Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi nukkuu päiväkodissa päiväunet ja iltanukahtaminen venyy.

Vierailija
15.12.2010 |

Tuttu ongelma varmasti jollekuille muillekin. Miten olette ratkaisseet tilanteen? Vai oletteko antaneet asian vain olla ennallaan?

Itse kun ei aina jaksaisi valvoa ihan niin pitkään kuin 3-vuotias! Hän ei kotipäivinä nuku ollenkaan päiväunia ja tällöin iltanukahtaminenkin sujuu hyvin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput on nukkumatta päivällä ja menee nukkumaan selvästi aiemmin. Muina iltoina valvoo klo 23 asti jolloin itsekin olen jo nukuumassa.

Vierailija
2/6 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt eskarissa ei sitten enää ole pakko nukkua ja on helpottanut meidän iltoja suunnattomasti. Ärsyttävintä on, että kun iltanukahtaminen menee myöhään, lapsi on aamulla väsynyt ja sitten taas tietysti nukkuu päikkärit ja kierre on valmis.

Puhuin asiasta päiväkodissa, mutta ei se mitään auttanut. Lastentarhanopettajilla ei ole itsellään vielä tuon ikäisiä, joten eivät ymmärtäneet koko ongelmaa. Lastenhoitajalla oli vanhempia lapsia ja ymmärsi pointin, yritti joskus rajoittaa nukkumista, mutta ei se toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseessä on pk, joka ei voi toimia tai halua toimia toisin. Meillä oli tällainen pk, mutta meitä se ei haitannut, lapset alkoivat kyllä iltaisinkin nukkumaan ihan tavalliseen tapaan.

Vierailija
4/6 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mitä vertaa näihin moniin juttuihin täällä.

Meidän vähän reilu 2-vuotias alkoi alkusyksystä pidentää iltahulinaansa. Yhtäkkiä saattoi nukkumaan meneminen siirtyä kaksi tuntia normaalia myöhemmäksi. Viimeisenä konstina hoksitiin kokeilla, että vähennetään päiväunia. Siihen asti nukkui 1,5-2 tuntia päikkäreitä päivässä. Annettiin nukkua enää max. 1h15 min ja ja pam, illlalla nopeasti nukahtaminen alkoi taas sujua.

Eipä tästä paljoa tarvinut pk:n kanssa kättä vääntää. Tai no ei itse asiassa ollenkaan. Ymmärsivät hyvin ja alkoivat laittaa lasta vähän myöhemmin unille kuin aikaisemmin. Mutta meillä kyllä on kaikin puolin ihana päiväkoti. Jos saan vielä kehua :)

Vierailija
5/6 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelun takana se kyllä oli, hoitajat olisi halunneet että lapsi nukkuisi.

Mutta minä pidin pintani ja sanoin että lapsen ei tarvitse nukkua. Riittää kun pienen hetken lepää ja sitten meni tekemään hiljaa itsekseen palapelejä tai piirtämään. Lapsi oli 3vuotta tuolloin.

Vierailija
6/6 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt syksyn aikana pojan iltanukahtaminen alkoi venymään, otin asia puheeksi pk:ssa ja olivat heti valmiita herättämään pojan hieman aikaisemmin. Ja tämä on auttanut asiaa. Ilman päikkyjä poika ei jaksa koko iltaa, mutta noin tunnin nokosilla kaikki ovat tyytyväisiä:) Ikää pojalla on 3v. ja itse olen kuitenkin sitä mieltä, että tuon ikäinen tarvitsee vielä päiväunia.

Meidän pk:ssa ei tarvitse nukkua pakosta, onneksi. Edellisessä pk:ssa tarvitsi, ja esikoisella olikin noita iltanukahtamisvaikeuksia aina siihen saakka kun jäin nuoremmasta äitiyslomalle. Jätti päiväunet noin 4v. pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan