Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerrankin voisi äänestää,

Vierailija
08.12.2010 |

tältä sivulta linkki Jouni Flemmingin ajatuksiin, kaikki tosi hyviä, en ole aiemmin kuvitellutkaan äänestäväni kun kaikilla tyhmiä ajatuksia mut mitä olette mieltä:

Kuka on Jouni Flemming?

Olen 28-vuotias ohjelmistoalan yrittäjä, koulutukseltani olen tietotekniikan insinööri. Ajatuksiltani olen liberaali ja olen Liberaalit ry:n hallituksen jäsen.

Kannatan ihmisten täydellistä tasa-arvoa lain edessä, sekä oikeutta vapauteen. Oikeudella vapauteen tarkoitan sitä, että minusta jokaisen täysi-ikäisen ihmisen tulisi olla vapaa elämään omaa elämäänsä aivan kuten itse haluaa, kunhan ei riko kenenkään toisen vastaavaa vapautta.

Mitä tekisin eduskunnassa?

Haluaisin laskea verotusta ja lopettaa veronmaksajien rahojen tuhlaamisen. Minusta kaikki verovaroin maksetut tuet yrityksille, kulttuurille, urheilulle, puolueille ja muille järjestöille tulisi lopettaa. Valtion tulisi myydä omaisuuttaan, kuten metsää, valtionvelan pois maksamiseksi. Vastustan suomalaisten veronmaksajien rahojen käyttämistä ulkomaalaisten, tai kotimaisten, pankkien tukemiseksi.

Haluaisin jokaiselle ihmiselle oikeuden 1000 euron kuukausittaiseen verovapaaseen tuloon, tämän ylittävältä osuudelta maksettaisiin 25% tasavero. Verojen lasku tukisi eniten pientuloisten ja keskituloisten ostovoimaa. Tasavero vähentäisi rikkaiden mahdollisuutta verojen kiertämiseen, poistaisi kaikki progressiivisen verotuksen kannustinloukut, sekä keventäisi koko verojärjestelmän byrokratian minimiin. Verojen alentamisen tuoma ihmisten ostovoiman kasvu parantaisi erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä Suomessa ja laskisi merkittävästi työttömyyttä.

Kansalaispalkka

Työttömyyden ja syrjäytymisen ratkaisemiseksi kannatan koko sosiaalitukijärjestelmän uudistamista: kannatan perustuloa, joka maksettaisiin jokaiselle Suomen kansalaiselle. Tällöin esimerkiksi työttömän olisi aina taloudellisesti kannattavaa ottaa vastaan töitä, eikä hänen tarvitsisi pelätä tukien menetyksiä, eikä karenssiaikoja. Tähän järjestelmään siirtyminen purkaisi yksinkertaisesti ja helposti satoja päällekkäisiä tukijärjestelmiä ja kannustinloukkuja, sekä vähentäisi ihmisten juoksuttamista virastojen välillä. Perustulon lisäksi muita sosiaalitukia olisi ainoastaan:

* Opintotuki opiskelijoille, minkä tulee riittää opiskelijan ensisijaiseksi tulonlähteeksi.

* Sairaseläke työkyvyttömille.

* Eläke eläkeiän saavuttaneille.

Lapsilisä toteutuisi perustulon kautta niin, että alaikäiselle kuuluva perustulo maksettaisiin lapsen huoltajille.

Haluaisin korostaa, että perustulon ideana ei ole utopia siitä, että valtio maksaisi ihmisille niin paljon rahaa ettei kenenkään tarvisi käydä töissä. Tällainen ajattelu sisältää harhaluulon, että valtiolla olisi rahaa – valtiolla on rahaa ainoastaan mikäli se ottaa rahaa verojen muodossa ihmisiltä, tai velkaa ulkomaalaisilta veronmaksajilta. Perustulon idea on ainoastaan yksinkertaistaa ja järkevöittää sosiaalitukijärjestelmää, mikä parantaisi ensisijaisesti pientuloisten asemaa ja lopettaisi ihmisten juoksuttamisen eri virastojen välillä.

Kaikki yllä mainitut tuet olisivat tarjolla ainoastaan Suomen kansalaisille.

Maahanmuutto

Kun Suomen sosiaalitukijärjestelmä on uudistettu yllä esitetyllä tavalla, ns. vääränlainen maahanmuutto Suomeen loppuisi välittömästi. Tämän jälkeen Suomeen olisi tervetullut jokainen lakia noudattava ihminen, joka pystyy itse elättämään itsensä.

Suomi tarvitsee ahkeria ja yrittäjyyttä suosivia ihmisiä heidän ihonväristään, uskonnostaan tai etnisestä taustastaan riippumatta.

Tasa-arvo

Kannatan ihmisten täydellistä tasa-arvoa lain edessä. Tämä tarkoittaa sitä, että minusta Suomen lain tulee olla täysin tasapuolinen ja sama kaikille täysi-ikäisille Suomen kansalaisille. Ihmisen sukupuoli, uskonto, seksuaalinen suuntautuminen, poliittinen mielipide tai mikään muu vastaava toissijainen ominaisuus ei saa näkyä laissa millään tavalla.

Suora demokratia

Kannatan Sveitsin mallin mukaista suoraa demokratiaa, eli sitovien kansanäänestysten järjestämistä tärkeistä asioista ja kansalaisaloitteiden käsittelemistä eduskunnassa, mutta en hyväksy suoran demokratian käyttämistä vähemmistöjen sortamiseen.

Suora demokratia tulisi ottaa käyttöön Suomessa sen jälkeen kun kaikkien ihmisten tasa-arvo lain edessä, sekä oikeus vapauteen on kirjattu perustuslakiin. Muussa tapauksessa suoraa demokratiaa voitaisiin väärinkäyttää vähemmistöjen sortamiseen. Sveitsin päätös vuodelta 2009, joka kieltää muslimeilta minareettien rakentaminen, on esimerkki vähemmistöjen sortamisesta demokratian nimissä. Mikäli hyväksymme muslimien perusoikeuksien rajoittamisen enemmistön mielipiteen perusteella, olemme samalla periaatteella hyväksymässä muslimimaissa tehtävät hirvittävät ihmisoikeusrikkomukset, kuten homojen kuolemantuomiot – tapahtuvathan nekin suoran demokratian hengen mukaisesti kansan enemmistön tuella.

Blogikirjoituksia

Miedot huumeet laillistettava Suomessa

Miksi päättäjät eivät luo työpaikkoja?

Vapaus, tasa-arvo ja kapitalismi

Suomi tarvitsee bordelleja

Ei euroakaan Irlannin pankeille

Kiitos, että luit esittelyni! Mikäli sinulla on kysyttävää niin ota yhteyttä, vastaan mielelläni. Mikäli haluat keskustella kanssani kasvotusten, olen tavattavissa Turussa Kortteliravintola Kertussa joka tiistai kello 17:00 alkaen Piraattinuorten tapaamisessa, sekä parittomien viikkojen torstaisin samassa paikassa kello 18:00 alkaen Liberaalimafian tapaamisissa.

Yhteystiedot

Sähköposti: etunimi.sukunimi@liberaalit.fi

Facebook: http://www.facebook.com/jouni.flemming

Puhelin: 050 5456235

Olen eduskuntavaaliehdokkaana Piraattipuolueen listalta Varsinais-Suomen vaalipiirissä.

Kuulostaa hyvälle!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän