Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhempiesi alkoholinkäyttä / alkoholismi on vaikuttanut sinuun ja suhtautumiseesi alkoholiin?

Vierailija
09.12.2010 |

Minulla molemmat vanhemmat käytti paljon alkoholia kun olin lapsi ja äiti alkoholisoitui. Itse juon silloin tällöin perseitä. Muuten en käytä alkoholia. Pelkään alkoholisoitumista.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kyllä itse juomaan ja juon varmaan naiseksi ihan riskirajoilla.

Eli ei se teidän hieno esimerkkinne - ei viinaa koskaan kotona lapsiperheessä - takaa yhtään mitään.

Minulla on alkoholiin mutkaton suhde. En näe mörköjä, kuten kolme lähituttavaani (peloteltu alkoholisteilla tai toinen vanhempi ollut rapa-alkkis).

Vierailija
22/23 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole alkoholisteja. Ottivat kun oli vieraita iltaa istumassa, joskus jonkinasteiseen humalaan. Koskaan en tuntenut turvattomuutta tai mitään negatiivista juomiseen liittyen. Eivät he kovin usein juoneet eivätkä harrastaneet ruokaviinejä mutta saunaoluita taisivat juoda ainakin toisinaan.

Itse juon enemmän. Vieraiden kanssa samaan tapaan kuin vanhempani, joskus tissuttelen ihan vaan perjantaina päättyneen työviikon kunniaksi ja joskus menen kavereiden kanssa raflaan vetämään kunnon tuiterit.

En tiedä miten on vaikuttanut. Aika positiivisesti suhtaudun alkoholiin, mutten tiedä mikä on vanhempien osuus. Äitini ei itse asiassa taida juoda enää nykyisin kuin jonkin pienen viinin ruuan kanssa jos kylässä tarjotaan, isä juo silloin tällöin vieläkin illanistujaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun ja katson juovia pitkin nenänvartta. En viihdy baarissa, enkä kännisten seurassa. En ole koskaan kännissä. Molemmat vanhempani joivat/juovat todella rankasti, joka viikko parit perseet.