Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nirsoileva lapsi, kenellä on myös?

Vierailija
07.12.2010 |

Söimme tänään kalakeittoa. Mielestäni se oli oikein maukkaan makuista, ei liian maustettua vaan juuri sopivasti. Oli vihanneksia ja seitiä.

Ihan perussuomalaista ruokaa.

Esikoinen 5 v. maistoi lusikan kärjellä ruokaa ja sanoi ettei pidä siitä. Kuopus söi hyvällä ruokahalulla lautasen tyhjäksi ja otti vielä lisää keittoa. Minullekin se maistui.

Onko mielestänne reilua, että 5 v. lapsi ei saa nyt mitään ruokaa ennen päivällistä joka on kello 18? Vettä saa toki niin paljon kuin haluaa mutta ei hedelmiä, ei keksejä, ei jäätelöä, ei voileipiä.

Nuoremmalle taas annan kaikenlaisia välipaloja jos haluaa.

Tekisittekö näin vai miten?

5 v. lapsi söisi joka päivä jotain näistä jos saisi valita:

-ranskalaiset perunat

-lihapullat

-nakit

-spaghetti ilman kastiketta tai mitään

-pitsa

Mikään muu ei ole "hyvää". Nuorempi lapsi taas syö onneksi kaikkea.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavalliseen arkeen kuuluu välipala, pitää kaikkien saada, jos seuraava on se seuraava ruoka, ei kukaan saa välipalaa siinä välissä.

Vierailija
2/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ja olen edelleen ns. kranttu. Nirso.

Poika on nyt 7 v ja nykyään syö valittamatta. Mutta just tuossa 5 - 6 vuotiaana, kaikki ruoka oli ihan kamalaa, pahaa, yök yök, en tykkää, en syö.

Raivari ja huuto jo siitä, että ruokailu olisi. Tuli kantapäät jyskäen ja ilmoitti, ettei tykkää, se on pahaa - riippumatta siitä mitä se on. Nykyään tosin mieliruokana söisi vain pekonia ja nuudelia.

Kait se on jotenkin luontaista, olla epäluuloinen. ja sukuvika, kun itse olen niin ronkeli.

Meillä ei ainakaan mitkään "pidä nälässä" tms. auttaneet. Aika hoiti tehtävän. Ja sitten otettiin tarrataulua käyttöön, vaikka vituttikin ihan perusasioista palkita. että saa tarran (ja tietty tarramäärällä sitten jotain kivaa itselle) siitä että SÖI - hyvänen aika! Siksi lopetin sen kun koulu alkoi.

Tosin eihän se meill äihan koko ajan ollut käytössä, tauolla välillä kun välillä meni asiat paremmin.

Nyt koulussa syö lähes kaikkea ja kaikki tuntuu olevan hyvää. siis koulruoka, tämä lapsi tykkää kouluruuasta ja hakee lisääkin!! (ja saa ruokaa kotonakin, että se ei ole päivän ainoa lämmin ateria koulussa!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin nyt että annanko lapselle vaikka tunnin päästä leipää, tiedän vaan että sitten hän syö sitä monta palaa kun nälkä on eikä iltaruoka enää maistu... Varsinkaan kun ei ole hänen lempiruokaa illalla.

Pitää kai sanoa että saat yhden viipaleen leipää. Ei sen enempää?

Vierailija
4/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin nyt että annanko lapselle vaikka tunnin päästä leipää, tiedän vaan että sitten hän syö sitä monta palaa kun nälkä on eikä iltaruoka enää maistu... Varsinkaan kun ei ole hänen lempiruokaa illalla. Pitää kai sanoa että saat yhden viipaleen leipää. Ei sen enempää?

ja juoman.

Vierailija
5/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti syödään aamupala, lounas, iltaruoka ja iltapala. Joskus välipala lounaan ja iltaruuan välissä, mutta yleensä ei, sillä lapsi nukkuu päiväunia lähes iltaruokaan asti. Iltaruoka syödään aikaisin, jo klo 16-17.

Ruoka-aikojen välissä ei syödä ylimääräisiä välipaloja, sillä silloin ei maistu ruoka sitäkään vertaa. Välipalaksi en anna leipää, vaan hedelmän/marjoja.

Mietin nyt että annanko lapselle vaikka tunnin päästä leipää, tiedän vaan että sitten hän syö sitä monta palaa kun nälkä on eikä iltaruoka enää maistu... Varsinkaan kun ei ole hänen lempiruokaa illalla. Pitää kai sanoa että saat yhden viipaleen leipää. Ei sen enempää?

Vierailija
6/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nirsoilusta sakottanut korkeintaan sillä, että jälkkärikeksiä ei tipu, vaikka muut saavat. Tosin en pidä nirsoilua kovin vakavana asiana. Kummasti lapset oppii viimeistään koulussa syömään monipuolisemmin, vaikka toki muutama inhokkiruoka voi jäädä.

Vierailija
7/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyytyväinen jos hän söi edes jotain. Kuopuskin nirsoilee usein, mutta häntä en ota kovin vakavasti, sillä hän on perusterve eikä mikään laiha. Yritän saada hänet syömään edes viisi lusikallista, niin asia on ok. Jos ei yhtään mene, käy kyllä joskus niin että ennen seuraavaa ateriaa ei tipu mitään. Mutta kovin montaa tuntia ei minunkaan mielestäni kannata lasta 'kiusata'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi