Cipralexin vieroitusoireet??
Help! Otin yhden tabletin (20mg) sunnuntaina, ensimmäinen koskaan ottamani. Olo muuttui aivan kamalaksi, oli paha ja levoton olo, nauratti ja aivoissa outo olo. Olo oli lopulta niin hirveä että päätin etten ota uudestaan koko lääkettä- mutta nyt olo on vielä kamalampi...
Oksettaa, tuntuu etten saa happea (ei ole totta), jotenkin levottomuus mennyt "huippunsa" raajoissa. Outoja, pakokauhumaisia ajatuksia, rajua väsymystä univaikeuksilla. Outo tunne nielussa, kakomisrefleksi herkässä. Lievää vapinaa.
Ovatko nämä "normaalit" vieroitusoireet kys. lääkkeestä?? Tietääkö kukaan?? Joo, oli tyhmää lopettaa kerrasta- säikähdin vaan ihan hirveästi.
Kommentit (7)
kuin tuo yksi tabletti...
Miksi otit ekalla kerralla noin ison määrän? Eikö lääkärisi ohjeistanut, että aloitat pienellä määrällä muutaman päivän???
Onko ne edes sun lääkkeet?
Sulle ei kerrottu, että kannattaisi aloittaa vaikka puoliskolla tabletilla?
Mulla 10mg ja ensmmäiset tabletit piti puolittaa sivuvaikutusten välttämiseksi.
Puoli vuotta söin niitä ja lopetin kuin seinään, ei mitään vierotusoireita.
huonoa oloa voi tulla, huimaamista tms, mutta ei se jatku montaa päivää sen yhden pillerin jälkeen.
että ainakin osa noista oireista johtuu jostain muusta tai on psykosomaattisia.
Yhden lääkkeen jälkeen ei tule "vieroitusoireita." Itselläni vuosien käytön jälkeen oireina lievää huimausta ja ahdistuneisuutta, mutta ne menee ohi, ja niiden takia ei kannata jättää lääkkeitä käyttämättä, jos niitä oikeasti tarvitsee.
Luulisi lääkärin kertoneen sinulle, että alussa tulevien sivuoireiden vuoksi ei pidä jättää kuuria kesken. Jos oikeasti tarvitset lääkettä, niin sivuoireet ovat (yleensä) pientä. Vakavat oireet eri asia, mutta ne ovat harvinaisia.
Itse aloitin 5 mg:llä, 20 mg on iso annos ja voi varmasti aiheuttaa hassun olon päähän.
Silti tuli kaikenlaisia oireita aluksi, mutta ne olivat siedettäviä. Muutaman päivän ne kestivät ja sitten olo oli ok. Lopullinen annos oli 10 mg.
20 mg kuulostaa paljolta ihan kylmiltään. Ei ihme jos olo oli kauhea.
jos 20 mg aloitetaan. Mä söin ensin pari viikkoa 5 mg, sitten nostettiin 10 g, jolla pärjäilin yli vuoden verran. Nyt syön 15 mg kun ahistus pahenee. Kun otin 20 mg, mullekin tuli sähkökanimainen olo. Onko ap:lle siis määrätty lääke, vai otitko kaverin masislääkettä?
Suosittelen että otat yhteyden lääkäriin. Cipralexin aloitus ja varsinkin lopetus on tehtävä portaittain. Aina, kun lääkkeen pitoisuus veressä muuttuu, joko lisääntyy tai vähenee, tulee noita oireita. Luepa lääkepurkin tuoteseloste. Monilla olo pahenee hetkeksi, kun lääke aloitetaan, teho saavutetaan vasta aikaisintaan parin viikon kuluessa.
t. Cipralex-useri
Cipralexin vaikutuksen alkaminen kestää kaksi viikkoa tai enemmän, ja siitä tulee lieviä vieroitusoireita (olen itse kokenut) jos sitä käyttää useampia kuukausia tai kauemmin. Vieroitusoireet kestävät muutaman päivän-viikon.
Yhdestä tabletista ei tule yhtään minkäänlaisia oireita.
Sinun olisi nyt keskusteltava psykiatrin kanssa näistä peloistasi, niin hän voisi tarkemmin määritellä lääkityksen tarpeesi.