Onko sinua piiskattu / tukistettu ´/ lyöty yms?
Minua on
- piiskattu
- annettu luunappeja
- tukistettu
- tönäisty mm. maahan
Kommentit (30)
On tukistettu, muovivyöllä hakattiin paljaalle takapuolelle ja luunappeja tuli. Näm siis viikoittaista kuritusta äidiltä. Enkä edes tehnyt mitään tosi ilkeää vaan juoksi esim sisällä.
Pahinta kuitenkin koko lapsuuden kestänyt henkinen väkivalta, mutsi on alkoholisti narsisti.
Ja koskaan kukaan ei puuttunut asiaan, ei edes isä.
En ole tekemisissä mutsin kanssa. Ja omia lapsia en kurita!
tukistettu, luunapit ja risu.
Minusta kasvatettiin kiltti ja nyt olenkin sitten oikea kynnysmatto. Ja omille lapsille ei riitä pinnaa ollenkaan, koska minullekaan ei ole riittänyt äitini toimesta. Katkera olen. Joudun tekemään paljon töitä, etten tekisi noita samoja asioita lapsilleni. Yleensä sitten purkautuukin huutamisena mikä ei ole sen parempi...
tukistettu, annettu luunappeja ja pari kertaa saanut selkään. Suurin osa tuli aiheesta ja oli ok. Niitä kertoja, kun en tuntenut ansaitsevani, en unohda kai koskaan. Ei niistä mitään traumoja ole silti jäänyt. Omia lapsiani en tule kurittamaan fyysisesti (paitsi raahaan omaan huoneeseen tarvittaessa). -81
Enpä ole traumatisoitunut - hyväksyn, että se oli sitä aikaa ja vanhempani toimivat kuten parhaaksi näkivät.
On pienenä vedetty hiuksista, korvista lyöty remmillä ja risuilla. Olen syntynyt -84! En ole vielä oikein päässyt yli tai antanut anteeksi. En aio ikinä kurittaa lastani väkivaltaisesti.
Jos tekee sellaista lapselle, on epäonnistunut pahasti. Yleensä syy lienee vanhemman kyvyttömyys tunta empatiaa, vähäiset tiedot lastenkasvatuksesta, luonnevikaisuus, alkoholiongelma tms.
Olen syntynyt 1971.
tukistettu, luunapit ja risu. Minusta kasvatettiin kiltti ja nyt olenkin sitten oikea kynnysmatto. Ja omille lapsille ei riitä pinnaa ollenkaan, koska minullekaan ei ole riittänyt äitini toimesta. Katkera olen. Joudun tekemään paljon töitä, etten tekisi noita samoja asioita lapsilleni. Yleensä sitten purkautuukin huutamisena mikä ei ole sen parempi...
Fyysinen väkivalta sisältää aina henkisen väkivallan. Huutaminen voi olla henkistä väkivaltaa tai joskus aivan oikeutettu reaktio.
Vm -74 ja vasta hiljattaisn olen alkanut miettiä onko tällä jotain yhteyttä siihen, että vihaan itseäni, lyön itseäni ym. Dg toistuva keskivaikea masennus, terapiaan yritän päästä. Omia lapsiani en voisi ikinä lyödä.
Muttei kaadettu eikä piiskattu. Äiti tukisti kun hänen hermot meni kun olin liian villi, isä sai raivarit joskus mun näkemisestäkin.
syntynyt siis -80