viikon rantalomalle 4 henkinen perhe, matkatavaraa kaikkiaan n. 25 kg
miltä määrä kuulostaa?
ei olla juurikaan reissattu.
Päässä pyörii että mitähän olen unohtanut ja mitähän on liikaa...
Kommentit (37)
Meillä on reissussa yleensä mukana 3 kg, ja meillä on vain yksi lapsi
suunnilleen samalta määrältä kuin meilläkin yleensä viikon reissua varten pakataan.
Meillä on reissussa yleensä mukana 3 kg, ja meillä on vain yksi lapsi
Meillä mukana siis 35 kg. Lisäksi 3 käsimatkatavaraa.
mukaan olen pakannut kaikille noin neljä vaatekertaa (aion pyykätä tarpeen mukaan), parit kengät per pää (toiset jalassa valmiina, toiset mukana), shampoo (yksi käy kaikille, hoitoaineita ei käytetä) itselle kiharrin ja muotovaahto ja pinnejä, muutama meikkituote, muutamat korut, päähineet kaikille, rantakassi, yöpaita itselle, (muut nukkuu käytetyllä t-paidalla), lääkkeitä, pikkusakset, aurinkorasvat, käsi/kropparasva, pyyhkeet 2 kpl (hotellissa lisää), rantaviltti, kamera + laturi, kännykkälaturi, lukemista, lapsille vihkot ja muutama värikynä + pari pientä lelua, hammasharja, parranajokone, ladyshaver, deodorantit, hammastahna... (muistinkohan kaiken?)
ja lentolippu, passit + rahaa.
puuttuuko selkeästi jotain?
ap
ja 2 teinityttöä saadaan jo hillittömiä kiloja aikaiseksi
Ehkä se yökkäri per pää ei olisi suuri lisä, likaisella/hikisellä/hiekkaisella t-paidalla ei ole kiva nukkua ja mahd. ilmastoinnin/kosteiden öiden takia yökkäri olisi kuitenkin hyvä olla.
Meitä on nyt viisi ja viimeksi Thaimaaseen mennessämme matkatavaraa oli 16+19+11 kg (11kg vauvan ruuat ja puurot)+ rattaat. Euroopan rantakohteisiin joskus ollut vähän enemmänkin kamaa mukana.... (esim. kenkiä matkalle yhdet ja perille kahdet per pää)
mukaan olen pakannut kaikille noin neljä vaatekertaa (aion pyykätä tarpeen mukaan), parit kengät per pää (toiset jalassa valmiina, toiset mukana), shampoo (yksi käy kaikille, hoitoaineita ei käytetä) itselle kiharrin ja muotovaahto ja pinnejä, muutama meikkituote, muutamat korut, päähineet kaikille, rantakassi, yöpaita itselle, (muut nukkuu käytetyllä t-paidalla), lääkkeitä, pikkusakset, aurinkorasvat, käsi/kropparasva, pyyhkeet 2 kpl (hotellissa lisää), rantaviltti, kamera + laturi, kännykkälaturi, lukemista, lapsille vihkot ja muutama värikynä + pari pientä lelua, hammasharja, parranajokone, ladyshaver, deodorantit, hammastahna... (muistinkohan kaiken?) ja lentolippu, passit + rahaa. puuttuuko selkeästi jotain? ap
Minä ottaisin kyllä puhtaan puseron ja alusvaatteet ihan joka päivälle. Ellette sitten aio olla enimmäkseen uimapuvuissa tai ostaa vaatteita paikan päältä.
Samoin kuulostaa vähän ällöltä ajatus, että pitäisi nukkua käytetyssä (hionneessa ja aurinkorasvaisessa) paidassa.
miks noin vähän tavaraa? vai aiotteko ostaa vaatteita paikan päältä?
muunneltua esim. heittämällä illalla (jos on viileämpää) pitkähihaisen hupparin päälle jne.
Voi se olla että laitan muillekin yöpaidat. Tai siis lapsille, mies ei käytä ikinä.
Ja nuo kengät, siis vaihdamme lähteissä jo autossa sellaiset kengät jalkaan, jotka käyvät toisina kenkinä perillä lomakohteessakin, eli siis on kahdet kengät per pää lomamatkalla.
ap
niin ei tarvitse olla kahta päivää samassa puserossa (ilman että on pesty välillä siis)
Haluaisin päästä mahdollisimman pienillä matkatavaroilla, ärsyttää raahata hirveää määrää turhaksi osoittautuvaa tavaraa/vaatetta...
ja rahaa on mukana eli jos jotain oleellista puuttuu niin voidaan kyllä ostaa.
ap
Minä ottaisin kyllä puhtaan puseron ja alusvaatteet ihan joka päivälle. Ellette sitten aio olla enimmäkseen uimapuvuissa tai ostaa vaatteita paikan päältä.
Samoin kuulostaa vähän ällöltä ajatus, että pitäisi nukkua käytetyssä (hionneessa ja aurinkorasvaisessa) paidassa.
ei edes yhtä vaatekertaa/päivä:/
Helteessä tulee vaihdettua pari-kolme kertaa vaatteita, tulette huomaamaan että hankalaksi menee. Ja mitä lomaa sellainen on, että pyykätään vaatteita kun sen sijaan voisi ottaa alunperinkin tarpeeksi vaatteita mukaan??
Laukkuhan painaa helposti tyhjänäkin 5-8 kg.
vaatteet olisivat turhia, jos jo nyt tiedät, että pitää pyykätä? Hotellihuoneessa pyykkääminen ei ole kivaa puuhaa ja vaatteiden kuivuminen saattaa kestää kauan (niille ei välttämättä löydy hyvää kuivattamispaikkaa).
Kuumassa ilmastossa voi joutua tosiaan vaihtamaan paitaa parikin kertaa päivässä.
ei ole odotettavissa hikoiluttavia helteitä, vaan n. 20 astetta lämmintä.. joten en usko että hikoilun vuoksi tarvitsisi vaatetta vaihtaa?
ja siis rahaa on mukana, ostetaan sitten lisää vaatetta jos tuntuu ettei huvita/pysty pyykkäämään.
Enemmän ärsyttäisi liian painavien matkalaukkujen raahaaminen lasten lisäksi...
Kaipaisin vaatemäärän sijaan kommentteja muista tarvitsemistamme tavaroista/tuotteista, olisko jotain mielessä?
ap
Kyllä muakin ihmetyttää, ettei vaatteita voi ottaa mukaan tuon enempää, koska haluaa ehdoin tahdoin pyykätä hotellissa lomalla. Siis mitäh? Kivampi mun mielestä on kantaa mukana vähän enemmän vatteita, mutta olla sitten paikan päällä rennosti. Ja mites nopeasti sitten ajattelit niiden nyrkkipyykättyjen (? vai käytkö pesulassa) vaatteiden kuivuvan?
Rantalomalle itse ottaisin rannalle parit kolmet vaatteet päiväksi ja sitten iltavaateet, jotka voi laittaa päälle, kun on käynyt auringonoton jälkeen suihkussa. Tosi ällöä olla koko päivä samoissa vaatteissa, jos on kuuma ja ollaan rannalla.
Eihän sitä matkalaukkua juuri tarvitse raahailla kuin lentokentällä. Oletan, että menette kentältä taksilla hotelliin.
Mä sanoisin, että tulet kyllä katumaan, ellet ota enempää vaatteita mukaan.
kolmannen ja VIIMEISEN kerran; rahaa on mukana, joten jos alkaa vähäinen vaatevarasto ketuttamaan, ostamme lisää!
ap :)
Eihän sitä matkalaukkua juuri tarvitse raahailla kuin lentokentällä. Oletan, että menette kentältä taksilla hotelliin.
Mä sanoisin, että tulet kyllä katumaan, ellet ota enempää vaatteita mukaan.
Kakkonen vai mikä olinkaan, lähdössä kolmen lapsen kanssa... Vaatekerta käsittää housut (shortsit tai pitkät) ja paidan, lisäksi on pari vara t-paitaa. Näin meillä on aina reissut menty, paljon ollaan matkustettu lasten kanssa. Puolivälissä lomaa pesen koneellisen.
mutta meitä on lähdössä 5 henkeä ja matkatavaraa on iso matkalaukku, vähän pienempi matkalaukku ja rinkka. Lisäksi tietty käsimatkatavarat.