Tämä menee jo yli, anoppi pyysi mieheni ja lapsemme jouluksi luokseen, minua ei
Anoppi oli soittanut miehelleni, että haluaisi kovasti hänet ja poikamme luokseen joulua viettämään. Olin iloinen asiasta ja olisin mielelläni lähtenyt, anoppi vaan oli sanonut puhelimessa "Tämä on sitten perhejoulu, vaimokkeesi voi viettää joulua omien vanhempiensa luona". Perhejoulu? Mitä hittoa suoraan sanoen anoppi meinaa? Vietimme viime joulun kotona nelisteen, koska halusimme olla perheen kanssa yhdessä. Oli vielä ensimmäinen kerta, kuopuskin oli vain parin viikon ikäinen enkä itsekään ollut kovin hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen. Tästäkö anoppi kuittailee? Soitin hänelle ja kysyin asiasta. Hän vain mumisi, että haluaa KERRANKIN viettää joulua poikansa ja pojanpoikiensa kanssa. Eli minä en siis kuulu perheeseen niinkö? Sanoin anopille, että viettäkööt joulua keskenänsä. Mies ei halua lähteä anoppilaan jouluksi ilman minua, joten olemme tämänkin joulun kotona nelisteen. Kysyin vielä jälkeenpäin ystävällisesti anoppia meille joulua viettämään, hän pystyisi yöpymäänkin meillä. Ei käynyt, hän ei jaksa tulla. Voi luoja mikä marttyyri, en kyllä muuta sano... Miksi juhlapyhät ovat aina niin vaikeita?!
Kommentit (31)
Mutta hienosti yritit hoitaa tilanteen, kun kysyit suoraan ja pyysit anoppia vielä teillekin.
No jospa minäkin sitten haistatan anopille paskat ja pyydän omat vanhempani sekä mieheni isän luoksemme joulua viettämään? Sanon anopille vain, että elämä on get over it? Juu näin teen.
ap
Mistä lähtien perheen äiti ei oo kuulunut perheeseen? Ei voi kun nauraa sun anopin järjenjuoksulle.. :D
Lisäksi tuskin sinun lapsesi haluaisivat viettää joulua ilman äitiään.. ?
Sympatiat täältä!
No jospa minäkin sitten haistatan anopille paskat ja pyydän omat vanhempani sekä mieheni isän luoksemme joulua viettämään? Sanon anopille vain, että elämä on get over it? Juu näin teen.
ap
Haistattiko anoppisi sinulle?
vain osa perhettä? Häihin, juhliin, mökille?
Minä en tosin näin tee mutta monet muut kyllä.
todellakaan usko, että pojat tykkäisivät että äiskä jää yksin kotiin joulua viettämään :) En ihan aina ymmärrä anoppia, mutta en minä sille mitään voi kun sovussa eläminen ei kelpaa.
ap
anoppia teille!
Ei kannata tuhlata ajatuksia tuolaliseen anoppiin, oikeasti.
Jotkut eivät halua häihinsä lapsia, toiset taas eivät joulujuhliinsa lastensa puolisoita. Niin se vaan menee.
t.5
ja tyhmä sinä, jos samalle tielle lähtisit.
Anna olla, mä en tajua, miksi ei voi vaan antaa olla, pitää meuhkata ja keuhkota täälläkin :DD
Olisin tosin sanonut miehelleni että soittaa itse äidilleen ja kysyy että mistä nyt tuulee...
Tää menee vähän samaan kastiin kun ystäväni anoppi selitti yksissä juhlissa minulle ja ystävälleni että miten tärkeä hänen poikansa ja poikansa lapset ovat hänelle ja kuinka hän tekisi mitä tahansa heidän puolestaan, niin ystäväni loukkaantuneena kysyy anopiltaan että mites minä sitten?!?!?!
Eiköhän jokaiselle ihmiselle ne omat lapset ja lapsenlapset ole niitä ykkösiä ja muut ihmiset mukaan lukien miniät ja vävyt vasta niitä kakkosia.
No mutta enivei, oli mielestäni silti kohtuuton pyyntö anopiltasi.
kypsästä käytöksestä. Itse en olisi välttämättä tollaisen jälkeen pyytänyt anoppiani meille kotiin viettämään joulua.
Sanoisin että anoppis kuulostaa "hiukka" omituiselta ja tärähtäneeltä..
näyttää olevan ongelmia ajatella muitakin kuin omaa kankkuaan. En pidä siitä, että olisin 'riidoissa' jonkun kanssa. Siksi yritän aina hetimmiten sopia asiat, vaikka joutuisin sitten itse pyytelemään muiden puolesta anteeksi... Ei näytä sekään riittävän, pitää nähtävästi vain alentua tottelemaan anoppia ja hänen käskyjään.
ap
Kyllähän voi päättää jos ei vaikka jotain tiettyä sukulaispariskuntaa halua kutsua ollenkaan, mutta ei Pariskuntaa voi erottaa, ja kutsua vain toista. Ihan sama, jos kutsuisi vain toisen lapsista yms..
Todella törkeää.
Miniät ovat yleensä kärkkäitä arvostelemaan ja arvioimaan, mikään ei kelpaa, ruokaa on liikaa tai se maistuu pahalta, miniän äiti osaa kaiken paremmin jne. Tietysti anoppi kutsuu luoksee ne, joiden kanssa haluaa olla. Sinä et kuulu siihen porukkaan. Ja kaikesta päätellen ette edes ole naimisissa, joten ei synny mitään moraalistakaan velvollisuutta kutsua, koska et ole halunnut liittyä sukuun vaan pidät jatkuvasti takaportin auki vapauteen.
Hienoa, että soitit anopille. Tosin en ymmärrä, että miksi. Miehesi kanssahan anoppi asiat oli sopinut, joten sait toisen käden tietoa.
Uskon, että sinulla on mukava joulu vanhempiesi luona. Siellähän on se perhe, johon kuulut.
Sullahan on ihan mielenvikainen anoppi ap!
Mä en edes kävisi tollasten luona kyläilemässä ollenkaan, ja pitäisin huolen ettei anoppi tulisi myöskään meille. Lapsellista käytöstä todellakin.
vanhemmat ja alaikäiset lapset yhdesä. Suomessa on vakiintunut perinne sille, että joulu on perhejuhla ja tuollaisen ehdotuksen esittäminen on todella tahditonta. Ehkä anoppi ei tarkoittanut pahaa, mutta tarkoittamattaankin toi selväksi, ettette ole hänen mielestään oikea perhe ja ettei viihdy seurassasi (ainakan jouluna, ehkä perinteet eroaa liika).
Anna anopin nautti pojastaan ja lapsenlapsista sielun täydeltä muulloin, mutta joulua ei kannattane viettää yhdessä. En ehdota tätä koston vuoksi vaan ihan lasten takia. Olet varmasti niin loukkaantunut ja anoppi ehkä nolona että tunnelma latistuu ihan varmasti. Eikä miehelläkään voi olla kiva joulu kahden naisen kyräillessä toisiaan.
lapset kuuluvat äitinsä luokse tuollaisessa susiparin tapauksessa. Takaportin auki itävä mies vaan anopille ja ap aviottomine lapsineen omien vanhempiensa luokse. Niin sen kuuluu mennä.
niin siinä tapauksessa ap:n miehen ja anopin pitäisi viettää joulu kahdestaan, ja ap lapsineen voisi mennä ap:n vanhempien luokse.
Eikös se ole niin, että äiti on aina varma, mutta isästä ei voi tietää...
Ei nyt hyvänen aika minkään logiikan mukaan voi erottaa äitiä ja lapsia eri perheeseen! Piti avioliittoa sitten ainoana oikeana perhemuotona tai ei.
Onneksi ap:lla ja ap:n miehellä on selkärankaa. Vietätte yhdessä joulua perheenä, tietenkin.
Miniät ovat yleensä kärkkäitä arvostelemaan ja arvioimaan, mikään ei kelpaa, ruokaa on liikaa tai se maistuu pahalta, miniän äiti osaa kaiken paremmin jne. Tietysti anoppi kutsuu luoksee ne, joiden kanssa haluaa olla. Sinä et kuulu siihen porukkaan. Ja kaikesta päätellen ette edes ole naimisissa, joten ei synny mitään moraalistakaan velvollisuutta kutsua, koska et ole halunnut liittyä sukuun vaan pidät jatkuvasti takaportin auki vapauteen.
Hienoa, että soitit anopille. Tosin en ymmärrä, että miksi. Miehesi kanssahan anoppi asiat oli sopinut, joten sait toisen käden tietoa.
Uskon, että sinulla on mukava joulu vanhempiesi luona. Siellähän on se perhe, johon kuulut.
...jos lapsenlapset saisivat mieluusti viettää joulua ilman äitiään. Kiva perhejoulu lapsille. :P
Jotkut eivät halua häihinsä lapsia, toiset taas eivät joulujuhliinsa lastensa puolisoita. Niin se vaan menee.