Laihduttamisesta kysymys:
Mulla olis kolme kuukautta aikaa laihtua 14 kg, mikä olisi varmin tapa onnistua?
Olen karpannut, mutta painon putoaminen stoppaa viiteen kiloon, eikä ole aikaa odotella puolta vuotta, että pudotus lähtis käyntiin.
Olen myös ollut painonvartijoissa, mutta kärsinyt nälkää, sekään ei huvittais - pakko kai kuitenkin (tosin ei pv:ssa, kun sitä ei ole).....
Entä mitä sanotte, jos jättäisi huonot hiilihydraatit, mutta söisi kuitenkin hedelmiä (superpaljon hiilareita) eikä lisäisi rasvaa? Nälkää kai siinäkin saisi nähdä.
Pituus nyt 168 cm, paino 82 kg....
Kommentit (8)
Ja tiedän pilaavani sekä oman että mieheni matkan, jos lähden näin lihavassa kunnossa matkalle :(
Tiedän, ettei ole viisasta.
Aamulla pari kuppia mustaa kahvia.
klo 9 kaksi palaa täysjyväleipää, ei ruista, sillä vatsa menee sekaisin siitä, päällä benecoilia, pippurikalkkunaa, tomaattia sekä vihreätä paprikaa.
Lounaaksi kasvissosekeittoa sekä raejuustoa.
klo 14 vajaa kourallinen pähkinöitä ja omena.
Päivälliseksi broilerinfile, höyrytettyjä kasviksia sekä salaattia.
Iltapalalla rahkaa ja mehukeittoa.
Vettä olen juonut joka välissä, osin kivennäisvettä, liikkunut viikottain reippaammin.
Näin lähti vajaassa kahdessa kuukaudessa 10 kg.
Pidä kalorit vajeella, ehkä noin 1200kcal/päivä. Riippuen omasta koostasi kuitenkin jonkin verran. Syö se puoli kiloa kasviksia/hedelmiä päivässä ja juo tarpeeksi vettä. Pidä hiilarit noin 70-80g/päivä tai sen alle, se on helppoa kun syöt riisin/pastan/perunan tilalla vaikka keitettyjä kasviksia ja vaihdat leivän omenaan/jogurttiin/juustoon/tms.
ja nautit lomastasi täysillä!
Itse tiputin kymmenisen kiloa yhden kesän aikana syömällä vähemmän kaikkea, mutta lisäten kasvisten osuutta. Otin käyttöön pienemmän ruokalautasen, johon laitoin vähintään puolet kasviksia, en hakenut lisää. Jätin makeat herkut pois jäätelöä lukuun ottamatta, ja sitäkään en ostanut kotiin.
Iltanapostelu on yksi paheeni, kesällä oli helppo ostaa vihanneksia, mutta joskus tein myös "ruissipsejä": paahdoin ruispaloja, leikkasin ne tikuiksi ja odotin, että jäähtyvät ja kuivahtavat vähän. Tein tikkujen kaveriksi dipin kermaviilistä, jugurtista tai avocadosta ja tuoreista yrteistä yms mausteista.
Lomia jne tulee aina uusia. Järkevämpää on päättää laihtua tavalla, jolla pudotetut kilot pysyvät alhaalla. Ja laihtua voi terveellisellä ja mukavallakin tavalla. Jos laihtuu nopeasti menettää rasvan sijasta lihaskudosta, jolloin edes ulkonäkö ei välttämättä parane. Parempi laihtua kolmessa kuukaudessa hitaasti ja pysyvästi esim. 2kg/kk =6kg. Eikö olisi parempi olla 7 kk päästä PYSYVÄSTI 14 kevyempi kun väliaikasesti 3kk päästä?
Olen laihtunut vuodessa 12 kiloa Patrik Borgin kirjan ohjeiden perusteella, eikä ole ollut yhtään hankalaa vielä, vaan mukavaa.
ei karppauksellakaan ruokaa saa ahmia..kaloreita kannattaa katsoa vähän karpatessakin
vaikka haluaakin painoaan pudottaa!
Kun vähän tarkkailee mitä syö ja vaihtaa huonot parempiin niin saa syödä enemmän (esim. leipä->omena, peruna->porkkana jne)
Tyyliin 800-1000 päivässä. Mutta en suosittele sellaista varsinkaan naiselle. Noilla kalorimäärillä ei ole mahdollista saada ruoasta kaikkia välttämättömiä aineita.
Mikä ihmeen kiire sulla on? Rantaloma varattu?