sairaanhoitajaksi opiskelemaan, parjääkö koulussa ilman lukio pohjaa
tarkotan että kaikki matematiikka yms on yläastetasoa..parjääkö siellä?0
Kommentit (17)
Kertoisitko lisää opiskelustasi?
Olen kahden pienen lapsen äiti, onko aivan hulluutta yrittää lähteä tuohon? Meneekö kaikki illat koulutehtävien parissa?
t. Kätilön ammatti lopullinen haave
Mutta kielet teettää töitä tavallista enemmän, ellei ole lukiopohjaa. Silti jos niitä kertauskursseja käy, saa riittävän pohjan ja pääsee läpi.
Onnea matkaan!
yrittää suoraan kätilöksi. Menetät monta turhaa vuotta jos ensiksi opiskelet sh:ksi.
Itse opiskelin ensihoitajaksi/sairaanhoitajaksi joka on vielä reilusti pelkkää sh-tutkintoa vaativampi, ja valmistuin kutakuinkin kurssini parhaana. Lukiotaustaa minulla ei ole.
Tsemppiä!
suurimmanosan. Nyt viimeisen puolivuotta olen ollut ihan tiiviisti koulussa. Muuten kurssit on suoritettu ainaki 70% itsenäisesti. Tästä syystä minulla teetti paljon työtä. Jos on normaalissa päiväryhmässä voi päästä helpommalla.
Työharjoittelut vaativat sopeutumista vuorotyöhön ja meillä jaksot on olleet 4-8 viikkoa kerrallaan. Jatkuva paikan vaihto on ehkä harjoitteluissa stressaavinta. Tentit vaatii myös lukemista (tosin itsekin olen tärppilukija).
Selviät varmasti jos vain päätät niin. Ei ole hulluuttaa lähteä opiskelemaan jos siltä tuntuu, ja tarpeen vaatiessa opintoja voi jonkin verran venyttää. Itse valmistun puoli vuotta oman ryhmäni jälkeen, koska en pystynyt olemaan kaikissa harjoittelussa.
Nyt minusta tuntuu että jatkan vielä jossain vaiheessa opintoja eteenpäin.
Tsemppiä vain hakuun. Ja opiskeluiloa.
2
Olen lähihoitaja ja olen miettinyt useammin, että jatkaisin opintoja. Mutta päiväopiskelijaksi en enää halua. Haluan hyötyä edes vähän siitä, että olen jo lähihoitajaksi opiskellut.
eriasteisia tutkintoja ovat. Perusharjoittelun saa ehkä hyväksi luettua.
2 ja olikhan se 7. Olen myös lähäri.
Nykyisin olen myös th. Alkuperäinen ammattini on lähihoitaja.
Meidän aikaan sai ainoastaan ensiapu kurssin pois lähihoitajatutkinnolla.
mitään. Ehkä sen ensimmöisen perusjaksoharjoittelun vanhusten vuodeosastolla. Muuten kaikki kurssit käytävä kuin kuka tahansa, läärin tutkinnolla ei ainakaan laureassa tee mitään.
Minä opiskelen lastentarhanopettajaksi yliopistossa ja mulla on kolme alle 6v lasta. Minusta tämä on aivan ihanaa ja mukavaa, työelämässäkin terveydenhoitajana olleena...joten kyllä pärjää opiskelija-äitinä, jos vain haluaa ja mies on 100% sun takana siinä jutussa!
Ja nimenomaan joku toisen asteen tutkinto on pääsyvaatimuksena ammattikorkeakouluun.
En kyllä myöskään allekirjoita tuota että ensihoitajan koulutus on paljon vaikeampi ja vaativampi kuin perus sh tutkinto, niinkuin tuolla joku väitti. Kestäähän se hieman pidempään, mutta niin kestää esim. terveydenhoitajakin, ja peruspohja on silti ihan sama, tutkintoa vaan syvennetään sitten vielä hieman.
Lääkematikan tenteissä ei saa tulla yhtään virhettä tai reputtaa, mutta laskut eivät ole mitään hirveän vaikeita: laimennoksia, tiputusnopeuksia, sen sellaista eli prosenttilaskuja, kertomista, jakamista, päättelyä, yksilönmuunnoksia.
Lähihoitajatutkinnosta saa hyväksiluettua ekan harjoittelun ja ehkä esim. ruotsin, jos on tuore tutkinto.
Kannattaa hakea suoraan kätilöksi, jos todistuksen pisteet riittää. Hakurajat ovat aika kovat ja niin ne on myös silloin jos haet sh:sta kätilöksi, pitää saada tosi hyvät paperit, jos aiot jatkaa sh:sta kätilöksi.
Itse olen suurperheen äiti ja opiskelen kätilöksi, hyvin pärjään.
Olen sekä ylioppilas että lähihoitaja ja työkokemusta on hoitoalalta monta vuotta. En saanut kuitenkaan yhtään mitään hyväksiluettua amk:ssa. Kaikki harjoittelut piti käydä jne. Motivaatio oli välillä hyvinkin huono, koska osasin suunnilleen kaiken opetetun jo.
Nyt kun valmistun niin palkkani nousee 153 e lähihoitajan palkasta. Ihan sairasta, ei kannattanut. Mutta tulipahan käytyä. Mulla opinnot venyi kun olin äippälomalla välissä. Kävin osan päiväopintoina ja osan iltaisin.
olin aikoinaan huono koulussa.
Ei silti mitään vaikeuksia missään aineessa sh koulutuksessa.
Nyt todella hyvässä asemassa ja korkea palkka.
Talousasiat on hyvin hanskassa itseopiskelulla.
nro 15:n viesti: sh- koulutuksella korkeaa palkkaa ja asemaa. No, miten kukakin nuo "korkeat" määrittelee.
Itsellä jo vähän korkeampaakin koulutusta tuon sh-tutkinnon päälle ja työkokemustakin 15v, mutta eipä välttis asema ja palkka päätä huimaa hoitoalalla tai sen hallinnollisissa tehtävissä;)
minkä tyyppisiä laskuja pääsykokeissa tulee? Tiedän että ne on plussa, miinus, jako ja kertolaskuja päässä, mutta kuinka vaikeita? Olen lukion käynyt, mutta tuo päässä laskeminen ei ole vahvin mikäli monimutkaiseksi menee :/
haastattelu vain.
kätilöksi opiskelin.
Jos osaat jakaa ja kertoa! Mutta kaikki laskut pitää olla aina oikein. Siellähän ne kerrataan.
Mutta lukemista ja tehtävien tekoa on paljon.
Itse vertaan alan ammattikouluun ja sen pääsi aikoinaan helpolla. Tämä koulu on teettänyt enemmän töitä itelle, ja minulla on se lukiopohjakin olemassa. Mutta kohta on paperit kädessä ja olen tyytyväinen itseeni.