Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavani on ihmeissään kun en syötä 1,5v lapselleni karkkia yms herkkuja.

Vierailija
14.12.2010 |

En ole antanut lapselleni karkkia, jäätelöä joskus antanut maistaa. mehuakin joskus juhlissa juonut.

miksi pitäisi niin pienen lapsen antaa mässyttää karkkia jos sitä ei toinen osaa vielä vaatiakkaan.

onko tämä tosiaan yleistäkin, että niin pienelle lapselle anetaan karkkia ?

sen sijaan olen antanut rusinoita, kaurakeksejä ja leikannut hedelmäpaloja. hyvin on kelvanneet.

tiedän, että myöhemmin tullaan siihen karkki vaiheeseen, siihen asti pysytään tässä linjassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole olleet ihmeissään. Lapsi on pian 2vuotias ja kotitekoista mehua on mummolassa saanut ja kerran juhlissa kaurakeksin.

Miksi minä niitä karkkeja ja jäätelöitä lapselle kaupasta kantaisin, kun ei tässä perheessä niitä syö kukaan muukaan. Ehkä siksi kukaan ei ole edes ihmetellyt.

Vierailija
2/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätskiä ja juhlissa keksiä/kakkua oli saanut maistaa.

Kuopus tutustui herkkuihin vähän aikaisemmin, kun alkoi vaatia samaa kuin isommalla. Aika pitkään hänenkin kohdallaan pärjättiin rusinoilla ja maissinaksuilla.

Anoppilassa ihmeteltiin, kun meidän kuopus joi puolivuotiaana pelkkää tissimaitoa ja suunnilleen samanikäinen serkkunsa sai tuttipullosta mehua. Anopin mielestä olisi pitänyt antaa vähintään vettä janojuomaksi, mieluummin toki anopin keittämää mehua - eipä sille vesi kelvannut, vaikka ruokailun yhteydessä yritettiin tarjota niin tuttipullosta, nokkamukista kuin tavallisestakin mukista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6kk vauva jolla on herkkuholisti vanhemmat. Joten olisi tavoite pitää lapsi mahdollisimman kauan ilman. Vaikka isöäidit tupattaa jo pullaa ja mehua ym.

Vierailija
4/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä vielä, ei tarvitse erikseen opettaa syömään.

Ilmeisesti sinulla ei kuitenkaan ole tarkoitus ruveta fasistiksi tässä asiassa, etä vain erikseen anna, kun ei tajua pyytääkään?

Sitten kun alkaa ymmärtää, niin lapselle kannattaa painottaa hammashygieniaa ja terveellisyyttä, eli makeaa syödään hillitysti ja mielellään ruokailujen yhteydessä, oppii sitten itsekin olemaan ahmimatta.

Vierailija
5/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavallasi omia lapsia?

Ei meilläkään anneta lapselle karkkia, rusinoita syö joskus ja jos meillä on joskus jälkiruokaa, niin sitä syö tietysti myös, samoin jäätelöä. Tuskin tuo on mistään jäänyt paitsi, vaikka ei karkkeja ja sokeria jatkuvasti saakaan (meillä ei ole tapana syödä pullaa ym. päivittäin). Oppii varmasti isompana silti syömään karkkeja, ei tarvitse erikseen opettaa.

Vierailija
6/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö sai ekat karkit päiväkerhon joulujuhlissa olessaan 3 v.:)

Miksi tyrkyttää makeisia pikkulapselle joka ei osaa edes niitä haluta, kyllä ne ehtii kilokaupalla karkkia syödä vaikkei heti vauvana aloittaa.

En ole mikään nipo mutta miksi tyrkyttää?

Muistan lastenjuhlissa kun tyttö siinä 3v ikäisenä tuli namipussinsa kanssa ja sanoi että hän oli saanut pussillisen nappeja ;) (=karkkeja).

Enenmmän mua ihmetyttää kaverin toimintaa, kun oltiin jossain lenkillä ja lapsille tuli nälkä niin hän osti n. vuotiaalle suklaapatukan, itse ostin banaanin tms.

Vierailija
7/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavallani on 2 lasta, en tiedä milloin heidän lapsensa ensimmäisen kerran karkkia sai, vissiin aika nuorena.

kyllä aijon tiukkana olla karkkilinjan kanssa myöhemmässäkin vaiheessa, ei sitä mielikielin karkkia tulla syömään, itsekin karkkia syön ehkä 2 krt kuukaudessa, se on ihan riittävä määrä.

mieheni saattaa kerran viikossa mässäillä, tosin vasta sitten kun lapsi nukkumassa.

ap

Vierailija
8/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään antanut vielä tuossa iässä

Vierailija
9/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin tehtiin, mutta sitten n 2,5 vuotiaana alkoi tajuamaan kun muut isommat lapset (ei omia vaan kavereiden lapset yms.)niin eihän toista voinut enään kieltääkkään. Mutta edelleenkään ei välttämättä osaa vaatia sitä vaan saa karkkia sellaisessa tilanteessa kun sitä on esim. juhlissa tarjolla ja muutkin lapset ottavat. Ja me myös saatiin ihmettelyjä osaksemme mutta niistä nyt ei kannata välittää.

Vierailija
10/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole saanut karkkia, mehua, makeita herkkuja mitään.

Normaalia ruokaa, hedelmiä ja rusinoita tiukoissa paikoissa.

Kyllä minullekin hymähdellään. Mutta en välitä. Tyttö on kova syömään kaikkea ja minä olen käsittämätön herkkupeppu ( samoin äitini). Oletettavaa on, että tyttö syö hvyällä ruokahalulla kaiken makea, mitä eteen laittaisin. Siksi minulla ei ole kiire tuputtaa e-koodeja hänelle. Jädehän vilisee lisäaineta. Hän ehtii niitä saada kehoonsa vielä monta vuotta.

Esikoisen kanssa teimme samoin. Hän sai ekat karkkinsa 3.5-vuotiaan. Ja voin vakuuttaa, että nhyt 16-vuotiaana hän on päässyt nauttimaan kaikista herkuista ihan riittämiin.

Vierailija
11/11 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin lapsen 10kk neuvolassa, että onko lapsi jo saanut maistaa cokista ja muita limuja?

Olin ihan haavi auki, että Täh??