Miten joustamaton voi opettaja olla???
Ottaa kaaliin eikä edes ensimmäistä tai toista kertaa:/
Todistusten jako on samaan aikaan sekä 1-että 3-luokkalaisella ja kysyin 1-luokkalaisen opettajalta voisiko lapsi saada todistuksensa ns ekana jotta ehtisimme hilppaista toisen lapsemme luokkaamn viereiseen rakennukseen.
Mutta eipä käy ja piste.
Joulujuhlatkin on samaan aikaan joten niihin jo jakaudumme miehen kanssa, harmittaa sekin:(
Toinen juttu oli lokakuinen 20min arviointikeskusteluaika johon kys 1-luokkalaisen opettaja ei jakanut lainkaan iltapäivä (saati ilta) aikoja vaan myöhäisin aika oli klo14.
Kaikki vanhemmathan ovat kotona tai puolipäivätöissä jne.
Pitipähän purkautua.
Kommentit (11)
Olisihan niitä erikoistoiveita varmasti muillakin perheillä. Suostumalla yhden perheen erikoistoiveisiin, opettaja ikään kuin velvoittuu suostumaan toistenkin erikoistoiveisiin. Tasa-arvoisuuden vuoksi kohdellaan kaikkia samoilla säännöillä.
Harmi, että lapsenne ei ole luokkansa ainoa oppilas.
Opettaja ei ikinä pääse omien lastensa todistusten jakoon. Ainakaan, jos opettaa samalla paikkakunnalla kuin asuu. Palkattomana saa vapaata toki pitää. Palkattoman tunnin voi vanhempikin ottaa, jos ei muuten pääse lapsensa kehityskeskusteluun. Opettajalla saattaa olla omat perheensä ja harrastuksensa, joiden vuoksi iltapäivä- tai ilta-aikoja ei voi tai halua antaa.
että ekaluokkalaisen pitäisi lähteä kesken todistuksen jaon pois?? etkö tajua että se pilaisi muiden oppilaiden hetken?? mutta kun pitää olla minäminääiti ja minunminunlapset
vanhempien pitäis mennä todistustenjakoon? Ite en oo ollut koskaan, kolme lasta, joista 2 jo aikuisia, nuorin 3lk. Mihin ne mua siellä tarvii?
-aineenope
mutta ilman ilta- tai viikonloppulisää. Ylityötunnit eivät ehkä siksi innosta.
joulujuhlassa on mukana perheet, todistustenjaossa ei
ilman keskeytyksiä ja edes takaisin hyppäämistä. Onhan sekin aika häiritsevää, jos yksi perhe menee edes takaisin luokassa kun on muiden vuoro saada todistuksia
Minä en muuten ole koskaan ollut lapsen todistuksenjaossa.
AV-mamma joka on pihalla tästä elämästä kuin lintulauta.
mitä väliä, että ekaluokkalainen joutuisi kesken todistustenjaon poistumaan luokastaan, kuulematta opettajan puheita loppuun? ja mitä väliä, kun kolmosilla on omat jutut kesken ja sinne paukkaa pikkusisarus vanhempineen. Mitä väliä millään, vain sillä, että minä haluan ihan kaiken, viis siitä, että yhteiskunta toimii tietyllä tavalla ja se tapa ei mulle sovi.
johan siinä kolmosten luokka häiriintyy kun jonkun vanhemmat tulevat kesken. ja itseäni ainakin hävettäisi tulla reilusti myöhässä.
vaan ihan normaali käytäntö.