Millaisia arvoja teillä on ollut sokerirasituskokeessa?
Odotan juuri tuloksia omista kokeistani. Paastoarvoni oli kuulema 4.8. Muut kuulen pian.
Millaisia arvoja teillä muilla on ollut?
Kommentit (36)
Itse olen menossa testiin huomenna, joten aihe kyllä kiinnostaa kovasti. Mitäs muuten noi tulokset sitten oikein tarkoittaa. Kuulin, että se paastoarvo ainakin pitää olla alle 5.
Miten luojan nimessä te jaksatte vääntää asiaa jostain sokerirasituskokeesta!!
[i Kuulin, että se paastoarvo ainakin pitää olla alle 5.
[/quote]
Testiaika mulla ensi viikolla. Mua kans kiinnostaa tää aloitus. En uskalla syödä mitään jouluhyvää, kun pelkään, että "reputan".
mulla oli 4,5 - 6,6- 6,5. Olivat kuulemma hyvät. En tiedä raja-arvoja
Minulla oli raskausdiabetes, jolloin sokeriarvot olivat 5.5 - 12.3 - 9.4, eli kaikki arvot olivat poikkeavia.
Nyt vauvan synnyttyä kävin uudelleen testissä ja arvot 5.2 - 6.4 - 5.5.
Mua ainakin jännittää toi testi hurjasti. Olen menossa siihen joulun jälkeen. Mahtaa arvot olla silloin ihan sekaisin...
Minulla oli raskausdiabetes, jolloin sokeriarvot olivat 5.5 - 12.3 - 9.4, eli kaikki arvot olivat poikkeavia. Nyt vauvan synnyttyä kävin uudelleen testissä ja arvot 5.2 - 6.4 - 5.5.
Mua ainakin jännittää toi testi hurjasti. Olen menossa siihen joulun jälkeen. Mahtaa arvot olla silloin ihan sekaisin...
Minulla oli raskausdiabetes, jolloin sokeriarvot olivat 5.5 - 12.3 - 9.4, eli kaikki arvot olivat poikkeavia. Nyt vauvan synnyttyä kävin uudelleen testissä ja arvot 5.2 - 6.4 - 5.5.
Paasto 4,5
1h jälkeen 10,5
2h jälkeen 8,2
ja siis tuosta tunnin arvosta jäin kiinni.
Se on sitten verensokerin mittausta vielä synnytyksen jälkeenkin. Yksi ylimääräinen kokoarvio ultraus ennen synnytystapa-arviointia. Hiilihydraatteja vältellen tässä mennään.
Ihan sillä tuli kattomaan ketjua, että onko joku tosissaan:D Miten vielä toisten arvot voi kiinnostaa? Ite en todellakaan muista omiani muutaman kk takaa, ei kiinostanut kuin sen hetken, että olivat ok...
glukoosirasituksessa ovat paasto 6,1 ja 2 h jälkeen alle 7.8
http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja/tt_show.exe?assay=20271&terms=pt-gluk
Mutta kyllä minä ainakin ymmärrän, jos tämä asia painaa. Sitähän varten täällä ollaan, että voi jakaa kokemuksia kohtalotovereiden kanssa.
Ihan sillä tuli kattomaan ketjua, että onko joku tosissaan:D Miten vielä toisten arvot voi kiinnostaa? Ite en todellakaan muista omiani muutaman kk takaa, ei kiinostanut kuin sen hetken, että olivat ok...
ja ne oli 4,7 - 7,0 - 6,1
Ei kuulema taipumusta 2 tyypin diabetekseen :) Aika kiva kuulla, sillä mun äidillä on ollut kahdessa raskaudessa kolmesta raskausdiebetes.
1. raskaus 3.8 - 8.1 - 4.1 mmol/l
2. raskaus 4.4 - 7.7 - 5.4 mmol/l
3. raskaus 4.1 - 8.5 - 5.9 mmol/l.
Eli ei ongelmia, vaikka ole hyvinkin ylipainoinen. Olen 155 senttinen ja raskauksien alkaessa olen ollut 83-89 kiloinen. Yli sadan en ole kertaakaan mennyt...
mutta ekassa raskaudessa oli paasto vähän koholla, sitten myös 1h arvo juuri yli ja 2h arvo taas hyvä. Tokassa raskaudessa testattiin kahdesti, ekassa testissä paasto ok, 1h arvo koholla, 2h arvo normaali. Tokassa testissä paasto ok, mutta muut ylitti rajan.
Tarkalla syömisellä arvot pysyi, tokassa raskaudessakin just ja just viitearvoissa. Aika hankalaa oli tokalla kerralla. Ylipainoa mulla on pari kiloa ollut raskauksiin lähtiessä, ja olen kummallakin kerralla laihtunut raskauden aikana itse. Vauvat on olleet normaaleja 3,5kg painoisia, mutta kuopuksella oli syntymän jälkeen muutaman päivän ajan vähän matalia verensokereita. Kolmantena päivänä syntymästä sokerit alkoivat pysyä kun minulta tuli jo paremmin maitoa.