Siis kiitos vastavuoroisuudesta.. not!
Veljeni ja hänen vaimonsa lapsi on meillä paljon hoidossa, ollut ihan pienestä saakka, siis säännöllisesti noin pari-kolme kertaa kuussa. On meidän kummipoikamme, nyt kohta kolmevuotias.
Kysyin tänään ensimmäistä kertaa että voisivatko he ottaa meidän lapset hoitoon yhdeksi päiväksi lähiaikoina, jotta pääsisimme mieheni kanssa jonnekin kahdestaan. Veljen vaimo katsoi mua monttu auki ja sanoi että "eihän me olla kummankaan kummeja, joten ei taida kuulua velvollisuuksiin"
okei?! ei sitten!
Kommentit (11)
Järkyttävä asenne veljesi vaimolla. Ihan niin kuin kummius velvottaisi teitä toimimaan lapsenvahtina. Tuskin veljesi on samaa mieltä. Kaikenlaisia naisia sitä on olemassa. :(
ei heillä ole mitään velvollisuutta, jos ette ole aikanaan sopineet vastavuoroisuudesta.
ei voi muuta sanoa kuin että sanattomaksi vetää. mies sopikoon hoidosta veljensä kanssa tai sitten lopetatte toistaiseksi kummipojan hoidon. Ei kuulu kumminkaan VELVOLLISUUKSIIN vaan ihan vastavuoroinen ilo ja hyötyhän sen pitäisi olla!
ei heillä ole mitään velvollisuutta, jos ette ole aikanaan sopineet vastavuoroisuudesta.
Jos itse hoidattaisit omaa lastasi säännöllisesti useamman kerran kuukaudessa jollakulla, kehtaisitko suoralta kädeltä kieltäytyä hoitamasta tämän ko. ihmisen lapsia, heti ensimmäisellä kerralla kun pyytää?
ap
Onko jonnekin sitten kirjattu, että kummilapsen tulee viettää kummi(e)nsa kanssa aikaa säännöllisesti 2-3 krt/kk? Kysypä seuraavalla kerralla.
Tulee väkisin mieleen, että teidät on aikoinaan valittu kummeiksi pääosin siksi, että kummilapsenne vanhemmat saisivat viettää laatuaikaa keskenään...
Mun kohdalla loppuisi kummipojan hoito tuohon paikkaan.
että jos sinä et ole erikseen sanonut miehellesi, että paheksuisit kovin mikäli tämä ryhtyy suhteeseen vuohen kanssa, niin mies voi tehdä näin selkäsi takana koska ette ole erikseen muutakaan sopineet?
Siis jos valitsee kummit sen perusteella, että saa lapsenlikan velvollisuuksiin vedoten.
Sen sijaan että useampi on veikannut että teidät on valittu kummeiksi lastenhoidon vuoksi, niin itse veikkaisin tuosta vastauksesta päätellen, että he ovat loukkaantuneita kun heitä ei ole pyydetty teidän lasten kummeiksi.
Olisit tokaissut, että sitten kuuluu enon velvollisuuksiin.