Sisustajat! Mikä on nyt in lattialaatoissa ja tapeteissa?
Pitäisi rempata lattiat ja seinät 10v vanhassa omakotitalossa, lähinnä keittiö, eteinen ja wc.
Kommentit (8)
mut ensin sun pitäisi valita, että haluatko modernin vai lämpimän kodikkaan vai klassisen vai minkä tyylin.
Lattialaattojen vaihdossa on melkoinen homma. Itse en ehkä viitsisi siihen ryhtyä, ellei ne edelliset sit oo ihan hirveitä. Tapettien vaihto on sit pikkuhomma, jonka voikin tehdä vaikka kerran vuodessa.
uusiksi. t.ap
Laatat irtoilevat, niissä on asennusvirhe, joten menevät uusiksi. t.ap
ne pistävät kyllä vain samanlaiset laatat tilalle.
Laatat irtoilevat, niissä on asennusvirhe, joten menevät uusiksi. t.ap
ne pistävät kyllä vain samanlaiset laatat tilalle.
laatat itse. Eikä samanlaisia enää löydy, onneksi. t.ap
tummaa lattiaa ja valkoista seinälle, seinälle saatetaan ottaa yksi tehoste seinä jolle siis tulee erivärinen laatta tai sitten bordilaatta pystyyn ei vaakan niinkuin vielä muutama vuosi sitten.
Sieltä se parhaiten selviää minkä tyylisiä nyt on tyrkyllä. Samalla saa vähän itse tuntumaa, että mikä sinua alkaa miellyttämään.
Minä sanoisin, että laatat ei ole niin kirjavia kuin takavuosina. Laattojen koko on kasvanut, etenkin seinälaatoissa. Kylppärin lattiaan nyt edelleen on vaikea saada kaatoja jollain puolimetrisillä laatoilla. Mutta eteisen lattiaan voi valita isompaakin laattaa.
Ennen laatat olivat nelikulmaisia tai suorakulmaiset olivat pystyssä. Nyt laattoja asennetaan myös vaakaan. Mutta tosiaan ne vaakaboordit on kyllä auttamattoman out. Eli tehosteen voi rakennella mielensä mukaan esim. saman sarjan eri värisestä laatasta. Tehoste voi olla esim. neliö tai pystypalkki, miksei koko seinäkin.
Tapeteissa on jo jonkin aikaa suosittu tehosteseinää. Tapettikirjoissa on näihin valmiita malleja. Lähes jokaisesta tapetista on tarjolla neutraali taustatapetti ja samaan taustaan tehty kuviotapetti, jonka voi laittaa yhdelle seinälle tehosteeksi. Kuviot ovat pääsääntöisesti suuria, mutta kyllä pientäkin löytyy. Ja kuvoissa on tarjolla kukkasista ornamentteihin ja raitoihin. Aika lailla kaikenlaista.
Jos tapeteista etsii jotain todella upeaa, niin jossain on tarjolla tapettina koko seinän kokoisia kuvioita / kuvia. Ne on upeita, jos raaskii maksaa siitä vähän normaalia tapettia enemmän.
"ehjä" sienä, joten ei välttämättä käy meidän keittiöön. Olohuone on todella vaalea ja tapetit ovat niin kivat ja ajattomat, että niitä en vahda. Keittiöön olen miettinyt pystyraidallista tapettia, täytyy koittaa jostain kaivaa sellaista. Minkäänlaista boordia en halua :)
Kiitokset vastauksista t.ap
ei se tehosteseinä ole mikään keittiön juttu. Siellä on levottomuutta kalusteiden vuoksi jo muutenkin ihan riittämiin.
Tehosteseinä sopii hyvin jonnekin makkariin, missä on paljon ehjiä seiniä. Eli oikeastaan saisi olla vaatehuoneellinen makkari, ettei seinillä olisi kuin pari ovea ja ikkuna. Sellaisessa se tehosteseinä pääsee oikeuksiinsa ja rikkoo tylsyyttä.
Keittiöön laittaisin hillittyä, siellä tärkeämpää on pitää mielessä kodin värimaailma, jotta tapetti sointuu hyvin koko kotiin. Ylipäätään kiinnittäisin siihen värimaailmaan huomiota. Itse en erityisemmin pidä niistä kodeista, joissa joka huone on ihan eri maailmasta. Siis saa olla ihan eri värisiä, esim. lapsilla jokaisella omanvärisensä huone. Mutta värien pitää olla sillä tavalla toisiinsa sointuvia, etteivät riitele keskenään, eli samalla tavalla murrettuja tai vaikka ruskeaan taitettuja tmv. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.
mut ensin sun pitäisi valita, että haluatko modernin vai lämpimän kodikkaan vai klassisen vai minkä tyylin.
Lattialaattojen vaihdossa on melkoinen homma. Itse en ehkä viitsisi siihen ryhtyä, ellei ne edelliset sit oo ihan hirveitä. Tapettien vaihto on sit pikkuhomma, jonka voikin tehdä vaikka kerran vuodessa.