siellä ei sanota samalla lailla...

Minä itse sairastin juuri keuhkokuumeen ja olen ihan satavarma, että sain tartunnan tuolta lapselta. Siksi tässä vähän huolettaa, kun lääkärit sanovat vaan, että odotellaan vaan viruksen häipymistä. Minun keuhkokuumeeni vaan jatkoi innolla kehittymistä, vaikka söin antibiootteja. Vasta kun sain sellaisen annoksen, joka pudotti minut kanveesiin, tauti alkoi talttua. Eli voimakas pöpö on.

ap

Vierailija
9/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tmv. nimi - tujuin laajakirjoinen antibiootti, mitä löytyy. Jos ette ole, pyydä kokeilla sitä. Ja vie lapsi vaikka yksityislääkärille saadaksesi tämän kuurin; se auttoi meillä, kun oli jo 2 kuuria syöty, kaikki kokeiltu ja lääkäri puhui putkituksesta (johon en itse olisi suostunut).

Esikoinen sai sitä kerran ja oli kyllä tehokasta.

ap

Vierailija
10/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuksessa, joten muualle ei ole pääsyä. Paitsi jos menee yksityiselle (joita ei tässä kunnassa ole). Sinne taas ei viitsisi mennä ennen kuin on varma, että siellä ei sanota samalla lailla...

Minä itse sairastin juuri keuhkokuumeen ja olen ihan satavarma, että sain tartunnan tuolta lapselta. Siksi tässä vähän huolettaa, kun lääkärit sanovat vaan, että odotellaan vaan viruksen häipymistä. Minun keuhkokuumeeni vaan jatkoi innolla kehittymistä, vaikka söin antibiootteja. Vasta kun sain sellaisen annoksen, joka pudotti minut kanveesiin, tauti alkoi talttua. Eli voimakas pöpö on.

ap

Vierailija
11/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein muista tuolta ajalta mitään...

ap

Vierailija
12/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaastako?

Tuttavani adoptiolapselle tehtiin kattava terveystarkastus. Otettiin verikokeita sekä uloste- virtsa- ja nenänielunäytteet joista bakteeriviljelyt. Meni vuosi ennenkuin kaikki taudit mm salmonella ja shigella bakteerit alkueläimetkin oli saatu hoidettua pois. Monta monta antibioottikuuria! Oireina oli mm ripulia ja nuhaa. Vanhempien täytyi itse suojautua näiltä tarttuvilta taudeilta.

Vierailija
13/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotiin kuun vaihteessa. Etelä-Afrikasta tuli, että ei nyt aivan kehitysmaasta...

Yritän tässä kovasti googletella ja löysin jo sen verran tietoa, että esim. keskikorvan tulehduksessa crp ei ole käyttökelpoinen. Eli voi siis kai olla bakteeritulehdus, vaikka crp olisi matalakin. Kai.

ap

Vierailija
14/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkrille toiseen kuntaan/kaupunkiin! Ikävän usein äidin vaisto kertoo tilanteen vakavuuden!

Vierailija
15/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sitä yksityiselle pitää lähteä. :(

ap

Vierailija
16/16 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saatte parhaan asiantuntemuksen eikä se yksi käynti mahdottomia maksa. Ei kannata ottaa riskiä, että lapsen korvat vaurioituvat pysyvästi ja on lopun ikäänsä huonokuuloinen.