Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tehdä?

Vierailija
09.12.2010 |

Tarvitsen neuvoja.

Erosin lapseni isästä syksyllä. Olin hänen kanssaan neljä vuotta ja sinä aikana hän hakkasi minut sairaalakuntoon kerran. Hengenlähtö oli lähellä. Annoin silloin anteeksi, mutta tästä tapauksesta eteenpäin alkoi henkinen väkivalta ja alistaminen. Olin paska äiti ja huono ihminen, en osannut tehdä mitään oikein.

Nyt kun erosta on kulunut muutama kuukausi, olen palannut töihin ja minulla ja lapsellani on ihana asunto, mies piinaa minua. Meillä on yhteishuoltajuus, ja lapseni on melkein puolet kuukaudesta isällään. Lapseni tykkää isästään ja on aina innokas menemään isänsä luo. Ongelma on siinä, että mieheni lähettelee minulle törkyviestejä, haukkuu minua kyrpänaamaksi, huoraksi, vitun pässiksi lapsen kuullen. Tekstiviestit ovat samaa luokkaa, uhkailua että hän ottaa sossuun yhteyttä jos alan hankalaksi yms. Viestit ym. eivät vaikuta minuun mutta olen huolissani miten tällainen kielenkäyttö ja uhkaava käytös vaikuttaa lapseen? Lapseni on reilu parivuotias ja ymmärtää ja toistaa kaiken. Mies kiusaa minua lähes päivittäin ja on myös uhkaillut väkivallalla. Miten toimin?

Olen vihdoin ja viimein onnellinen ja elämäni alkaa olla tasapainossa ja väkivallan arvetkin ovat alkaneet pikkuhiljaa parantua. Nyt pitäisi saada mies vaan ymmärtämään, että kyse on lapsen hyvinvoinnista.

Apuja ja kommentteja kiitos :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ymmärrä puhetta/sähköpostiviestiä, niin ainun pitää hakea apua/tukea ulkopuoliselta taholta. Äärimmäinen keino lienee lähestymiskiellon hakeminen.

http://www.oikeus.fi/40362.htm

Vierailija
2/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki solvaavat tekstiviestit ym. ja jopa äänittänyt joitain puheluja, joissa haukkuu sinua (vaikket olisikaan). Ja jos tuo meno ei nyt lopu, niin haet lähestymiskieltoa tai vähintään otat yhteyttä poliisiin.

Ja sano, että viestit ovat tallessa myös jollain toisella henkilöllä. Eli jos sinulle sattuisi jotain miehen toimesta (ts. pahoinpitelisi sut taas huonoon kuntoon tms.), niin ystävälläsi on kaikki uhkaavat viestit tallessa ja exäsi joutuu edesvastuuseen.

Hyökkäys on paras puolustus! Näytä, että sua ei enää alisteta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkausviestit? Kaikki todistusaineisto talteen vaan...

Vierailija
4/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkausviestit? Kaikki todistusaineisto talteen vaan...

Kyllä olen. Ja tänään lähden ostamaan nauhuria, jotta saan miehen törkypuheet tallelle. Miehelläni ei ole aavistustakaan, että olen tehnyt asian eteen jo jotain. Kuvittelee että pelkään...

Kiitos neuvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme