Onko lääkäriä/ sairaanhoitajaa linjoilla: miten olisi käynyt, jos en olisi lähtenyt sairaalaan?
Nyt olen taas terveenä, mutta jäin miettimään miten pahaksi KEUHKOKUUMEENI olisi voinutkaan kehittyä.
Olisi mukavaa, jos joku terveydenhoitoalan ammattilainen ehtisi vastata tähän:
klo 11.00 labranäytteessä CRP oli n.250
klo 18.00 labranäytteessä CRP oli n.320
Kysymykseni siis on: jos en olisi tuona iltana lähtenyt sairaalahoitoon, vaan olisin odottanut seuraavaan päivään asti kotona (kuten minua hoitaneet henkilöt alunperin ehdottivat!)niin miten olisi käynyt?
Esim. Olisinko joutunut lähtemään ambulanssilla sairaalaan? Olisiko hengittäminen mennyt mahdottomaksi?
Kommentit (7)
Olo on nyt suht ok, vaikka tietysti rauhallisesti täytyy ottaa. Takana on 7pv antibioottia suoneen.
Kävin edellisenä päivänä aika huonokuntoisena jo päivystyksessä, lääkäri passitti kotiin ilmaan lääkkeitä. Seuraavana päivänä mentiinkin jo ambulanssilla suoraan Meilahteen, hengitys todella vaikeata, sen kanssa tehtiin kovasti töitä, ennenkuin laitettiin CPAP-hengitysmaski kovalla paineella päälle (ehdin jo mennä tajuttomaksi). Munuaisten vajaatoimintakin oli päällä. Keuhkokuume oli pahana kummassakin keuhkossa sekä sepsis eli verenmyrkytys, joka johtui siis pitkälle menneestä keuhkoinfektiosta.
CRP jatkoi nousuaan kolmen päivän ajan 498 asti, sitten alkoi pikkuhiljaa tulemaan alas. Olin teholla ja tarkkailussa, hoidettiin aivan mielettömän hyvin. Hyvät muistot, vaikka olinkin todella sairas.
Onneksi menit ajoissa lääkäriin, keuhkokuumeen kanssa ei ole leikkimistä. Ota iisisti nyt vaan, toipumiseen menee aikaa. Kyllä sitten terveenä jaksaa taas touhuta :)!
vertailemassa miten sairaita ootte.
Mitä sä nyt mähkit tota? Onneksi oot kunnossa nyt ja osasit käyttää silloin omia aivojas ja hakeutua hoitoon, kun olos meni vaan huonommaks. Jos kuule kaikki pipit menis varmuudenvuoks hoitoon, kun serppi nousee, niin sinne päivystyksen eteiseen kuolis ne sairaimmat niihin ruuhkiin. Jos nyt hakemalla haet sitä suurinta vääryyttä, että sua oli kehotettu pysymään kotona, niin tapu tapu päähän sulle, kylläpä sua kohdeltiin väärin. Onko hyvä nyt?
Kukaan ei noista sun parista labrasta pysty sanoo etukäteen eikä jälkikäteen, kuinka tautis olis edenny tai olisitko ollu kohta kuinka huonossa kunnossa.
Katse eteen kohti tulevaa siis!
tehon sairaanhoitaja
Mutta luojan kiitos potilailla on usein älliä päässä enemmän.
hoitsujen ja lääkärien hommahan se on vahtia näitä suomalaisia saako ja osaako ne vai eikö saa ja eikö ne osaa ITSE PÄÄTTÄÄ pitäiskö hakeutua hoitoon. Ja aina pitää uskoa mitä arvauskeskuksessa on sanottu. Itse ei kannata koskaan ajatella. Voi tätä auktoriteettiuskovaisten luvattua maata!
6
Munuaiset olisivat saattaaneet akuutisti lopettaa toimista, neste olisi kertynyt kudoksiin/elimistöön. Ja neste elimistössä ei tee tietenkään hyvää. Mutta nämä on niitä mitä olisi ehkä voinut käydä..
Millainen vointisi oli muuten. Heikko varmaan kuitenkin?