Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että 3,5-vuotiaan kiukkuisuus johtuu vatsasta. Ei kakkaa

Vierailija
27.11.2010 |

joka päivä, ehkä joka kolmas. Vatsa joko kova tai vähän löysällä. Joskus mainitsee, että maha on kipeä. Miten alkaisin selvittää ja hoitaa asiaa? Kukaan ei usko, että kiukun takana voi olla fyysinen vaiva. Olen lapsen kanssa suurimman osan päivästä ja uskon fiiliksiini. Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä kova ja välillä löysällä. Ekana antaisin ehkä päivittäin maitohappobakteereita tasapainottamaan suoliston toimintaa ja katsoisin, onko siitä mitään apua.

Vierailija
2/3 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erityisesti kuopuksesta huomaa hyvin vatsavaivat siitä että kiusaa isompia sisaruksia ja kiukuttelee. Kyseisellä lapsella on ruoka-aine allergioita ja sopimattomat ruuat saavat kiukuttelemaan. Samoin ummetus.

Maitohappobakteereja voi kokeilla. Jos niistä ei ole apua niin kannattaisi yrittää pitää ruokapäiväkirjaa ja oirepäiväkirjaa. Eli kirjaat KAIKKI ruuat mitä lapsi syöö. Ja kirjaukseksi ei riitä esim. jauhelihakastike vaan kirjataan kaikki käytetyt aineosat. Sitten yrität seurata vaikuttaako ruoka-aineet lapsen kiukkuisuuteen, mahakipuihin ja kakan koostumukseen. Voisit kokeilla muutamana päivänä antaa maitoa vain käsiteltynä (juustoina, viilinä jne) jos sillä olisi vaikutusta.

Sitäpaitsi kyllä minä ainakin olen kiukkuinen kun pää tai maha on kipeä. Miksi siis lapsen kiukkuisuuden takana ei voisi osaltaan olla fyyssinen vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomumaitoa, kun jostakin luin, että se saattaisi auttaa. Mitään iho-oireita ei ole koskaan ollut, mutta on aina ollut herkkävatsainen. Ruokapäiväkirja on hankala päiväkodin ruokien kannalta:-(

Kokeilen ekaksi noita maitohappobakteereita... kiitos!

ap