Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ammattitaitoisia neuvolan työntekijät mielestäsi ovat?

Vierailija
07.12.2010 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastolassa ainakin olen oikein tyytyväinen niin äitiys- kuin lastenneuvolankin palveluihin.

Vierailija
2/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha mennä tekemään yleistyksiä, kun kokemusta on vain yhdestä neuvolasta ja parista hoitajasta.

Heistä sanoisin, että ystäväliisiä ovat ja tutkivat lapsen aina nähdäkseni hyvin, mutteivät koskaan osaa vastata, jos kysyn jotain mieltä painavaa asiaa. Perustaidot ovat siis hallussa, mutta ongelmatilanteissa tietoa pitää hakea yksityislääkäriltä tai netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat siis olleet kaikki ystävällisiä ja asiallisia, mutta välillä ei ole saanut apua vaikka olisin tarvinnut ja nyt olen ihmetellyt sitä, että vauvan on merkitty olevan ihan eri asennossa kuin on. Ja aiemmin ei ole osattu vastata, kun olen kysynyt että miten päin on.

Neuvolan lääkäreistä olen tavannut kaksi, joista toinen oli todella kovakourainen ja toinen hieman epävarma (tosin myönsi tämän itsekin), mutta ainakin ystävällinen ja laittoi eteenpäin, kun ei itse osannut sanoa varmaksi tilannetta.

ap

Vierailija
4/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että n 25v.

Osaa hoitaa kaikki perusjutut hyvin mutta jos on jotakin ongelmaa niin on aika hukassa.

Kyselin viimeksi maito-allergiasta niin tää avas Googlen ja rupes ettiin sieltä tietoa :D sanoin vaan että kävin nuo linkit jo kyllä itse läpi...

Mutta mukava tyttö on ja hoitaa kyllä sen tiedon sitten mulle jälkeenpäin kun on kysellyt muilta..

Eiköhän nuo yleensä oo kaikki ammatti taitoisia :)

Vierailija
5/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän neuvolan väki, vanha kätilö äitiysneuvolassa ja neljän lapsen äiti, n. 50-v terkka lastenneuvolassa. Tavallisia, mukavia ihmisiä joilla uskaltaa puhua kaikki surut ja välillä nauraa vesissäsilmin.Tietävät uskomattoman paljon, ovat arkijärkisiä ja jalat maassa.

Vierailija
6/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää mitenpäin se vauva siellä on. Etenkin, jos äiti on mallia valas.

Vierailija
7/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää mitenpäin se vauva siellä on. Etenkin, jos äiti on mallia valas.

ap

Vierailija
8/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, jos kykenee tunnustamaan epävarmuuden ja lähettämään eteenpäin , täydellinen ei tarvitse olla.

Vierailija
9/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta terveydenhoitajasta kokemuksia. Toinen oli todella ammattitaidoton ihminen, joka vaihdettiin sitten tähän uuteen. Ihan mukava ihminen ja ihan ammattitaitoinen.

Vierailija
10/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mennään yhtään erikoissairaanhoidon tai poikkeavien raskauksien puolelle. Kai sen niin kuuluu ollakin. ÄPKL:lla ja isommissa sairaaloissa on oikea osaaminen.

En pidä neuvolaa lainkaan auktoriteettina lapsen kasvattamisessa enkä terveysasioissa, käymme siellä vain mittakontrolleissa ja rokotettavana.

Vierailija
11/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen osa-alueeseen pitää erikseen perehtyä.

Neuvolan tehtävä on ennaltaehkäisy, sairas- ja muut ongelmatapaukset kuuluukin lähettää eteenpäin muualla, missä on sen erikoisalan ammattitaito.

Jotenkin tunnut väheksyvän neuvolan terkkareiden ammattitaitoa. Ikävä tosiasia, että jos vaikka äitipolin sh tai kätilö laitetaan neuvolaan töihin kylmiltään niin tasan siihen loppuu heidän ammattitaitonsa. Neuvolatyö kuten erikoissairaanhoitokin vaativat eri asioita ja hyvää perehtymistä.

kun mennään yhtään erikoissairaanhoidon tai poikkeavien raskauksien puolelle. Kai sen niin kuuluu ollakin. ÄPKL:lla ja isommissa sairaaloissa on oikea osaaminen.

En pidä neuvolaa lainkaan auktoriteettina lapsen kasvattamisessa enkä terveysasioissa, käymme siellä vain mittakontrolleissa ja rokotettavana.

Vierailija
12/12 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ammattitaitoa löytänyt. Rouva on reilut viisikymppinen kaiken tietävinään, joka ei oikeasti osaa edes niitä perusasioita.

Vuosien myötä olen vihdoin oppinut, että sen ei saa antaa tehdä mitään toimenpiteitä lapsille, että se unohtaa antaa rokotteet tai antaa ne kahteen kertaan. Eli itse pitää olla paremmin selvillä mitä rokotteita pitää missä iässä antaa. Ja kaikkea muutakin, esim. napatyngän "hoito" vauvalla oli niin huolimatonta terkalta, että koko navan ympärys paloi vereslihalle. Vauvan äitinä en ollut kovin kiitollinen, ja enää en ikinä antaisi sen tehdä vauvalle mitään.

Ja isompien vuositarkastuksiakaan se ei osaa tehdä. Niinpä olen itse katsonut netistä mitä vaikkapa 5-vuotiaan pitäisi osata. Ja kun meidän lapsi ei osaa, niin terkan mielestä kaikki on muka silti normaalia. Kunnes luettelin mitä kaikkea terkan olis pitänyt testata, kun se ei ollut muistanut tehdä oikeita testejä.

Että se mamma aiheuttaa niin paljon vahinkoa toimillaan ja vielä yleisesti vähättelee kaikkea ongelmaa, ihan kuin ei voisi uskoa, että joillain lapsilla voi olla jotain epänormaalia.

Mä olen niin katkera, etten tajunnut aiemmin, ettei siihen eukkoon voi yhtään luottaa. Kun olisin tajunnut, niin meidän perheen kärsimykset olisi olleet ainakin puolta vähemmät, kun oltaisi saatu oikeanlaista apua aiemmin.

Voi kun meillekin olisi osunut parusosaava ja ymmärtävä terkka, jos sellaisiakin kerran on!