Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada takaisin joulun taika?

Vierailija
08.12.2010 |

Lapsuudessa joulussa ja varsinkin jouluaatossa oli jotain ihmeellistä ja ihanaa, nyt aikuisena en ole tuota tunnetta enää saavuttanut ja harmittaa kyllä.

Yritän vimmatuski valmistella joulua, koristella kotia, polttaa kynttilöitä, soittaa joululauluja, mutta ei tunnu siltä miltä haluaisin, hö.

Nyt kaikki uppoa arkisiin toimiin, joita ei pääse karkuun joulunakaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lasten myötä tullut takaisin, tosin hieman erilaisena. :)

Vierailija
2/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahanpohjassa kun joulu läheni :)

2

Vierailija
4/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluista löytyy ihan erilaisia ulottovuuksia nykyisin. Eihän perjantaikaan tunnu samalta kuin teininä kun odotti lauantai-illan discoa.:)

Vierailija
5/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritän itsekin availla joulukalenteria nuiden sun juttujen lisäks.ja leipoa pipareita itse tehdystä taikinasta vaan ei auta :( kai se meni jo silloin kun kaveri kertoi ettei joulupukkia ole olemassa :(

Vierailija
6/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sen tarvitsekaan. Aikuisena voi luoda omia uusia perinteitä ja saada erilaisia joulufiiliksiä. Minä esimerkiksi nautin nykyään joulussa melkein eniten rauhallisesta kahdenkeskisestä hetkestä mieheni kanssa viinipullon äärellä, kun muut jo jouluyönä nukkuvat. Vaihdetaan lahjoja ja jutellaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Välillä hipsitään hakemaan kinkkusiivut... Ihanaa!

Vierailija
7/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joulufiilis jo nyt :) Hankala sanoa mistä sen saisit takaisin, ehkä sun ei kannata yrittää suorittaa niin paljon sitä joulua

Vierailija
8/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mikään tunnu samalta kuin lapsena, joten ei joulukaan. Tuskin odotat syntymäpäivääsikään monta viikkoa etukäteen ja jännität kauheasti mitä lahjoja saat? Vastakkaiselle sukupuolelle puhuminen ei ole ylivoimaisen vaikeaa ja voit tehdä sen punastelematta ja hihittelemättä?

Vierailija
9/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet Radio Deitä ja ymmärrät, mistä Joulussa oin oikeasti kysymys?

Sen kun teet, niin saat suuremmat taian kuin lapsenakaan, jos kyseessä oli vain joulupukki käynteineen.

Vierailija
10/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet Radio Deitä ja ymmärrät, mistä Joulussa oin oikeasti kysymys?

Sen kun teet, niin saat suuremmat taian kuin lapsenakaan, jos kyseessä oli vain joulupukki käynteineen.

Joulu ei ole alunperin kristillinen juhla, joten sitä mistä siinä on 'oikeasti' kysymys ei voi selvittää raamatusta.

Vierailija
11/18 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/18 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena joulu oli odottamista. Aikuisena suorittamista. Ei ihme että taika ei enää pure.

Vierailija
13/18 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 10-vuotiaana kriisi joulumielen katoamisesta. Kirjoitin jopa joulumielen olemusta pohdiskelevan runon xD eihän se enää samalta tunnu. Hetkittäin vähän, eikä ikinä sillä hetkellä, vaan jälkeenpäin miettii, että olihan mulla aika jouluinen olo. Olen huomannut, että seuravat jutut ainakin aiheuttaa joulumielen hukkumista: lahjastressi ja rahahuolet. Jos keksii helposti lahjan, saa joulumieltä. Jännitteet sukulaisten välillä, kun pitää kuitenkin tavata. Ajan kulumisen tajuaminen (tajuaa, että jouluaatto on vaan yksi päivä. Lapsenahan se päivä tuntui niiiiiin pitkältä ja toisaalta se koko pitkä päivä ihan taianomaiselta) Lumen puute.
.
Joulumieltä saan varmimmin itse jouluruuasta ja kynttilänvalosta sekä pyjama päällä pelailusta ja ajantajun katoamisesta kunnes tulee liian nopeaa uusi vuosi, joka lässäyttää tunnelman kerralla. Ja sitten ankea tammikuu...

Vierailija
14/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te osaa päästää lapsuudesta irti? Aikuisen elämä ja joulut ovat jotakin muuta. Erilaista mutta silti nautittavaa.

Vierailija
15/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin joulun ajasta, en enää kuten lapsena, mutta lapseni kautta. Mahtavaa järjestää omalle lapselle ikimuistoisia jouluja, ostaa lahjoja ja ylläpitää sitä joulun taikaa. Yhdessäoloa, hauskanpitoa, kynttilöitä, kuusen koristelut, kinkut paistot, joululaulut ja tunnelmalliset jouluohjelmat tv:stä. Lahjoja unohtamatta, nehän se paras osa koko joulussa! ;) Jos vain rahaa on niin ostan myös koko perheen yhteisen joululahjan jota myös itse jo odottaa vaikka tietää mitä paketissa on. Tänä vuonna ostin uuden taulu tv:n. ;) 

Vierailija
16/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on tullut kun tuon joulukuusen sisälle. Tuntuu että joku enkeli lentää huoneeseen. Parina viime vuonna on ollut muovikuusi, ei tunnu samalta. 

Vierailija
17/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä taantua sinne lapsen tasolle. Laita silmät kiinni ja muistele lapsuutesi joulua. Kyllä se taika siellä vielä on kun yrität vain. Valitse ajatuksella lapsille lahjat, maistele mielessäsi kuinka lapsi ilahtuu siitä, miten leikkii sillä ja kuinka itse olisit lapsena siitä pitänyt. Ihan ajatusleikistä se lähtee! Me aikuiset tuppaamme unohtamaan mielikuvituksen! Siitä täytyy pitää kiinni!

Vierailija
18/18 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin edelliset. Tutut tuoksut, rauhoittuminen, kynttilät, valmistelu. Koko joulun aika, ei vain aatto. Pienistä asioista saa eniten irti. Meillä joulu jatkuu vielä pidemmälle, kun pyhinä tavataan sukua ja osa lahjoista jaetaan vasta sitten. Eikä niitä paketteja, syötäviä ym paljon tarvita.

Joka vuosi ei voi huvittaa. Olen valmistellut jouluja koko aikuisen ikäni ja vähän ennenkin. Kyllästyneet välivuodet on normaali ilmiö. Lempiherkutkin vaihtelevat. Tykkäänkin tehdä kaikista jouluista vähän erilaiset.

Pari vuotta sitten koin huippufiiliksen, kun aatonaattona maltoin istua alas ja pelasin lapsen kanssa etukäteen lahjoittamaani peliä, vaikka siivouksetkin jne oli vielä kesken. Kaikilla oli enemmän joulun tunnelmaa kuin varsinaisena jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi