Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähihoitajia ei arvosteta yhtään?

Vierailija
04.12.2010 |

olen huomannut, että yleinen mielipide tuntuu olevan, että lähihoitajat on tyhmiä, työ on perseiden pesemistä ja ovat kouluttautuneet lähihoitajiksi kun muuhun eivät pysty.

Muilla ammattiryhmillä ei tunnu olevan tälläistä aliarvostusta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. koulutuksenne on ihan pelleilyä, sen läpäisisi kädetön apinakin

2. työnne on hyvin vastuullista ja rankkaa, muttei vaadi taitoa, älyä tai osaamista

3. työnne vaatii empaattisuutta, sosiaalista ja psykologista silmää, mutta niitä ei voi kouluttaa ja ne valtaosalta teikäläisistä puuttuvat

4. valtaosa teikäläisistä on tietämättömiä juntti-typeryksiä

Riittääkö? Toki varmaan pari poikkeustakin löytyy, ja nämähän ei tarkoita ettettekö voisi ihan kivoja ihmisiä olla. ;)

Vierailija
22/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista huonosti palkatuista töistä ajatellaan noin, siivoojista, kaupan kassoista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä olen saanut kiitosta tekemästäni työstä.

Johtuisiko siitä että lähihoitajia tarvitaan paljon ja koulutetaan paljon, joukkoon mahtuu ihmisiä jotka jostain kumman syystä ovat päässeet jollekin oudon kouluttajan lähihoitajakoulutukseen ja eivät todella sovellu alalle.

Ja juuri nämä alalle soveltumattomat kauhistelevat tuota perseen pesemistä, ilmeisesti omaa persettä ei ole tullut pestyä kun se on ainoa työ joka jää mieleen.

Vierailija
24/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja työni oli kirjaimellisesti, p*rseiden pyykiminen ja muiden mielyttäminen. Vaihdoin alaa ja minulle on myönnetty että olenkin edes hiukan fiksu (joksi minua ei luultu koskaan kun kerroin olevani lähihoitaja).

Vierailija
25/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kaupallinen ala vaan ollut mua varten.

Vierailija
26/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostetaan vain pätemistä, korkeaa koulutusta ja kaikkea, mitä ei oikeasti pitäisi arvostaa.

Koskahan perusarvot tulevat taas kunniaan?

Ehkäpä sitten kun Jeesus tulee pian takaisin?

On tämä maailma niin hulluksi mennyt oikeasti, jos ihmiset luulevat, että raha, hieno koti, merkkivaattteet yms. ovat elämän tärkein tavoite????

*Huoh ja puist*

Ps. En ole kateellinen, jos joku ehdottaa sitä...:)

Vierailija
27/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu vain siitä, että ei arvosteta edes itseämme ja tajuta sitä, että jossain vaiheessa me kaikki tarvitaan niitä vaippojen vaihtajia.

Niin maataan kuin pedataan, ehkä meitä ei kukaan silloin edes hoidakaan, kun itse aliarvioidaan kyseinen työ pois maailmankartalta.

Vierailija
28/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähestulkoon samaa työtä tekevät lähihoitajat ja sairaanhoitajat. Monikaan ei tunnu tietävän, että myös sairaanhoitajat pesee niitä perseitä.

Ikinä en ole ollut töissä paikassa jossa työ olisi ollut pelkkää pyllyjen pesemistä.

Sairaanhoitajat tekee tiputukset ja muut iv jutut, muuten tehdään kaikki samaa työtä.

Vierailija
29/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö huolehtinut muistitesteistä, potilaan kotiutuksista tai jatkohoidosta, kirjaamisista, haavanhoidoista yms. yms.???

Vierailija
30/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö huolehtinut muistitesteistä, potilaan kotiutuksista tai jatkohoidosta, kirjaamisista, haavanhoidoista yms. yms.???

Miten niin? Minä ainakin olen tehnyt noita kaikkia.

Vierailija
31/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti sentään

Vierailija
32/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se loppujen lopuksi sitä, että ne pilkkaajat tahtoisivat olla itse lähihoitajia edes mummuilleen, vanhemmilleen tms?

Ja miksi perseen pyyhkiminen olisi nöyryyttävää? Pyyhittehän te lastennekin perseet varmaan, vai tekeekö senkin teillä kotona joku lähihoitaja puolestanne??

Vierailija
33/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti sentään

Vierailija
34/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he tekevät sitä työtä sydämestään ja saavat siitä paljon myös itselleen kun auttavat toisia.

Siinäpä onkin jotakin taikaa, mitä uraputkimamma ei voi mitenkään ymmärtää...:(

Vierailija
35/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä on osattava piuhat ja laitteet tarkkaan.

Niin ja tyhmä tietenkin olen se on selvää koska olen lähihoitaja :)

Vierailija
36/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he tekevät sitä työtä sydämestään ja saavat siitä paljon myös itselleen kun auttavat toisia.

Siinäpä onkin jotakin taikaa, mitä uraputkimamma ei voi mitenkään ymmärtää...:(

He joiden kanssa sitä teen arvostaa ja itsekin arvostan. Mutta tuo sydämellä tekeminen ja itselleen saaminen ei tarkoita sitä ettei työnantajan pitäisi muistaa se kuukauden toinenkin palkanmaksupäivä, jostain kumman syystä kun palkka tulee vain kerran kuussa ja joka kerta vaan kahden viikon palkka.

Vierailija
37/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kun otetaan joku 25% hakijoista, kun on niin suosittu. Pitää osata matikkaa ja olla tervepäinen. Pääsykokeet kestävät koko päivän ja vain parhaimmat otetaan eli ne, joilla sosiaalisesti rahkeita siihen.

Ps. Rakennekynsi/silikonitissimammat hakekoot muualle hommiin!!;)

Vierailija
38/38 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveyskuntoutus yksikössä töissä ja yksikään homma ei oo poikennut sh.n hommasta. koskaan ei ole aliarvioitu vaikka olen vielä aika nuorikin.