Voitin huutiksessa huudon, mut myyjästä ei kuulu mitään.
Mitä mä nyt teen, saanko yhteyden myyjään jotenkin? Eikös se olis myyjän asia laittaa yhteystietojaan mulle, vai olenko ihan väärässä? Auttakaa amatööriä.
Kommentit (9)
s-postiin tulevassa viestissä ole yhteystiedot?? Pitäisi ainakin... ja muistaakseni siinä vielä lukee, että otathan yhteyttä mahd.nopeasti kumppaniisi.
Minä itse laitan yleensä s-postia heti, kun olen voittanut jotain...
b) sulkeutuneen huudon jälkeen tullutta sähköpostia? Siinä on myyjän tiedot, joskus jopa heti tilinumero, johon voi maksun laittaa.
Sähköpostiisi tulleessa viestissä on yhteystiedot, joko sähköpostitse tai puhelimitse sitten hoidat asian. Myyjä odottaa yhteydenottoasi.
Ylittyihän mahdollinen hintavaraus?
kohteen sulkeutumisilmoituksessa mukana myyjän vakioviestiä? Itse käytän aina vakioviestiä, mutta varsinkaan uudet huutiksen käyttäjät eivät hoksaa sitä lukea. Jos ei ole, niin ota sähköpostilla yhteyttä myyjään ja kysy tilinumeroa.
Yleensä tosin myyjä laittaa tilitietonsa sähköpostilla huudon sulkeuduttua.
että 1) ostaja ottaa yhteyttä myyjään. 2) myyjä ottaa yhteyttä ostajaan, jos ei mitään kuulu?
siis olettaen, että vakiviestissä ei ole tilinroa jne.
eikös "virallinen" etiketti mene niin,
että 1) ostaja ottaa yhteyttä myyjään. 2) myyjä ottaa yhteyttä ostajaan, jos ei mitään kuulu?
siis olettaen, että vakiviestissä ei ole tilinroa jne.
ja myyjä on ottanut aina yhteyttä ensin paria tapausta lukuunottamatta.
Mitä mä nyt teen, saanko yhteyden myyjään jotenkin? Eikös se olis myyjän asia laittaa yhteystietojaan mulle, vai olenko ihan väärässä? Auttakaa amatööriä.
Jos nimittäin et ole saanut mitään viestiä, jossa on ilmoitus huutokaupan voittamisesta ja myyjän yhteystiedot, niin et välttämättä voittanut huutokauppaa tai siinä ollut hintavaraus ei välttämättä ylittynyt. Jos olet saanut meklarin viestin, niin tarkista vielä ettei viestin lopussa ole sitä vakioviestiä, jossa on myyjän viesti ostajalle (sis. yleensä maksuyhteystiedot).
Vakiviestien käyttöönottamisen jälkeen on ensisijaisesti ostajan tehtävä ottaa myyjään yhteyttä. Johan se siellä meklarin viestissäkin sanotaan, että "Ota häneen yhteyttä pikaisesti sopiaksenne tuotteen toimitukseen ja maksuun liittyvistä muodollisuuksista". Eli jos olet saanut myyjän tiedot, niin kysy sähköpostitse tilinumeroa maksun suorittamista varten.
Myyjän viestissä puolestaan lukee, että "Voit itsekin ottaa halutessasi yhteyttä ostajaan". Eli näiden perusteella minusta ostaja huolehtii yhteydenottamisesta eikä ostaja todellakaan voi antaa negaa vain sen takia, että myyjä ei ole ottanut yhteyttä häneen...
flunssaepidemiakautta menossa), niin laitat negan palautteen ja unohdat koko jutun. Ostat sitten joltain muulta. Ehkä tuohon negaan reagointia voi pari päivää odottaa, mikäli ostos tosi kiinnostava ja sitten jos kaupat tuleekin, niin vaihdat neutraaliksi.