Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vauva ei ole vielä kiinnittynyt, niin tarkoittaako että ei ole syntymässä lähiaikoina?

Vierailija
08.12.2010 |

Kyseessä siis esikoinen. On kyllä raivotarjonnassa ja aika alhaalla, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt. Nyt menossa rv 37. Tarkoittaako sitä, että ei ole syntymässä hetkeen vai olenko ymmärtänyt väärin, että yleensä esikoiset kiinnittyy paria viikkoa ennen synnytystä?

Entä huomaako sitä kiinnittymistä itse mitenkään? Esim. laskeutuuko maha jotenkin huomattavasti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla taas kiinnittyy monta viikkoa ennen synnytystä.

Olisiko kuitenkin tavallisempaa että kiinnittyy kuin että ei.

Vierailija
2/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään mun 3sta lapsestani ei ollut kiinnittynyt synnytyksen alkaessa vaikka tosin olivat jo laskeutuneet alemmas. Sen huomasi siitä että masu valahti alemmas kirjaimellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni ei ollut kiinnittynyt. Meni yli vrk lapsivesien menosta ja hän syntyi.

Toinen lapseni ei ollut kiinnittynyt. Avautumisvaiheen lopussa, kun olin jo saanut luvan ponnistaa ja odottelin vain ponnistamisen tarvetta, vauva päätti vielä kerran pyöriä ympyrän. Valitsi sitten onneksi saman asennon tulla ulos, kuin mitä oli ollut ennen pyörähdystäin. 10 min ja vauva oli ponnistettu ulos.

Vierailija
4/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva on tosi alhaalla. Silloinkaan ei kyllä välttämättä vielä ole kiinnittynyt, mutta jo laskeutunut tosi alas.

Ja kyllähän se kävellessä tuntuu, kun se pää on jo siellä synnyysasemissa.

Ei sitä tiedä mlloin syntyy tuon perusteella. Laskeutuminen tapahtuu nopeastikn tai sitten pari viikkoa aikaisemmin.

Vierailija
5/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei esikoinen edes laskeutunut alas ennen kuin synnytys alkoi.

Vierailija
6/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin mä. Mullakin maha kyllä laskeutui alaspäin mutta se että vauva on "kiinnittynyt" lantioon siinä mielessäkuin alan ammattilaiset sitä sanovat niin eipä sitä voi varmaksi itse sanoa. Joidenkin mukaan tulee liitoskipuja ja maha laskeutuu jne jne mutta silti noita oireita voi tulla ilman sitä "kiinnittymistäkin".

Älä stressaa asiaa, kyllä se lapsi syntyy ihan omalla ajallaan. Oli se sitten kaksi viikkoa ennen tai jälkeen lasketun ajan.

Vierailija
7/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole yksikään vauvoista laskeutunut ennen synnytystä, saati kiinnittynyt yhtään mihinkään.

Kaikki synnytykset ovat alkaneet yllättäen supistuksilla, ja esim. kolmonen oli vielä kolme päivää ennen synnytystä poikittain.

Lapset ovat syntyneet 41+4, 38+1 ja 36+6

Vierailija
8/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittynyt vauva ei voi enää tehdä "kuperkeikkoja", meillä vielä vauva kääntyi poikittain synnytyslaitoksella!!!! Vauva kun kääntyi takas oikein päin niin syntyi syöksyllä.

Vierailija
9/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää kysyä neuvolasta, koska jos menee lapsivedet ja lapsi ei ole kiinnittynyt, niin sitten pitää pysyä makuuasennossa ja tulla ambulanssilla sairaalaan. Sanoi sen tosin olevan harvinaista eli suurin osa vauvoista kuulemma kiinnittyisi paria viikkoa ennen synnytystä.

ap

Vierailija
10/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää kysyä neuvolasta, koska jos menee lapsivedet ja lapsi ei ole kiinnittynyt, niin sitten pitää pysyä makuuasennossa ja tulla ambulanssilla sairaalaan. Sanoi sen tosin olevan harvinaista eli suurin osa vauvoista kuulemma kiinnittyisi paria viikkoa ennen synnytystä. ap

jokin aika ennen synnytysta, mutta kuulemma jos on synnyttanyt jo aikaisemmin, kiinnittyminen voi hyvinkin tapahtua vasta synnytyssalissa. Ja kylla tosiaan tuon asian kanssa kannattaa olla varovainen, yhden ystavani vauva sai kuolemaan johtaneen aivovaurion juuri napanuoran luiskahdettua ulos lapsivesien mentya... :-/ Eli jos on yhtaan epailysta onko kiinnittynyt niin pylly ylos ja tyyny alle ja ambulanssikyytia odottamaan.

Vierailija
11/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta lähti vedet ja taksilla menin vaikkei mitään kiinnittymisiä ollu tai laskeutumisia.

Mutta jos yhtään asia mietityttää tai häiritsee niins itten piipaalla sairaalaan jos vedet menee. jos lapsi ei ole laskeutunut tai kiinnittynyt niin vesienmenossa on aina napanuoran luiskahtamisen vaara ja se on vaarallinen tila.

Vierailija
12/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollu edes laskeutunu kun synnytys alkoi. Viime tippaan alko laskeutuu 30tunnin jälkeen, pari minuuttia myöhemmin ois menny leikkaukseen.

Vierailija
13/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla kiinnity, eikä laskeudukkaan. Itse jouduin ponnistamaan meidän vauvan (joka on jo 1,5v) ihan sieltä ylhäältä asti... Mutta siis YLEENSÄ se kiinnittyy, ja silloin myös laskeutuu. Sen kiinnittymisen kuulemma huomaa siitä, ettei se enää tee niitä kuperkeikkoja vatsassa eikä muutenkaan enää niiiin hirveesti liiku.

Vierailija
14/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa samassa asennossa eikä siis ole kääntyillyt mihinkään enää, siksi ajattelin, että olisi jo kiinnittinyt. Ei kuulemma ole vaan pää liikkuu, kun lääkäri sitä kokeili. Täytyy sitten vaan toivoa ettei synnytys ala lapsivedenmenolla ettei tartte siitä asiasta huolehtia.

ap

Vierailija
15/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei kumpakaan lapsi ole kiinnittynyt. Ja kummastakin vedet menneet.

Ensimmäisen kanssa olin kotona 4 tuntia, menin sairaalalle ssitten, kun käskettiin tulehdusten välttämisksi (kävelin puol kilometriä, toivoen supistuksia).

Sama kuopuksesta. Mutta En kävellyt sitä puolta kilometriä

Synnytykset 05 ja 08

Vierailija
16/16 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan oli vielä poikittain kun olin 6cm auki. Leikkauksella sitten syntyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi