Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin LTO ei osaa laulaa

Vierailija
11.12.2010 |

Mua oikeasti raastaa se, että lapsukaiseni joutuu kuuntelemaan sitä raakkumista ja vinkumista joka päivä. Olimme päiväkodin joulujuhlassa viime viikolla enkä kestänyt kuunnella sitä kuin pari minuuttia. Ihan sietämätöntä kun sävellaji saattaa vaihtua useampaan kertaan kesken kappaleen ja koko laulaminen on pelkkää kihinää. Olen aina luullut, että jos laulaa paljon, taidot kehittyy ihan harrastamisen myötä. Mutta näköjään ei.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän raakuus ja julmuus. Siis toooooodella raastava tilanne, VOIMIA!!

Vierailija
2/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lapsesi oppii, että saa laulaa vaikkei "osaisikaan". :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen lto:ksi ja meillä musan didaktiikassa ei ole laulukokeita. silti lähes 100% opiskelijoista osaa laulaa, ainakin niin, että pysyy nuotissa. ymmärrän hyvin ap:n kannan.

itseäni sattuu korvaan ihan järjettömästi ihmiset, jotka laulavat nuotinvierestä!

Vierailija
4/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan sama, millaisella äänellä lapselle laulaa, kunhan laulaa. Harmi, jos se sinun absoluuttista sävelkorvaasi häiritsee... Oletko ajatellut, että päiväkodissa tehdään paljon muutakin kuin lauletaan. Tämäkin lto voi olla todella taitava esim. liikunnan ohjaamisessa, kädentaidoissa, draamassa, kielellisellä osa-alueella jne.

Vierailija
5/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jessica-Janinan precious sävelkorvaa nyt särkee! Ap, ole onnellinen siitä, että voit murehtia ja märehtiä noin häviävän pieniä ja merkityksettömiä asioita.

Vierailija
6/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on sinulla vielä opittavaa. Nykyään ensinnäkin opiskellaan kasvatustieteen kandidaatiksi. Lastentarhanopettajakoulutusta ei ole ollut enää vuoden -95 jälkeen.

opiskelen lto:ksi ja meillä musan didaktiikassa ei ole laulukokeita. silti lähes 100% opiskelijoista osaa laulaa, ainakin niin, että pysyy nuotissa. ymmärrän hyvin ap:n kannan. itseäni sattuu korvaan ihan järjettömästi ihmiset, jotka laulavat nuotinvierestä!

Vierailija
7/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen lto:ksi ja meillä musan didaktiikassa ei ole laulukokeita. silti lähes 100% opiskelijoista osaa laulaa, ainakin niin, että pysyy nuotissa. ymmärrän hyvin ap:n kannan.

itseäni sattuu korvaan ihan järjettömästi ihmiset, jotka laulavat nuotinvierestä!

Oletko miettinyt, etteivät läheskään kaikki lapsetkaan osaa laulaa nuotilleen? Meinaatko sitten irvistellä vieressä ja pidellä korviasi heidän laulaessaan?

Minä ainakin arvostaisin sitä, että lapsille päiväkodissa opetettaisiin, että ihmisellä on oikeus tehdä asioita, joista nauttii, vaikkei olisikaan maailman paras siinä. Ilmeisesti et jaa näkemystäni, mikä on surullista ja osoittaa kypsymättömyyttä.

Vierailija
8/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tyytyväinen että lapseni on hänen ryhmässään. Varmaan se vaikuttaa aika lailla, että olen itse ollut jo todella pienenä musikaalinen ja pelkään että nuo musiikkihetket vaikuttaisivat lapseen jotenkin negatiivisesti. Suurempi merkitys on tietysti sillä minkälainen henkilö muuten on.

ap

Vierailija
9/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tyytyväinen että lapseni on hänen ryhmässään. Varmaan se vaikuttaa aika lailla, että olen itse ollut jo todella pienenä musikaalinen ja pelkään että nuo musiikkihetket vaikuttaisivat lapseen jotenkin negatiivisesti. Suurempi merkitys on tietysti sillä minkälainen henkilö muuten on.

ap

Mietipä tätä esimerkkiä: minä olen palstaillut jo pidemmän aikaa, mutta siitä huolimatta osaan edelleen kirjoittaa kieliopillisesti melko moitteetonta suomen kieltä. Yhdyssanatkin sujuvat! Seura ei siis aina tee kaltaisekseen :D

Vierailija
10/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole kivaa kuunneltavaa. Itse asiassa aivan kamalaa ja korvia raastavaa, jos joku laulaa räikeästi nuotin vierestä ja kadottaa koko sävellajin. Mutta ihan pienikin lipsuminen aiheuttaa minussa vaistomaisen korjaamisen tarpeen. Siinä kohtaa on pakko hillitä vaan itsensä ja purra hammasta yhteen.

Minusta opettajan, oli sitten lastentarhassa tai koulussa, pitäisi laulun opetustehtävässään osata myös laulaa. Eihän kaikkien hoitajien tarvitse osallistua opettamiseen ja esityksissä voisivat nämä muutkin laulaa mukana. Mutta minusta opettajan pitäisi hallita se alue mitä opettaa, edes kohtuudella.

Vierailija
11/11 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Itselläni on hyvä sävelkorva, mutta oma äitini ei osannut laulaa täysin nuotilleen. Tämä ei kuitenkaan estänyt minua osaamasta laulaa. Asia kyllä hieman häiritsi kuunnellessa, mutta minun sävelkorvaani sillä ei ollut negatiivista vaikutusta. Todennäköisesti lapsesi, jos ovat tarkkoja sävelkorvaltaan, kuulevat LTO:n virheet ja mielessään korjaavat virheet ja samalla itsekseen ihmettelevät, että 'eikö tuo täti itse kuule miten pieleen menee?'.