Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin hoitajien lahjat ?

Vierailija
12.12.2010 |

Tuolla aiemmassa keskustelussa alkoholiongelmainen opettaja valitti saamistaan viinipulloista.

Itse olen antanut viinipulloja päiväkotiin lapseni hoitajille. Haluaako joku päiväkodin työntekijä kommentoida ?

Olen ajatellut että viinipullo on parempi tai jopa terveellisempi kuin suklaa eikä se yleensä jää kaappiin viemään tilaa ja keräämän pölyä ( mitä itse inhoan yli kaiken).

Eikö suomalaiset osaa jo nauttia viiniä sivistyneesti ruuan kanssa ?

onko parempia lahjaideoita ?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noissa suklaissa ja viineissä onn ainakin se hyvä puolin että niitä voi antaa eteenpäin lahjaksi, jos ei itse välitä.

Vierailija
2/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta voivat sitten napsia kahvihuoneessa.

Ei jää mitään turhaan roinaa kenenkään nurkkiin ja pointtina myös se, että siellä pk:ssa on muutakin henkilökuntaa kuin ne "tädit", jotka myös osaltaan pitävät huolta lapsestani tekemällä ruokaa, siivoamalla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan annettu aina sellaista, jonka lapsikin voisi opelle ojentaa, jos jotain on annettu.

Yleensä jotain yhteistä meilläkin ollut päiväkotiin vaikka vaan suklaarasia tai joulukakku tms.

Käsirasvat on joskus annettu jokaiselle.

Vierailija
4/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä ole vointii lähtee ostelee semmosii ni tyydyn antaa kynttilät korttien kera

Vierailija
5/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät tunne lastensa opettajia läheisesti. Ei voi tietää, onko opettajalla tai tämän perheenjäsenellä päihdeongelma. Ei silloin kannata antaa päihdettä lahjaksi.

Muutenkin minusta opettajien lahjojen kuuluisi olla sellaisia, että ne voi antaa lapsen luovutettavaksi, eikä viinipullo ole sellainen.

Tätä näkökohtaa lukuunottamatta ei minusta tarvitse stressata ylenmäärin opettajien lahjoilla, ellei ole jokin erityinen syy - lapsen aika pidetyn opettajan oppilaana päättyy tms. Itse suosin opettajalahjoiksi aika pitkälti jotain vähän parempia suklaita (tai jotain muuta pois kuluvaa, esim kynttilöitä) - ellei opettaja niistä pidä, hän voi antaa ne eteenpäin.

Vierailija
6/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun lapsilla on yhteensä 10 hoitajaa, joten en taida taaskaan hankkia yksityisiä lahjoja.

Syököhän kaikki sellaista mausteista piimäkakkua, jos leivottais pari sellaista? Vai mikä oli hyvä leivonnainen`?

Vierailija
7/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä, kenellekään.

Mutta miten olis joku unicefin tai punaisen ristin "pehmoinen paketti"? Lapsikin saisi oppia/ muistutuksen siitä ettei kaikkialla ole edes sitä puhdasta vettä ja itse sekä pk:n henkilökunta hyvän mielen ilman turhaa kamaa?

Tai jos on aikaa/ taitoa kutoa vaikkapa vara pipoja, hanskoja, sukkia, huiveja pk:seen?

Vierailija
8/12 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään suomalaisten sairaus.

Ei ranskalainenkaan alkoholisti pysty nauttimaan viiniä 'sivistyneesti' ruuan kanssa.

Monille suomalaisille tyypillinen humalahakuinen juominen ei ole alkoholismia (voi olla, mutta useimmissa tapauksissa ei ole), vaikka ei mielestäni mitenkään tervettä tai viisasta.

Vierailija
9/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan vastanneista ite päiväkodissa töissä ?

Jos hoitajan tai lastentarhanopettajan palkka on pieni ja työ rankkaa, onko oikeasti kiva saada lahjaksi joka joulu 4kg suklaata, 5 kakkua ja kynttilöitä jotka vaan pilaavat puhtaat seinät tai muuta vastaavaa krääsää josta ei tiedä minne sen tunkisi...?

20 lapsen vanhemmat voisivat yhdessä hakkia jotain mistä on oikeasti iloa, kun vaan tietäisi mitä se on.

Haluaisitteko mielummin hyvää kahvia, leffalipun tai jotain mitä oikeasti voitte käyttää?

Vierailija
10/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maanrakennusalan yritys ja perinteisesti asiakkaille tällä alalla viedään viski- tai konjakkipullo aina jouluna ja sitten saunailtoihin muutaman kerran lasti olutta tai muutama kossupullo.

Suurin osa noista mestareista onkin sitten aika juoppoja.

Meillekin noita viskipulloja tahtoo tulla ja on oikeasti jo ongelma mihin niitä laitetaan, kun ei itse alkoholia juoda.

Olenkin sitten alkanut meidän firman muistamisiksi hommaamaan jotakin muuta kuin viinaa. Tänä vuonna saavat lahjakortit erääseen liikkeeseen.

Päiväkotiin vien yleensä jotain syötävää. Tänä vuonna ostin kaikille hoitajille vähän erilaisempaa suklaata Ruotsista. Niitä voi laittaa vaikka joulupöytään tarjolle, kun olivat niin nättejä, kuin leivoksia.

Kerran vein äänisatu-cd:n, ehkä muutaman kerran saa henkilökuntakin hengähtää, kun lapset kuuntelevat sitä satua.

Vierailija
11/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan vastanneista ite päiväkodissa töissä ?

Jos hoitajan tai lastentarhanopettajan palkka on pieni ja työ rankkaa, onko oikeasti kiva saada lahjaksi joka joulu 4kg suklaata, 5 kakkua ja kynttilöitä jotka vaan pilaavat puhtaat seinät tai muuta vastaavaa krääsää josta ei tiedä minne sen tunkisi...?

20 lapsen vanhemmat voisivat yhdessä hakkia jotain mistä on oikeasti iloa, kun vaan tietäisi mitä se on.

Haluaisitteko mielummin hyvää kahvia, leffalipun tai jotain mitä oikeasti voitte käyttää?

jotka pitävät eri asioista. Aivan kuten sinä ja minä. Toinen tykkää kynttilöistä, toinen suklaasta, joku viinistä ja joku nolostuu mistään lahjoista. Jos haluat jotain antaa, anna jotain poiskuluvaa, ei koriste-esineitä. Mutta korttikin riittää.

Vierailija
12/12 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi tietää makuakaan. Yksi tykkää viinistä, yksi ei voi sietää, yksi haluaisi kerätä tuikkulyhtyjä, yksi ei suin surminkaan moista krääsää halua.

Senpä takia teen itse niin, että vien jotain sellaista joka mahdollisesti ns. kuluu pois eli syötävää/juotavaa. Ja se on myös sellaista, että jos itse ei tykkää, niin voi antaa eteenpäin. Lähinnä ajatuksella ajatus on tärkein. Tänä jouluna vein joulukahvia+pienet konvehtirasiat jokaiselle hoitsulle. Jos ei uppoa, antakoot eteenpäin. Sitten jos on mieleistä niin se ainakin joulunaikana varmasti kuuluu eikä jää nurkkiin pyörimään.

Mutta en ota siis suurtakaan stressiä aiheesta. Mahdollisimaan neutraaleja lahjoja tyyliin ajatus on tärkein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi