Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tyhmälle Facebookista.

Vierailija
12.12.2010 |

Eli ikinä en ole edes nähnyt Facebookia.

En tiedä siitä mitään.

Muutamat kaverit ja sukulaiset houkuttelevat minua liittymään. En ole ollu kiinnostunut, koska uskon sen vievän liikaa aikaa ja olevan muutenkin turhaa.

Mutta kun kuulemma sieltä pitäisi käydä katsomassa kuulumiset, että ei tarvi minulle erikseen niitä kertoa :)

Muutama kysymys:

Onko siihen etusivulle vai mille seinälle pakko kertoa kuulumisiaan?

Miten joku voi löytää minut sieltä ja pyytää kaveriksi? Ellei siis tiedä, että olen liittynyt?

Näkeekö jostain paljonko jollain on kaveeita? Siis jos en saa kun muutaman kaverin siellä, niin näkeekö kaikki, että tolla raukalla ei ole montaakaan kaveria?

Näkeekö jostain kuka on vieraillut sivuilla? Eli jos käyn katsomassa ties kenen tutun tutun sivuja, niin näkeekö hän, että minä olen käynyt siellä?

Onko se vaikeaa? Laittaa esim. kuvia sinne?

Ja juu tiedän, olen tyhmä. Mutta kenties en teidän ansiosta kohta enää niin tyhmä..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen etusivulle vai mille seinälle pakko kertoa kuulumisiaan? EI

Miten joku voi löytää minut sieltä ja pyytää kaveriksi? Ellei siis tiedä, että olen liittynyt? SITEN, että sinä pyydät häntä/ hän näkee sinut jonkun kaverilistassa/ hän hakee sinua nimelläsi.

Näkeekö jostain paljonko jollain on kaveeita?

Siis jos en saa kun muutaman kaverin siellä, niin näkeekö kaikki, että tolla raukalla ei ole montaakaan kaveria? NÄKEE, tämän sivulta kaverilistasta. Asetukset voi laittaa niin, että vain kaverit näkevät, eli ulkpuolisille ei välttämättä näy. Eikä kavereiden määrällä ole muuta merkitystä kuin se, että "actionia" on enemmän jos kavereita on enemmän. En esim. siis usko, että kukaan pitää minua sosiaalisesti lahjattomana kun minulla on 45 kaveria....olenpahan vaan valikoiva.

Näkeekö jostain kuka on vieraillut sivuilla? Eli jos käyn katsomassa ties kenen tutun tutun sivuja, niin näkeekö hän, että minä olen käynyt siellä? EI.

Onko se vaikeaa? Laittaa esim. kuvia sinne? EI, jos sinulla on perus tietokoneenkäyttötaidot. Ja ainahan voit kysyä kavereiltasi apua.

FB on aika kivaa yhteydenpitoa, ei yhtään niin urpoa kuin kuvittelin. Mutta ei myöskään niin siistiä kuin jotkut hehkuttavat. Nimenomaan kommunikointiväline se minulle on.

Sinne vaan! Muista tiukat yksityisyysasetukset, ja sen että et lauo mitään arkaluontoista :D

Vierailija
2/2 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb säilöö jotenkin muistiin, jos etsii tiettyä henkilöä. Voi käydä niin, että jos liityt, fb tarjoaa sinulle lukemattoman määrän vanhoja luokkatovereita ym.s tuttuja, jotka ovat joskus kokeilleet, löydytkö sieltä.

Perustietokonetaidot riittää, mutta fb muuttaa jatkuvasti asetuksia ja omat turva-asetukset kannattaa aika ajoin tarkistaa. Muuten kuka tahansa näkee kaiken, mitä sinne laitat. Itse seuraan säännöllisesti paria kaverin kaveria, jotka kirjoittelevat kaikkea ja joiden seinää pääsen katsomaan. Luulatavasti eivät tiedä, että se on auki. Monillahan se on tahallista, koska fb on yksi työväline, jonka kautta mainostavat omaa osaamistaan.

Ja yksi tosi hyvä neuvo on, että älä ikinä kerro siellä mitään itsestäi, mitä et haluaisi lukea Iltasanomista. Ei siis kovin henkilökohtaisia paljastuksia, vaikka kavereita olisi vain vähän vaan asioita, joita kirjoittaisi postikorttiin, joka saattaisi joutua väärään osoitteeseen. Tietoturva ei ole tuon mainion välineen paras puoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi