Onko merinovillasta tehty alusasu oikeasti lämmin?
Mulla ei oo mitään kokemusta noista.. miehelle mietin joululahjaa.
Kommentit (21)
Vielä lämpimämpi on kuitenkin alpakka, se on seitsemän kertaa villaa lämpimämpi materiaali.
minulla on tuollainen villa-silkkinen alusasu ja se kutittaa minua, tosin minua kutittaa vauva- vai onko se babylangasta tehty villakaulaliinakin.
Niin ja tuosta "kutisevuudesta" olisin minäkin kiinnostunut.
ap
Alpakkakin on villaa, tosin alpakan villaa kun muuten tässä ketjussa on taidettu puhua lampaan villasta
Vielä lämpimämpi on kuitenkin alpakka, se on seitsemän kertaa villaa lämpimämpi materiaali.
riippuu henkilöstä. Minusta sekä merinovilla että silkki-villa ovat pehmeitä eivätkä kutita, todella herkkäihoista voivat kutittaa.
Jos oli puhe merinovillasta niin eikös se ole aika selvää, että merinolammas on lammas? :) Jos joku sanoo, että alpakka on lämpimämpää kuin (merino)villa, niin ei asiassa mielestäni ole mitään epäselvää...
henkilö kirjoitti vain villasta, ei maininnut mitään merinosta...
Jos oli puhe merinovillasta niin eikös se ole aika selvää, että merinolammas on lammas? :) Jos joku sanoo, että alpakka on lämpimämpää kuin (merino)villa, niin ei asiassa mielestäni ole mitään epäselvää...
merinovilla on hyvää mutta kellä on varaa maksaa 100 e kerrastosta varsinkin kun niitä pitää vielä olla useampi jatkuvassa ulkotyössä koska hikoilen niin paljon . t. Hyperhidroosista kärsivä
Vierailija kirjoitti:
merinovilla on hyvää mutta kellä on varaa maksaa 100 e kerrastosta varsinkin kun niitä pitää vielä olla useampi jatkuvassa ulkotyössä koska hikoilen niin paljon . t. Hyperhidroosista kärsivä
Keväällä niitä saattaa olla alennuksessa, kun poistavat mallistoja kesän tieltä. Voi varautua ensi talveen.
On. Ja ainakaan minua ei kutita. Ihanan lämpöisiä ja pehmeitä. Juu ovat kallita, mutta tähtäänkin aina Stadiumin/Xxl:n aleihin. Syksyllä ostin Cubuksesta alesta merinovilla paidan, ihan paras!
On koska se ei kerää kosteutta eikä haise toisinkuin puuvilla. Kalliita ne kyllä on. 50e pitkät merinovilla kalsarit.
Kaikki merinovillaiset eivät ole yhtä hyviä. Ostin Prismasta House-merkkisen alusasun ja se on ihan susi verrattuna parikymppiä kalliimpaan tuotteeseen.
Mulla on ollut 15 vuotta merinovillaisia alusasuja, enkä enää vaihtaisi mihinkään keinokuituiseen sekoitteeseen tai puuvillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki merinovillaiset eivät ole yhtä hyviä. Ostin Prismasta House-merkkisen alusasun ja se on ihan susi verrattuna parikymppiä kalliimpaan tuotteeseen.
Tietyissä jutuissa ei ikinä kannata valita halpaversiota.
Merinovilla on paras materiaali. Lämmin, pehmeä ihoa vasten, ei hiosta ja siirtää oikeasti hien pois iholta, jos kuitenkin hikoilee.
Mulla on monta merinovillaista alusasua. Yksi on sellainen ohuempi ja sisäpuoli on ihan aavistuksen karhea. Ei sekään kutita, mutta tuntuu mun, aistiherkän iholla karhealta, joten pidän sitä vain jos on pakko. Paksummat ja pehmeät on ihania päällä ja pidänkin niitä aina kotona ollessa kaikenlaisen ulkoilun lisäksi. 100e on iso raha alusasusta, mutta käyttömukavuus on niin loistava, että mieluusti panostan siihen mukavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kutittaako alpakanvilla? Kuten tavallinen lampaanvilla?
Kokeilin alkkareita ja ne kutiavat, en suosittele aluskerrastoksi.
Ainakaan ruskovillan tuotteet ei kutita.
Minä olen jäänyt jumiin silkistä tehtyihin alusasuihin siis pitkät kalsarit ja lyhythihainen tai pitkähihainen talveksi ja kesällä tarvittaessa hihaton toppimallinen aluspusero. Stockkalta ostin ekat vuosikymmeniä sitten ja pikkuhiljaa lisää. Ekat ovat vieläkin käytössä, kunhan pesee silkkiohjelmalla ja käytän Serton silkki/villa pesuainetta. Silkki on siitä hyvä materiaali, ettei se sopivan kokoisena tartu esim. pitkiin housuihin ja vetäydy ylöspäin.
Onnistuin pilaamaan vain kaksi lyhythihaista aluspaitaa, kun menivät vahingossa muun tumman pyykin mukana neljänkympin pesuun. Opin sitten keräämään ne pesupusseihin.
Edesmennyt iäkäs isäni osteli Sokoksella bambusta tehtyjä alusasuja itselleen, kun oli aina kylmissään. Piti niistä kovasti.
Kokeilemalla löytää miehelleen ja itselleen parhaat materiaalit.
Toinen hyvä vaihtoehto on sellainen alusasu missä on silkkiä ja villaa, lämpimiä nekin