Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä enää uskaltaa antaa lahjaksi?

Vierailija
06.12.2010 |

- kynttilä: junttia ja vaarallista

- herkkukori: menee roskiin

- Joulukukka: 98% on allergisia niille (hyasintti varsinkin on vaarallinen)

- mikä tahansa muovinen: krääsää

- viini: typerää antaa alkoholia

- rahaa: kummilapsille ei saa antaa rahaa joululahjaksi

- pehmeät paketit niin lapsille kuin aikuisille: yäk, ei voi tietää toisen makua

- koriste-esineet: krääsää

- hyväntekeväisyys vuohet, kaivot, lehmät jne: raha menee kankkulan kaivoon

- itse leivotut leivonnaiset tai tehdyt ruoat/lisukkeet: ei voi tietää hygieniasta; roskiin menee

- myyjäisistä ostetut leivonnaiset tai ruoat: hygienia ja kylmäketju epävarmoja, roskiin menee

- konvehtirasiat: yäk, massatehtaiden kamalaa mössöä, roskiin menee

- kirjat: ei voi tietää mistä lahjansaaja pitää ja mitä kirjoja on kirjahyllyssä

- lahjakortit palveluihin: vihjataanko että saaja on ruma/huonossa kunnossa/ käy huonolla kampaajalla/ ei osaa siivota

- elektroniikka: ei kuitenkaan kestä tai on väärää brändiä

Taidan häipyä jouluksi maasta :( Osti tai teki mitä tahansa, niin aina joku vetää herneet takaraivoon

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut lapsenikin olemaan tyytyväisiä mihin tahansa lahjaan. Olen opettanut heille, että lahjoja ei saa ikinä arvostella. Minullekin on opetettu niin ja olen ihan työläisten lapsi. Millaiset vanhemmat teillä on ollut, joita ei ole osattu kasvattaa?

Vierailija
2/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta. Mutta kun voisi olla tyytyväinen ilman sitä lahjaakin. Se on useimmiten tarpeeton ele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo vuosia laittanut kutsuihin erikseen: Ei lahjoja. Nyt se on alkanut tyhmemmillekin mennä jakeluun.

Vierailija
4/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ostan lahjoja ainoastaan lapsille.

Vierailija
5/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kuin kakkonen jo pitkään. Pääasiassa vain lapsille paketteja. Siihen kyllä päädyttiin jo siinä vaiheessa, kun tajuttiin, että kaikki ostavat lahjoja suoraan toivomusten perusteella. Oli kaikkien helpompi ostaa itse mitä tarvitsee.

Vierailija
6/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Mä en jaksa välittää, annan mitä annan. Myyköön vaikka kirpparilla sitten. ( Yhden kaverin ainakin tiedän tekevän näin tai sitten kierrättäköön toisille lahjaksi.)

Vierailija
7/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten:

sukkia

vaatetta

asusteita

leffoja

kyniä

paperia

kenkiä

urheiluvälineitä

Nämä kuuluvat arkihankintoihin, joten niiden paketoiminen ei ole soveliasta!

Vierailija
8/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakoot jokainen itse asiansa siltä osin. Lehmän lahjoittaminen naapurille on jotenkin junttia.

Vierailija
9/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin tänne av:lle osoitteeni, että mulle saa pistää tulemaan kaikki ne vihatut Pandan konvehtirasiat. Minä olen niin juntti, että minusta se on mahtava boxi.

Mutta tosiaan, puhutte tässä ketjussa asiaa.

Vierailija
10/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole tarpeen ostaa mitään, olet jäljillä. Ei jouluna tarvitse antaa lahjoja.

Vierailija
11/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten neutraali pentikin revettipakkauskin tuohon mukaan on ihan ok.

Juustovalikoimat ovat yleensä myös ok, koska ovat monikäyttöistä ruokatavaraa, joko sellaisenaan tai ruoanaittoon käytettynä.

Vierailija
12/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luottokortilla en oo ikinä ostanu lahjoja. Enkä osta :D

Vierailija
13/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista tosiaan kun toisille lahjojen saaminen on asia mistä vaan valittaa eikä kiitollisuutta löydy pätkääkään...ja sitten on paljon niitä, jotka osaisivat iloita siitä kun joku heidät edes muistaisi jouluna ja jolla kaappi ammottaa tyhjyyttään oli sitten joulu tai arki.

Vierailija
14/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikesta ollaan iloisia ja kiitollisia. Voi ostaa melki mitä tahansa kunhan vähän edes tuntee henkilöä.

Vierailija
15/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista tosiaan kun toisille lahjojen saaminen on asia mistä vaan valittaa eikä kiitollisuutta löydy pätkääkään...ja sitten on paljon niitä, jotka osaisivat iloita siitä kun joku heidät edes muistaisi jouluna ja jolla kaappi ammottaa tyhjyyttään oli sitten joulu tai arki.

Joten kannattaa antaa ne lahjat niille.

Suurempi vikahan tässä on antajassa, joka tietäessään että on ihmisiä joilla on tarvetta antaa lahjat silti hyväosaisille. Ei päätä eikä häntää?

Vierailija
16/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskahvi/tee joulun teemaan ja tuoksuton leikkokimppu käy aina. Useimmiten neutraali pentikin revettipakkauskin tuohon mukaan on ihan ok.

Juustovalikoimat ovat yleensä myös ok, koska ovat monikäyttöistä ruokatavaraa, joko sellaisenaan tai ruoanaittoon käytettynä.

Kaikki ei tosiaankaan juo kahvia tai teetä. Mitkä kukat on tuoksuttomia; ei juuri mitkään. Pentik on ylihinnoiteltu junttipaja; yäk. Juustot suoraan roskiin kun kylmäketju on voinut katketa + listeriavaara muhii juuri niissä.

Vierailija
17/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, ettei lapsille saa ostaa mitään hyödyllistä!!

Nämä kuuluvat arkihankintoihin, joten niiden paketoiminen ei ole soveliasta!

Ja kaikki käsityöt; isoäidin kutomat villasukat on ihan turhat kun ei niitä saa laittaa Goretex kenkiin eikä kukaan enää käytä kutittavaa kaulaliinaa.

Vierailija
18/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen kirosin miehelle kun ei mitään simppeliä voi nykyään antaa lahjaksi ilman että joku vetää herneet nenään/on sille allerginen!! >:(

Jumaliste, ennen leivoit pullapitkon ja veit työpaikalle: lähes kaikille kelpasi. Nykyään alkaa "onko se munaton/laktoositon/soijaton(!)/sokeriton"-tenttaus ja nyrpistely. Ja vaikka allergiaa ei olisikaan, joukossa on satavarmasti joku karppi ja/tai kulinaristi, joka katsoo asiakseen sivistää muita haukkumalla koko pitkon...

Vierailija
19/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mulle-heti-kaikki-nyt meininki on johtanut siihen, ettei mitään tosiaan voi muille enää hankkia, kaikilla on jo kaikkea tai sitten ollaan niin omanapaisia, ettei osata olla kauniista ajatuksesta kiitollisia.

Vierailija
20/22 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki alle 1000 korut on arvotonta rihkamaa ja todennäköisesti aivan vääränlaiset joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän