Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten äidin on ihan mahdoton saada työpaikkaa!

Vierailija
12.12.2010 |

Tilanne tuntuu ihan toivottomalta. Itselläni on ikää nyt 30-v, hyvä akateeminen loppututkinto, jonkin verran työkokemustakin opiskelujen ohella tehtynä, mutta menin kurja avioitumaan ja tulemaan äidiksi heti valmistumiseni jälkeen. Nyt lapsia on kaksi, kotona olen ollut muutaman vuoden ja näillä näkymin seuraavatkin vuodet: työtä kun ei tunnu saavan millään. Varmaan pitää alkaa miettiä jatko-opiskeluvaihtoehtoja, kun töitä ei saa työhaluista huolimatta... :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pienellä paikkakunnalla (alle 30 000 asukasta), jossa paljon nuorisotyöttömyyttä, muutto ei onnistu sillä miehellä on todella hyvä työ täällä!!

Monessa haastattelussa olen ollut ja mennyt hyvin, mutta mitään paikkaa en saa.. ja olen siis hakenut ihan kaikkea työtä, myös kaupankassoja (joista 17-vuotiaasta asti työkokemusta = 8v) Itelläni on kaksi lasta 2v ja 4v, jotka sain opiskelun aikana/jälkeen..

Uskon kyllä vakaasti, että lapsilla on jokin vaikutus, jos olen esim. kahden parhaan joukossa ja mua vastassa on lapseton nainen tai sitten mies...

t: hiukan jo tilanteeseen kypsynyt kahden äiti 28v

Vierailija
22/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään suuri meriitti. Vaara on, että ajaudut "hanttihommiin" pikkuhiljaa, mutta yritä vaan sitkeästi hakea kaikkia aloittelijan duuneja alaltasi. Joku varmaan tärppää.

Sinänsä työmarkkinoilla tilanne on tällä hetkellä vaikea. Itse olen 34, akateeminen tutkinto, alan töissä jo opiskeluajoista eli vuodesta 1998! Nyt hoitovapaalta haluaisin uuden työpaikan, mutta tiukkaa on ja pelkään, että joudun palaamaan siihen vanhaan. Kokemusta löytyy todella runsaasti jo ja kaikki muukin paikallaan, mutta aina on vielä sopivampi löytynyt. En usko, että asialla on tekemistä lasten kanssa vaan sen kanssa, että työmarkkinoilla edes "minun kaltaiseni" (=nuorehkot ja kokeneet) ei ole mikään harvinaisuus vaan kilpailu paikoista on kovaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse edes ns. hanttihommia tekemään :/

Vierailija
24/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa työskentelen ei muita tunnu olevankaan kuin pienten lasten äitejä. Yksi ja toinen koko ajan raskaana tai poissa sairaan lapsen takia. Eli kyllä heitäkin rekrytoidaan.

Vierailija
25/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen harkinnut, että hakisin uutta työpaikkaa hoitovapaan jälkeen. Ei kuulosta kovin rohkaisevalta. Pitääköhän alkaa yrittäjäksi, jos ei jokusen vuoden työkokemus ja tutkinto riitä työnantajille nykyään?

Vierailija
26/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinänsä pienet lapset eivät ole mikään este saada työpaikkaa. Itselläni on kolme pientä (kaikki alle kouluikäisiä) ja olen silti saanut työtarjouksia. eli työnantajat ottavat itse minuun yhteyttä ja kalastelevat firmaansa töihin. Mutta toki olen ehtinyt hankkimaan ammattitaitoa ja kokemusta enkä ole ollut lasten kanssa kotona vuosikausia.

Vierailija
27/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevä ihminen saa ja pysyy työssä, riippumatta oliko mies vai nainen, äiti vai lapseton.

Mulla lasten syntymien jälkeen työpaikat ja palkka parantuneet. Olen ns. "kuumaa kamaa" työmarkkinoilla. Ja saankin tuloksia aikaiseksi.

-Uraputkiäiti, kuopus 3v.

Vierailija
28/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole kyse siitä että onko lapsia vai ei, enemmänkin veikkaisin että kyse on siitä paljonko työkokemusta on ehtinyt kertyä.

Vierailija
29/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jolla on heikko työkokemustausta (esim. vain opiskelujen ohella jotain pientä) mutta ikää yli kolmekymmentä tohtorintutkinto. Arvaa vain pidettäisiinkö sinua siinä vaiheessa (enkä sano että tämä olisi reilua!) työtäpelkäävänä haihattelijana joka on vältellyt työntekoa ensin perheen perustamisen ja sitten jatko-opintojen kautta.

Varmaan pitää alkaa miettiä jatko-opiskeluvaihtoehtoja, kun töitä ei saa työhaluista huolimatta... :(

Vierailija
30/30 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla lapsia nyt neljä ja koko ajan kun olen halunnut, olen työelämässä ollut, nytkin vakituinen työ. Vaihtanut olen siis usein omasta halusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi