Tämä menee jo yli, anoppi pyysi mieheni ja lapsemme jouluksi luokseen, minua ei
Anoppi oli soittanut miehelleni, että haluaisi kovasti hänet ja poikamme luokseen joulua viettämään. Olin iloinen asiasta ja olisin mielelläni lähtenyt, anoppi vaan oli sanonut puhelimessa "Tämä on sitten perhejoulu, vaimokkeesi voi viettää joulua omien vanhempiensa luona". Perhejoulu? Mitä hittoa suoraan sanoen anoppi meinaa? Vietimme viime joulun kotona nelisteen, koska halusimme olla perheen kanssa yhdessä. Oli vielä ensimmäinen kerta, kuopuskin oli vain parin viikon ikäinen enkä itsekään ollut kovin hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen. Tästäkö anoppi kuittailee? Soitin hänelle ja kysyin asiasta. Hän vain mumisi, että haluaa KERRANKIN viettää joulua poikansa ja pojanpoikiensa kanssa. Eli minä en siis kuulu perheeseen niinkö? Sanoin anopille, että viettäkööt joulua keskenänsä. Mies ei halua lähteä anoppilaan jouluksi ilman minua, joten olemme tämänkin joulun kotona nelisteen. Kysyin vielä jälkeenpäin ystävällisesti anoppia meille joulua viettämään, hän pystyisi yöpymäänkin meillä. Ei käynyt, hän ei jaksa tulla. Voi luoja mikä marttyyri, en kyllä muuta sano... Miksi juhlapyhät ovat aina niin vaikeita?!
Kommentit (31)
En oikeen usko että ap arvostelis ja olis nirso.
Vaikuttaa kiltiltä ja hyväntahtoiselta.
Voimia ap anopin kanssa. Vaikuttaa kyllä kummalliselta.
Miniät ovat yleensä kärkkäitä arvostelemaan ja arvioimaan, mikään ei kelpaa, ruokaa on liikaa tai se maistuu pahalta, miniän äiti osaa kaiken paremmin jne. Tietysti anoppi kutsuu luoksee ne, joiden kanssa haluaa olla. Sinä et kuulu siihen porukkaan. Ja kaikesta päätellen ette edes ole naimisissa, joten ei synny mitään moraalistakaan velvollisuutta kutsua, koska et ole halunnut liittyä sukuun vaan pidät jatkuvasti takaportin auki vapauteen. Hienoa, että soitit anopille. Tosin en ymmärrä, että miksi. Miehesi kanssahan anoppi asiat oli sopinut, joten sait toisen käden tietoa. Uskon, että sinulla on mukava joulu vanhempiesi luona. Siellähän on se perhe, johon kuulut.
Anopin motiivit ja halut voi olla mitkä on ja anopilla on oikeus omiin tunteisiin, jos ei siis miniästään jostain syystä tykkää.
MUTTA joko kutsutaan kaikki tai sitten ollaan kutsumatta. Ei anoppikaan voi saada just sitä, mitä haluaa. Elämä nyt vaan on sellaista ;)
Olen myös sitä mieltä, että lapsien edun pitää kyllä mennä anopin mielihalujen edelle. Lapsista on varmasti todella tärkeää, että heidän äiti viettää joulunsa heidän kanssaan.
t. 5 taas. (oli niin mielenkiintoinen anoppi ja ketju, että pakko kommentoida taas)
Miniät ovat yleensä kärkkäitä arvostelemaan ja arvioimaan, mikään ei kelpaa, ruokaa on liikaa tai se maistuu pahalta, miniän äiti osaa kaiken paremmin jne. Tietysti anoppi kutsuu luoksee ne, joiden kanssa haluaa olla. Sinä et kuulu siihen porukkaan. Ja kaikesta päätellen ette edes ole naimisissa, joten ei synny mitään moraalistakaan velvollisuutta kutsua, koska et ole halunnut liittyä sukuun vaan pidät jatkuvasti takaportin auki vapauteen.
Hienoa, että soitit anopille. Tosin en ymmärrä, että miksi. Miehesi kanssahan anoppi asiat oli sopinut, joten sait toisen käden tietoa.
Uskon, että sinulla on mukava joulu vanhempiesi luona. Siellähän on se perhe, johon kuulut.
Uskon, että sinulla on mukava joulu vanhempiesi luona. Siellähän on se perhe, johon kuulut.
olemme kyllä mieheni kanssa naimisissa. Anopin käytös muuttui heti, kun saimme lapsia. En välttämättä ole mikään unelmaminiä, mutta yritän parhaani. Anoppi on aina ollut tervetullut meille, siksi en käsitäkään tätä joulujuttua. Anoppi taitaa vaan kuittailla minulle viime joulusta.
16 taitaa itsekin olla tällainen omaa persettään ajatteleva anoppi? Minä minä ja minä tahdon? Raivostuttaa niin, että tekisi todellakin mieli pyytää koko suku anoppia lukuunottamatta meille jouluksi. En vain halua alentua anopin tasolle.
ap
Olisiko anoppi ollut viimejouluna tulossa teille,? mIten hän joulun stten loppujen lopuksi vietti ?. Miten teillä on joulut ennen vietetty?
Mulle tuulee mieleen kuv , että anoppi on viettänyt aina perhejulua yhdessä poikansa kanssa. Viime jouluna hän on luonnollisesti odottanut näin tapahtuvan, ja tullut sitten torjutuksi.Miniä ei ole halunnut enää anoppiaan kotiinsa ( tai tulla anoopilaan ) ja noppi on sitten joutunut vittänyt joulun yksin.
Tälläin voi tulla katraksi, koska hän ei viime jouluna kelvannut sinulle (et ole kokenut häntä tärkeäksi) niin hän vuorotaan jatkaa samaa mallia.
Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 25 vuotta. Silti minä en kuulu "perheeseen." Anopin mielestä perhe on yhtä kuin anoppi, appi, heidän tyttärensä ja heidän poikansa (minun mieheni.) Kaikkiin juhliin pyydetään vain miestäni, ei minua, joskus ei lapsiakaan.
Olen jo aikaa sitten luovuttanut. Anopin juhliin kun tulee kutsu, niin mietimme tapauskohtaisesti, meneekö mieheni vai ei ja meneekö lapset vai ei (jos ovat kutsuttuja).
Minussa on se vika, etten ole tarpeeksi hyvä miehelleni, anopin mielestä. Ja anoppi on sitä mieltä, että pian mieheni vaihtaa minut arvoiseensa vaimoon. Mutta ei se haittaa, minä en enää edes halua nähdä anoppia eikä hän ole koskaan halunnut tutustua minuun. Joten ollaan poissa toistemme silmistä.
Hienosti hoidit tilanteen, ap! Pisteet sulle!
ei ollut tulossa meille viime jouluna. Mieheni kaksi nuorinta sisarusta asuvat vielä kotona. Mieheni ei ole viettänyt joulua siitä lähtien, kun hänen vanhempansa erosivat mieheni ollessa 15v. Ei ollut varaa eikä anoppia kiinnostanut joulua viettää. Minä ja mieheni tapasimme 20-vuotiaina, olemme nyt 27v. Olemme asuneet yhdessä 5 vuotta ja olemme viettäneet joulua ystävien kanssa. Poikien synnyttyä aloimme viettämään joulua nelisteen kotona. Joulupäivänä olemme sitten kiertäneet läpi anoppilan ja appilan, seuraavana päivä olemme menneet äitini luokse. Eli en todellakaan ymmärrä, mistä anoppi on vetänyt herneen nenäänsä.
ap
Se on mies, vaimo ja lapset (=ydinperhe). Siihen saakka kun lapset aikuistuvat ja perustavat oman perheensä. Siitä lähtien he kuuluvat ansisijaisesti omaan perheeseensä, eivät lapsuudenperheeseen. Tämä on kai joillekin vaikea hyväksyä?
että anopista omat lapset ja lapsenlapset ovat tärkeimpiä ja miniä vain välttämätön paha.
Mutta anopin käsitys perhejoulusta on vähintäänkin outo. Miehesi perhehän on nyt sinä ja lapset eikä enää oma äiti ja lapsuudenkoti. Mikä perhejoulu se teidän lapsillenne olisi, jos äiti ei olisi paikalla?
Huh, huh...
Ap, tosiaan pidä itsesi moisen käytöksen yläpuolella, siitä saat parhaimmat kicksitkin, trust me.
Voi luoja mitä käytöstä. Viettäkää oikein hyvä joulu perheen kesken ja hienoa että miehesi on perheensä puolella, eikä lähde edes ehdottelemaan anopin kuviota.
Jos minun anoppini edottaisi moista ja alkaisi sulkemaan minua pois tilaisuuksista niin ottaisin yhteyttä neurologiin ja varaisin anopille ajan tutkimuksiin.
sitten pelkän apen ja ilmoittaisi vielä, ettei anoppi nyt kuulu kutsuttujen joukkoon. Kysyttäessä mumisisi, että olisi niin ihana kerrankin saada viettää joulua yhdessä perheen ja lasten isoisän kanssa. Anoppi voisi mennä vaikka jonkin toisen lapsensa luo tai ehkäpä hänen omat vanhempansa ovat vielä elossa ja haluaisivat viettää yhteisen joulun. Anopilla saattaa olla myös yksinäisiä ystäviä, jotka mielellään lähtisivät anopin kanssa vaikka Rukalle hurvittelemaan.