Suosittele kirjaa 30 ja risat miehelle! Pitää "älykirjoista".
Kyseessä mies, joka nauttii erilaisista huumorintajuisista tiedekirjoista. Esin. Freakonomicks meni kuin kuumille kiville
Perus kirjailijoista Ben Elton on lempikirjailija. Olisiko jotain tämän tyyppistä mielessä.
Mieheni on englanninkielinen, joten kirja täytyy löytyä myös englanniksi. Täten ehkä kotimaiset kirjailijat ei kelpaa.
Ps. ei pidä Henning Mankelista tai Stieg Larssonista muuta kuin tv versiona. Minä niitä kyllä luen.
Kommentit (36)
Sinuhe Egyptiläinen. Ehdottomasti. Aivan loistava klassikko, älykirjojen aatelia.
Olen katsonut ja aika monta niistä suositelluista onkin tilattu juuri amazonista. Kun on useamman kerran tilannut sieltä, sivut antaa aina ostajalle suosituksia. Viime aikoina ei ole oikein mitään mielenkiintoista miehen mukaan löytynyt.
Katsoin tuon Erlend Loe ja se voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Sinuhe Egyptiläisen ostimme appiukolle, joka rakasti sitä. Oma mies ei kuitenkaan ehkä niin raskasta halua lukea. Enemmän sellaista älynystyröitä ja huumoria kutkuttavaa kirjallisuutta.
Kurkkaanpa vielä tuota Paasilinnaa. Se Miehet jotka katsovat vuohia oli sotaromaani ja sota ei ole miestä koskaan kiinnostanut. Kiitos hei hirveästi kaikille ja lisää vinkkejä googletan niitä tässä koko ajan. Kerrankin mies ei ole kotona niin pystyy!!!
ap
mutta oletko katsonut, mitä Amazon suosittelee tuon Freakonomicsin perusteella`?
<a href="http://www.amazon.co.uk/Freakonomics-Economist-Explores-Hidden-Everythi…" alt="http://www.amazon.co.uk/Freakonomics-Economist-Explores-Hidden-Everythi…">http://www.amazon.co.uk/Freakonomics-Economist-Explores-Hidden-Everythi…;
ks. sivun alaosasta "Freaquently Bought Together" ja "Customers Who Bought This Item Also Bought". Ja noita Freakonomicsejakin näytti olevan ainakin 2, toinen taloudesta ja toinen ympäristöstä.
Toivottavasti sopiva lahja löytyy!
Niitä saisi Suomestakin suuremmista kirjakaupoista.
tuo Wallace and Gromit on miehen lempisarjoja dvd:ltä! Jos se ei ole hyvä kirja voisi ainakin olla kiva juttu meidän kirjahyllyssä ;)
Kiitti vinkistä. Oletko muuten lukenut sen? Oliko se ok? Itse en ikinä sitä lukisi. Mutta meillä onkin niin erilainen kirjamaku.
ap
Itse tilasin miehelle joululahjaksi tuon:
Augustin Eduard – von Keisenberg Philipp – Zaschke Christian: Miehen oma kirja
Esittely vaikutti hyvältä, luulisi löytyvän enkuksi myös.
jos Wallace & Gromit käy. Kivojahan ne on, ei siinä mitään.
ELi Paasilinna varmaan sopii myös hyvin, laadukasta luettavaa ja käännetty monille kielille.
amazonista löytynyt englanniksi
ap
Itse tilasin miehelle joululahjaksi tuon:
Augustin Eduard – von Keisenberg Philipp – Zaschke Christian: Miehen oma kirjaEsittely vaikutti hyvältä, luulisi löytyvän enkuksi myös.
vekkulisti vähän vinksahtanut maailma
mites scifi? Margaret Atwood: Onyx ja Crake
Samoin Steve Hall:n Haiteksti (The Raw Shark Texts).
hyviä vinkkejä! Olen löytänyt jo muutaman varman. Ja loput kuten esim. tuo Steven Hallin kirjan ja Sofi Oksasen mies voi kurkata itsekin ja katsoa haluaisiko ne lukea! Kiitos! Ja tietysti lisääkin vinkkejä otetaan vastaan.
ap
ja nuo kirjat jotka aion hankkia ovat:
Arto Paasilinna: Jäniksen vuosi
Bunny suicides
Wallace and Gromit
Tulee maksamaan alle 20 puntaa (vain kiinnostuneille tiedoksi). Amazon on kyllä tosi halpa.
Hyödyin itsekin tästä ketjusta :) Joskus turhauttaa, kun miehille tarjotaan aina vaan dekkareita tai sotakirjoja. Ikään kuin mies ei voisi mitään muuta lukeakaan!
Entäs tykkäisiköhän miehesi Leonardo da Vincin työpäiväkirjoista? Tänä vuonna on ilmestynyt suomeksi, eli englanniksin löytynee. Mainosten mukaan siinä on ideointia jos jonkinlaisesta nykyajan härvelistä, helikopterista lähtien, ja välissä kauppalappuja, ruokalistoja, lippusia ystäville jne. Tuon kirjan hankin itselleni varmasti.
Mietin vielä tulisiko jotakin muuta mieleen.
Jos pitää, niin Jan Guilloulla on 3-osainen kirjasarja Arn-nimisestä ritarista, jonka pojanpoika oli Ruotsin kehityksen kannalta äärimmäisen tärkeä Birger Jaarli. Pidin tuosta sarjasta todella paljon.
Conn Iggulden on kirjoittanut 3-osaiset sarjat Julius Caesarin sekä Tsingis-kaanin elämistä, Caesarin sarjaa olen lukenut ja tykännyt.
Noissa historiallisissa kirjoissa menneisyys aukeaa ihan eri tavalla kuin koulun oppitunneilla. Jotenkin ymmärtää paremmin elämän jatkumon ja kerroksellisuuden.
21
mutta oletko katsonut, mitä Amazon suosittelee tuon Freakonomicsin perusteella`?
http://www.amazon.co.uk/Freakonomics-Economist-Explores-Hidden-Everythi…
ks. sivun alaosasta "Freaquently Bought Together" ja "Customers Who Bought This Item Also Bought". Ja noita Freakonomicsejakin näytti olevan ainakin 2, toinen taloudesta ja toinen ympäristöstä.
Toivottavasti sopiva lahja löytyy!