Kun vauva ei halua tissiä
Kertokaapas kuinka teidän vauvat lopettivat tissillä olon?Kertaheitolla vai pikku hiljaa?Minun 2,5kkn ikäinen vauvani ei välkillä suostu tissille ollenkaan,välillä ei taas ole mitään vaikeuksia.Mietin voiko käydä kohta niin,ettei suostu ollenkaan vaan juo vaan pullosta.Hän on saanut alusta asti myös pullosta(omaa lytpsettyä maitoa tai korviketta), mutta vain kerran päivässä jos sitäkään,ei siis mietnkään hirveästi.
Yöllä imetyksessä ei ole mitään ongelmia, mutta varsinkin väsyneenä käy niin etttei suostu tissille.en usko,että kyse olisi siitä,että maitoa tulisi liian voimakkaasti.Pikemminkin siitä,ettei sitä tule tarpeeksi.
Mutta siis jos vauva on itse lopettanut imetryksen niin kuinka se tapahtui?
Kommentit (6)
En muista enää näitä juttuja niin hyvin kun muksu jo isomoi, mutta meillä toimi ns. tuttihuijaus tuossa vaiheessa hyvin eli kun vauva lussutti tuttia, niin "vaivihkaa" lykkäsin tissin tutin sijaan suuhun...
Koita vaan sitkeästi tarjota sitä tissiä, löytyisiköhän täältä vinkkejä?
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=cate…
Hey,
Aipan ruokavalio usein vaikuttaa tuohon. Mulla poika on vastahakoinen jos on syoty tulisia taikka valkosipulisia ruokia, ja jostain syysta greippimehun jalkeen ei myoskaan meinaa tissi maistua.
jotka eivät yksinkertaisesti tykkää tissistä. Sitä kun luodaan se ihanne ja ideaalikuva siitä imetyksen autuudesta. Että se on helpoin ja luonnollisin tapa ruokkia lapsi. Ja että JOKAINEN vauva kaipaa vain sitä.
No, ei meidän esikko. Alusta asti imetys oli tahtojen taisto. Rintakumit ja kaikki mahdolliset kikat kokeiltiin. Vajaa 4 kuukautta jaksoin taistella kunnes annoin periksi. Hirveiden syyllisyyden tunteiden kera. Tietenkin... Meillä vauvana häe ei kyllä muutenkaan liikoja välittänyt maidosta. Kun alettiin kiinteitä syömään, niin ne upposivat aina paljon paremmin. Ja ei, mitään allergioita ja näkyviä vatsavaivoja ei ollut.
Mutta jos ei huoli rintaa, niin ei huoli. Sitten pulloa. Pääasia että lapsi saa ravintoa.
Sen siitä saa kun kiireessä kirjottaa eikä lue kirjoittamaansa.
sorry
ap