Mitä tekisit: 3,5-vuotias ei suostu pukemaan päällysvaatteita eikä anna myöskään pukea niitä.
Vein ulos pakkaseen sisävaatteissa, haalari kainalossa. Itki ja pyysi pukemaan vaatteet ulkona. Seuraavana aamuna sama juttu. Neuvoja?
Kommentit (43)
puetaan vaatteet päälle ja piste. Vaikka miten rimpuilisi. Pitää vaan itse pysyä rauhallisena ja pukea itselleen vaatteet vasta sitten kun lapsi on puettu, niin säästyy tuskanhieltä... t. kahden rimpuilevan 3-vuotiaan julma äiti.
(Huvittavia nuo "kyllä meidän lapsi oppi että äiti on tosissaan, kun kerran puin väkisin!" -uhoajat. Voi kun tietäisitte...)
Meilä puetaan lapselle ulkovaatteet ennen uloslähtöä siksi, että ilman niitä pakkasessa palelee. Mulla taas ei puolestani olisi _ikinä_ sydäntä pistää lasta pakkaseen ilman vaatteita, jotta huomaa kuinka tulee kylmä. Ei edes heti oven ulkopuolelle.
Oletan, että omani ovat tajunneet äitinsä välittävän olotilastaan siitä, että olen kertonut, että nyt menee nämä ulkovaatteet päälle, koska ilman niitä sulle tulee ihan kauhean kylmä enkä minä kuule anna lasteni palella :).
että se on äiti, joka määrää missä vaatteissa mennään ulos. Eli vaikka sitten väkisin jos muuten ei onnistu.