Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV:n SUURI KIHOMATOILTA! Kuinka moni uskaltautuu mukaan?

Vierailija
10.12.2010 |

Ihan alkuun, huudanpas.

Eli jutun juoni on tämä. Kun lapsesi on mennyt nukkumaan, odota tunti pari ja ota fikkari käteen (kännykän valo riittää). Kurkista sitten lapsesi pyllyyn ja tule kertomaan tänne näkyikö kihomatoja.

Niitä on kuulema paljon "liikkeellä". Olisi kiva saada jotain prosenttiarviota, hurjimmissa arvioissa niitä on Suomessakin päiväkoti-ikäisillä ainakin 30%:lla.

Meillä oli niitä puolitoista kuukautta sitten. Tein supersiivouksen, sisältäen pakastukset ja pesulat. Ei ole näkynyt sen jälkeen.

Nyt aion illalla kurkata tilanteen kun en ole pariin viikkoon kurkannut. Toivon todella, että ne pikku paskiaiset eivät ole palanneet kerhon leluista.

No, saisipa ainakin joulusiivoukseen inspiraatiota :D

Kuinka moni messissä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari viikkoa ekasta kuurista, joten nyt olis joka tapauksessa osan kaksi vuoro.

Vierailija
22/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tartunnasta on jo pitkä aika ja olette ehtineet tartuttaa muita jo tovin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syövät kaikki lääkekuurin, jos jollain on oireita, en minä erikseen matoja metsästä.

Ne muuten näkyy ulosteessa, turha sitä peräpäätä tonkia.

Ei kannata sitä odotella.

Ja tosiaan ei sitä pyllyä kaivella, vaan vilkaistaan ihan siitä päältä. Kyllähän sitä takapuolta enemmän ronklataan jos joku teippi asennetaan ja sitä aamulla irrotellaan ja tutkitaan.

Vierailija
24/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen mukana, tosin lapset ovat vielä hereillä. Menenpä nyt nukuttelemaan.

Muita mukaan ??!

Vierailija
25/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kk sitten kihomatoja lapsella.

Eivät oireilleet mitenkään.

Vessareissulla huomattiin.

Saatiin onneksi häädettyä. Ja nykyään katson tarkkaan lapsen pyllynpyyhkimispaperit ennen kuin heitän pois ..ettei siellä vaan mitään kiemurtelevaa olisi. yök.

Vierailija
26/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aina ollut tuon käsihygienian kanssa tarkkana, mutta jostain oli 2.luokkalainen niitä saanut iso YÖKS! Pari kuuria ja törkeät siivoamistalkoot, nyt aina kun joku raapii vaikka selkäänsä, nousee karvat kananlihalle, huomasin, kun lapsi sanoi, että pyllyä kirvelee, saunan jälkeen ja olin laittamassa voidetta, siellä vilahti valkoinen mato, hyi s-tana!

Vierailija
27/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi. Meillä oli myös alkusyksyllä ja siitä lähtien olen kyllä säännöllisen välein tarkistanut tenavien peput.

Vierailija
28/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää :D

Vierailija
29/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syövät kaikki lääkekuurin, jos jollain on oireita, en minä erikseen matoja metsästä. Ne muuten näkyy ulosteessa, turha sitä peräpäätä tonkia.

Ei kannata sitä odotella. Ja tosiaan ei sitä pyllyä kaivella, vaan vilkaistaan ihan siitä päältä. Kyllähän sitä takapuolta enemmän ronklataan jos joku teippi asennetaan ja sitä aamulla irrotellaan ja tutkitaan.

Turha sitä peräpäätä on kurkkia, katso pottaan mieluummin.

Vierailija
30/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kotinsa desinfioisi.

Vierailija
31/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä kyllä näkyi pojalla joka ilta madot pyllyssä silloin kun matoja oli. Tulivat siihen peräaukolle kiemurtelemaan ja kuolivat ilmeisesti siihen, kun osa oli liikkumattomia.

T. Ap

Vierailija
32/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosteessa niitä ei ole koskaan näkynyt, mutta illalla peräaukolla kyllä. Joten ei ne kyllä välttämättä kakassa näy.

Isommilta lapsilta on myös hankala tarkistaa, onko matoja kakassa kun käyvät pöntöllä.

Meillä syövät kaikki lääkekuurin, jos jollain on oireita, en minä erikseen matoja metsästä. Ne muuten näkyy ulosteessa, turha sitä peräpäätä tonkia.

Ei kannata sitä odotella. Ja tosiaan ei sitä pyllyä kaivella, vaan vilkaistaan ihan siitä päältä. Kyllähän sitä takapuolta enemmän ronklataan jos joku teippi asennetaan ja sitä aamulla irrotellaan ja tutkitaan.

Turha sitä peräpäätä on kurkkia, katso pottaan mieluummin.

Vierailija
33/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html

Ote tekstistä:

"Jos kihomatoja on suolistossa paljon, niitä voi päätyä myös ulosteen pinnalle."

Ja ohje toteamiseen:

"Yksi tapa "houkutella" kihomadot esille on asettaa lapsi illalla nukkumaan ja sammuttaa valot. Tämän jälkeen odotellaan hetki ja mennään sitten taskulampun kanssa kurkistamaan lapsen peräaukkoon."

Vierailija
34/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei niitä enää ole, tosin kerran ainakin oli kun olivat pienempiä ja oli mulla itsellänikin :D yöks...

Vierailija
35/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Come on te, joilla alle kouluikäisiä lapsia! Tehkää tarkistus.

Vierailija
36/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaiselta. Ei näkynyt mitään. Puolittain heräsi ja kiskoi housujaan ylöspäin. Siitä lannistuneena en taidakaan tänään kurkata tokaluokkalaista. 2-vuotiaalla taas on edestäpäin avattava kokopuku yöllä, joten hän jää tämän takia väliin.

Ap:ltä hyvä idea! Monessa perheessä on tietämättään kihomatoja!

t. 7

Vierailija
37/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkastus meidän ekaluokkalaiselta, koska herää puolittain ainakin ja vaihtaa asentoa. Olen muutaman kerran yrittänyt, kun pyllyä on kutittanut.

Pienempänä kyllä onnistui ja kerran olen matoja bongannutkin.

Vierailija
38/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html" alt="http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html">http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html</a&gt; Ote tekstistä: "Jos kihomatoja on suolistossa paljon, niitä voi päätyä myös ulosteen pinnalle." Ja ohje toteamiseen: "Yksi tapa "houkutella" kihomadot esille on asettaa lapsi illalla nukkumaan ja sammuttaa valot. Tämän jälkeen odotellaan hetki ja mennään sitten taskulampun kanssa kurkistamaan lapsen peräaukkoon."

ei kihomadot tule esille? Miksi lääkitä lasta turhaan, kun kihomadot saa pysymään pois peräaukon suulta jättämällä huoneeseen valot! Kiitos, että kerroit tuosta tartuntatautiliiton ohjeesta.

Vierailija
39/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html" alt="http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html">http://www.tartuntatautiliitto.fi/kihomato.html</a&gt; Ote tekstistä: "Jos kihomatoja on suolistossa paljon, niitä voi päätyä myös ulosteen pinnalle." Ja ohje toteamiseen: "Yksi tapa "houkutella" kihomadot esille on asettaa lapsi illalla nukkumaan ja sammuttaa valot. Tämän jälkeen odotellaan hetki ja mennään sitten taskulampun kanssa kurkistamaan lapsen peräaukkoon."

jo silloin, kun matoja on 1 tai 2. Vanhemmat eivät vaivaudu asiaa tarkistamaan, vaan mieluummin yöllä kurkkivat pedofiilimaisesti nukkuvan lapsen pöksyihin.

Vierailija
40/42 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa oli, niitä ei näkynyt ulosteessa mutta kun lapsi illalla valitti että peppua kutittaa ja kurkkasin sinne, niin peräaukon suulla näkyi valkoisia matoja.

Hoidimme ne pois, koko perhe söi lääkekuurin ja lisäksi vaihdoimme vuodevaatteet & pesimme ne 95 asteessa.

Sen jälkeen tai sitä ennen ei ole matoja ollut. Matoja saanut lapsi on 9 v, esikoisemme on jo 21-vuotias ja perheen muut lapset 16, 12, 11, 4 ja 1. Ei kotihoidettuja, vaan päiväkodissa olleita kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän