Onko kukaan ollut työhaastattelussa paikkaan,jonne ei oikeastaan sittenkään halua?
Annoin haastattelusa ymmärtää että todella haluan paikan ja olen valmis siihen sitoutumaan hyvin pitkäksi aikaa, mutta nyt epäröin onko se sittenkään minulle sopivin työ.
Pelkään tulevani valituksi.
Miten olette toimineet?
Kommentit (16)
oli katossa (nousi 1100e vanhaan paikkaan nähden). Otin paikan vastaan, koska vanhassa oli yt-neuvottelut meneillään (tuskin olisin itse saanut kenkää mutta touhu vaikutti niin paljon ilmapiiriin etten oikeastaan halunnut jäädä). Nyt olen kuitenkin viihtynyt uudessa duunissa erinomaisesti.
Annoin haastattelusa ymmärtää että todella haluan paikan ja olen valmis siihen sitoutumaan hyvin pitkäksi aikaa, mutta nyt epäröin onko se sittenkään minulle sopivin työ.
Teet lopullisen ratkaisusi vasta sitten, kun valinta on selvä.
Olen ollut sellaisessa työhaastattelussa, jossa haastattelun aikana minulle selvisi että tähän työpaikkaan en oikeasti haluakaan. Mutta silti vedin haastattelussa "roolin" hienosti loppuun asti.
vaikka sitä sulle tarjottaisiin. haastattelu on sitä varten, että puolin ja toisin tutustutaan ja keskustellaan, syntyisikö työsopimus. Kumpi vaan osapuoli voi päättää, että sopimusta ei synny.
vaikka sitä sulle tarjottaisiin. haastattelu on sitä varten, että puolin ja toisin tutustutaan ja keskustellaan, syntyisikö työsopimus. Kumpi vaan osapuoli voi päättää, että sopimusta ei synny.
ja lisäksi haastatteluissa on hyvä käydä (jos oikeasti etsii uutta duunia), niin saa harjoitusta haastattelutilanteista.
Itselläni jos on tommoinen paikka, joka ei oikeastaan nappaisikaan, niin en ehkä hermoile haastattelussa niin paljoa.Olen itsevarmempi ja kun haastattelu on mennyt hyvin, siitä saa itseluottamusta sitten siihen parempaan paikkaan...
Olin hieman epävarama erään paikan suhteen ja panin semmosen palkkatoiveen, että sillä rahalla kannattaa lähteä vaikka ei ihan 100% olisikaan muuten sitoutunut ko. tehtävään.
Sitä tarjottiin mulle alemmalla palkalla mutta en huolinut alennuksella.
Olin jo matkalla allekirjoittamaan sopparia, kun silloiselta työnantajalta tuli puhelu, josa luvattiin tuntuva palkankorotus, joten jäi vaihtamatta.
En ollut edes hakenut ko firmaan, vaan itse ottivat yhteyttä ja tarjosivat työtä.
sain paikan, en ottanut vastaan. Olivat yllättyneitä, mutta itse tyytyväinen päätökseeni.
ollut sellaisessa tilanteessa.
Haastattelu meni hyvin, mutta itse jäin sitten miettimään, että onko ko. työ kuitenkaan sitä, mitä haluan tehdä. Soitin sitten 2 tuntia haastattelun jälkeen haastattelijalle, että vedän hakemukseni pois. Kiitin luottamuksesta, että olin päässyt haastatteluun ja pahoittelin haastattelijan ajan tuhlaamista...
tämä ei ole minun paikkani, niin asian voi ihan suoraan sanoa jo siinä tilanteessa. Ja tosiaan, vaikka työtä tarjottaisiin, niin asiaa voi harkita, ei siihen ole pakko suostua siksi, että on ollut haastattelussa.
hain vakinaista paikkaa. Haastattelussa sanottiin, että heillä on jo henkilö, jonka palkkaavat vakituiseen hommaan ja minulle tarjottiin määräaikaista hommaa. Sanoin suoraan, että olen kiinnostunut vain vakituisesta sopimuksesta ja asia jäi sitten siihen.
t. 5=11
Toinen oli todella houkutteleva ja toinen ei-niin-houkutteleva mutta tutulla työnantajalla - molemmat vakituisia. Molemmissa haastatteluissa annoin ymmärtää, että olen työstä kiinnostunut ja valmis sitoutumaan siihen. Tulin lopulta valituksi molempiin ja valitsin sen, joka tuntui houkuttelevammalta. Olisin tietysti voinut jäädä tuttuun paikkaan mutta työtehtävät eivät olisi olleet niin mieluisat. Oli toki hieman hankala kertoa, että olen valinnut toisen työn mutta ko. paikassa tiedettiin mitä työtä ensisijaisesti etsin.
Onhan tehtävään valitulla oikeus olla ottamatta työtä vastaan ja ainakin minä valitsen hakijoista pari myös varasijalle. Joskus on käynyt niinkin, että kolmanneksi "paras" on työn lopulta saanut .
että todella haluan paikkaan. Ja toki olisin sinne mennyt, jos muuta työtä ei olisi löytynyt. Mutta kun sain paremman paikan parempien liikenneyhteyksien päästä, niin ilmoitin ekaan paikkaan, että en olekaan tulossa. Siellä ymmärsivät kyllä, että se toinen paikka oli mulle parempi.
Eiköhän aika moni ole ollut kyseisessä tilanteessa. Varsinkin jos on ollut työttömyystoimiston asiakkaana. Siellä ei nimittäin voi kieltäytyä epämiellyttävästäkään hommasta jos esimerkiksi on oman alan työtä.
soitettiin jälkikäteen että tulenko töihin, niin sanoin siinä vaiheessa etten tule, vaan olen saanut muuta.
Työnantaja oli ulkomaalainen mies, enkä ollut tiennyt sitä kuin vasta työhaastattelussa. En halunnut ottaa riskiä sen suhteen, onko tuo työnantaja luotettava ja asiallinen, joten en halunnut sinne töihin.
Ennen kuin kuulin olenko tullut valituksi vai en, tuskailin että mitä ihmettä teen jos mut sittenkin valitaan. Onneksi ei valittu.
Minut myös valittiin paikkaan. Pyysin miettimisaikaa yön yli ja kieltäydyin sen jälkeen ottamasta paikkaa vastaan. Paska fiilis jäi, mutta minulla oli oikeasti parempi työpaikka. Kokeilin vain onneani.