Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT JOULUKUUSSA***

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussi, tuo vinkki onkin hyvä että muistakaa hengittää. Aina välillä pukkaa sellainen malttamattomuuden tunne tän odotuksen suhteen, että pitää oikeasti ihan vaan hengittelyyn keskittyä.

Miten muilla, alkaako olla yhtään samaa malttamattomuutta ilmassa? Nyt kun ainakin tää oma masukki tuntuu jytäilevän yötäpäivää ihan mahtivoimilla, niin tulee sellainen tunne ettei enää jaksaisi ja malttaisi odottaa sitä että pääsee pienen jytäilijän näkemään ihan oikeasti. Isommalle pojalle, 4,5v, olen nyt alkanut vauvasta kertoilemaan. Yhtenä aamuna niille asian paljastin kun olivat niin kiinnostuneita nähdessään niitä pikkutytön vaatteita mun laittelevan koriin. Tai sillon kerroin vain ympäripyöreästi että heille on tulossa pikkusisko. Eilen sitten poika itse palasi tähän aiheeseen ja kovasti tuntuu jo odottavan hänkin. :) Vähän kokeiltiin josko vauveli veljen kädelle suostuisi antamaan jonkin potkun tai liikkeen, mutta arvaatte varmaan kuinka kauan 4,5v malttoi sitä kättä siinä masulla pitää.. ;)

Eilen oli lääkärikäynti, ei ihmeitä. Hemppaa ei tsekattu eikä painoa. Voipi olla "mukava" yllätys sitten seuraavalla käynnillä noiden suhteen.. Koska se seuraava käynti mahtaa olla? Täytyy tänään soitella, pitäisi varata myös pojille influenssarokoteajat. Mutta kai tässä taas joku kolmen-neljän viikon väli tulee.. Olettaen että seuraava käynti on siellä rv30 tuntumassa. Taivas, että tässä aletaankin olla jo pitkällä. Ja samalla kumminkin tuntuu että pieni ikuisuus vielä jäljellä. =D Mihinkään ennenaikaisuuteen en omalla kohdallani usko, paikat oli kiinni ja kohdunsuu jossain korkealla. Kuten kai tässä vaiheessa vielä hyvä on ollakin. :)

Painoa on tainnut kotipunnausten perusteella tulla nyt joku 6-7kg. Kaiketi ihan ok. Ruokakauppareissu pitäisi tänään hoitaa.. Mitäköhän siitäkin tulee. Tää masulainen tuntuu tosiaan häiritsevän jo kaikessa, mikä vähänkin vaatisi keskittymistä.. Täytyy tässä päivän aikana kirjata paperille kaikki mitä ostaa pitää. :)

Hannele, eiköhän ne sulle antibiootit matkaan laita tuon strepton takia.. Jotta saadaan bakteerinkasvu edes hetkeksi kuriin ja supparit loppumaan.

Mutta tosiaan, tunnelmallista joulua meille kaikille! Kuusen hain eilen parvekkeelle odottelemaan.. :)

Vierailija
22/35 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Olen uusi kirjoittelija täällä vauva-lehden sivuilla, joten kaikki toiminta ei oikein ole selvillä :) Olen etsiskellyt keskustelyryhmää, jossa äideillä olisi kanssani laskettuaika maaliskuussa, itselläni on 30.3.

Voisinko jotenkin liittyä tähän keskusteluun vai riittääkö, että kirjoittelen vain kommentteja muiden vastauksiin? vai miten homma toimii :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin tänne taasen kuulumisia.

Elikäs nevolassa tuli käytyä ja kaikki oli erinomaisesti. Painoa on nyt kertynyt 9 kg.

Se mikä on erikoista tilassani ja mitä myös neuvolatäti suuresti ihmetteli oli sf-mitta suhteessa vatsani kokoon. Minulla siis raskausviikkoja nyt 28+4 ja sf-mitta JO huimat 30 cm. Kuitenkin pallovatsani on kohtuullisen pieni. No, mutta kaikki hyvin eikä tuosta tarvi turhia stressailla.

Toinen kummallisuus mitä neuvolatäti kertoi on se, että hän tunsi täysin vauvani pään. Eli vauveli oli neuvolakäynnin aikana raivotilassa, joka myös merkittiin äippäkorttiin. Kuulemma hyvin harvoin sitä pystytään näillä viikoilla tuntemaan käsin vatsan päältä.

Että tämmöisiä kummallisuuksia ilmeni täällä suunnalla.

Tänään tuli tehtyä yksi isoimmista hankinnoista. Nimittäin vaunut vauvalle. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin Skidin herkules 3 in 1 malliin ja värinä meidän vaunuissa on lime. Toivottavasti ovat myös käytössä toimivat, mutta ensivaikutelma on ainaki hyvä ellei erinomainen.

Näi loppuun haluan toivottaaa oikein hyvää ja lämmintä Joulua Teille kaikille! Koitetaan jaksella/ voida hyvin.

mama*83 28+4

Vierailija
24/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä touhun keskeltä,just kotiuduin töistä. Me lähetään anoppilaan viettää joulua täältä muuttolaatikoiden keskeltä :). Tänään käytiin kauppakirjat kirjottelee ja nyt tää on myyty, ehkä vähän haikea fiilis,mutta kyllä se siitä.

Neukku kuulumiset: Sf oli 25, kiloja tullu n.8kg ja hemppis oli pysynyt samassa kuin kk sitten eli 127! kaikki ok siis.

Joku uus oli tupsahtanut et tervetuloa vaan :)

Nyt pitää lähtee paketoimaan vikat lahjat,joten toivotan oikeen muhkeen ihanan rauhallista joulua kaikille ja palaillaan taas.

Ipanapa11 ja villi tyttönen 27+2

Vierailija
25/35 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ollaan edelleen, vaikka en enää listoilla ollutkaan :( Eli la on edelleen 16.3. ja viidettä murua odotellaan. Minä ja miekkonen molemmat 35 vuotiaita.

En ole juurikaan jaksanut koneella olla, vie työt ynnä muut kaikki voimat.. Eli nyt luin pitkästä aikaa kaikkien kuulumisia. Ja tuolta Kissankulman naisista luin, että Wattuvarvas oli jo saanut tyttönsä :) Taisikin olla eka meistä maaliskuisista, joka synnytti. Onnittelut hänelle ja koko perheelle!

Mekin oltiin siellä rakenneultrassa joskun lokakuun lopulla.. Kaikki oli onneksi kunnossa, jäi vaan jotenkin huono maku siitä ultrasta. Lääkäri teki sen ja totisesti mittasi vaan ne tarvittavat hommelit eikä mitään turhaa tehnyt. Ei viittitty sitten kysyä sukupuoltakaan kun tuli semmonen tunne, että viedään hänen aikaansa, turha lääkärillä käydä ultrassa näköjään jos kolme keskenmenoa takana. Eipä ollu oma valinta, mieluummin olisin käynyt kätilöllä. Eipä sitten kuviakaan ottanut mistään turhasta, joten saatiin pari tärähtänyttä kuvaa mukaan, jotka ois muuten joutuneet roskiin. Eipä ollut sitten mitään isoille lapsille näytettävääkään :( Sitä vaan odotti niin paljon siitä ultrasta, että meinas itku tulla kun pois päästiin. No se siitä aiheesta.

Paljon on kaikille sattunut ja tapahtunut, voimia kaikille!

Mäkin oon ollu välillä saikulla, mutta nyt taas töissä useamman viikon putkeen. Selkä on vaivannut ja epämääräiset alalvatsakrampit ja supistelut. Kaikki kuitenkin kunnossa ja nyt alkoi mun talvi/joululoma :) Josko sitä sen jälkeen taas jaksais painaa hommia. Mulla noi työpäivät vaan venyy kun menee matkoihinkin aikaa ja poitsun päikkäriin viemiseen, kymmenen tuntia päivässä ja työaika on 7 ja 21 välillä. Hieman väsyttävää..

Pikkuinen onneksi liikkuu ahkerasti, myöhään alkoi liikkeet tuntumaan, puoleenväliin meni. Sokerirasituksessa olin myös minä viime viikolla ja kaikki arvot onneksi hyviä. Vaikka ylipainoa on yli 20 kiloa jo lähtöpainossa...

Nyt tuli paljon omaa napaa, sori. Koitan aktivoitua kirjoittelemaan useammin.

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille mammoille masuineen!!!

Sanna ja Lahja 28+1

Vierailija
26/35 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin teidän joulukuutanne ja aattelin, että liittyisin porukkaan kun itsekin odotan vauvaa maaliskuuksi, vaiks oon varautunut syntymään vasta huhtikuussa. Eka lapsi kun synty juuri ja juuri ennen kuin ois ollut yliaikaisuuskontrolli eli viikolla 41+5. Minä Tiuhti olen vm81 ja mies vm76 Helsingissä asutaan 04/09 syntyneen tytön kanssa. Välillä kauhistuttaa, että meitä on pian neljä vaik tosissaan ollaan tehty tätä kakkostakin. Ekaa puuhattiin vuosi ja tätä kolme-neljä kuukautta. La 21.3. Ultraukset sujuneet hyvin ja mukavissa tunnelmissa. Vk 36 pitäs synnytystapa arvioida, ku ekalla kerralla repesi sfinkteriin saakka. Toivon mieluummin synnytystä kuin sektiota kuitenkin. Ylipainon vuoksi kävin sokerirasituksessa ja se oli mulle kuin pelkokerroin. Vaivoin sain litkun juotua oksentamatta, ekaa oottaessa meni kirjaimellisesti reisille. Ei oo muita vaivoja ollut kuin legendaarinen alkupahoinvointi ja jonkin sortin kestohiivaa, kolme kuuria olen syönyt. Jouluna horjahtelin ja venäytin alapään paikat. Oli sellainen olo alakerrassa kuin ois synnyttänyt, mut koska ei vuotoja ollu ja liikkeet jatkuneet niin en lähtenyt mihkään soittelemaan. Toka raskaus otettu vähän lungimmin ku eka, viikoissakaan en oo pysynyt laskuissa...kyl se kevät tulee ja vauva, maha ainakin paisunut...ihan hikeä pukkaa kun ulos tehdään lähtöä ja esikoista puen.

Lääkäreillä joskus niin kiire...onneksi kätilöt usein mukavia ja ymmärtäväisiä.

Niin sympatiat sille joka lapsensa kanssa itki yhdessä parkkihallissa. Joskus se itku vaan tulee, musta se on kuitenkin aika ihana fiilis. Tietty jos on voimat niin vähissä ja herkillä, et joka päiv itkettää.

Mites te joilla jo ennestään lapsia, aiotteko klaarata kotiäitinä vai ulkoistatteko osan äitiydestä tarhalle?

Me jätettiin vakuutus ottamatta, kun esikoinen ei oo 1v 8kk iässä käynyt lääkärissä kuin niissä ikäkontrolleissa. Jotenkin toivon, et samat hyvät geenit perisi tämä uutukainenkin. Tapaturmavakuutus otetaan sitten synnyttyä...se nyt ihan eri hintaluokkaakin.

Vähän jänskättää kun juhannuksena piti panna, et onko kovatkin ruuhkat synnärillä maaliskuussa. Mulla NKL kävelymatkan päässä ja sinne mielellään menisin. Mies vitsailee, et jos sulkuja ja joutuu Jorviin niin saadaan meidän perheeseen parempaa väkeä, yksi espoolainen. No kunhan ei taksissa tai kotona tarvii synnyttää.

Tiuhti

Vierailija
27/35 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Ja tervetuloa mukaan uudet :)

Onneksi joulu on takanapäin, niin ihanaa aikaa kun se onkin, niin stressilukemat nousivat, vaikken mitään höösännytkään ja vietimme rauhaisan perhejoulun ihan kotosalla.

Esikoisella on tahtoikä huipussaan ja äiteellä voimat loppu. Joitain yksittäisiä virtapiikkejä olen itsessäni huomannut, esim. ennen joulua jaksoin hyvin pestä saunan ja uunin sekä siivota jääkaapin ja sulattaa pakastimen. Tuli siis jotain hyödyllistäkin tehtyä joulun piikkiin.

Väsymys on kyllä valtaisa, varsinkin työpäivän pidentäminen on entuudestaan lisännyt sitä. Aloitin pidemmät työpäivät joulukuun alussa, eli 6h->7,5h. Ahne kun olen, niin ajattelin josko saisi vähän säästöön rahaa mammiksen ajalle. Tuntuu, että kaikki mikä tulee niin menee, eikä ihan riitäkään. Se on varmaan tuttua useimmissa lapsiperheissä.

Masu on mun mielestä valtava, mutta viimeksi SF-mitta oli tarkalleen sama kuin esikoista odottaessa vkolla 26. Tunnen vaan oloni niin kömpelöksi ja väsyneeksi, että norsufiilis on yllä. Painoa on varmaan taas tullut, jouluherkut on hyvin maistuneet. Mutta pitää ajatella niin, että syön nyt kun siihen mahdollisuus. Pienen vauvan kanssa ei hirveesti ehdi ruokia laittaa saati niistä nauttia (ainakaan lämpimänä).

Ensi viikolla on lääkärineuvola, eli saa vähän osviittaa missä mennään. Kaveri myllää sitä tahtia, että tulee kohta vatsanahasta läpi.

Lisää kuulumisia siis ensi viikolla, hyvää uutta vuotta kaikille!

Miaea ja Jaajo 29+5

Vierailija
28/35 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden vuoden kunniaksi ajatttelin kirjotella! (: Onko joukossa yhtään odottajaa kellä maksa/sappihapot koholla? Itselläni on sappihapot koholla, ensisynnyttäjä ja pieni synnytyspelko, joten olisi kiva saada jotain inffoa että mitä nyt mahtaa tapahtua, kun ei neuvola lääkäri töykeänä ämmänä viittiny sitte mitään kertoa!! PRKL!!! Viikkoja nyt tasan 31.. Huhhejaa, selkääkin kolottaisi, panadoli,liikunta ja jumppaaminen ei enään auta niin olisiko mitään muita keinoja/lääkitystä? Tietämättömänä kyselen kun en oikein mistään mitään tiedä!:s

Vierailija
29/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! 2011, siitä tulee kaikkien meidän pienokaisten syntymävuosi :)

Täälläkin on nyt sokerirasitus ja eka neuvolalääkäri takana. Kaikki oli hyvin ja lääkärillä käydessä pikkuinen oli pää alaspäin mutta kyllähän se vielä vaihtelee asentoaan. SF-mitta vko 25 oli 24. Painoa on tullut vajaa 5 kiloa alusta alkaen lisää.

Lähiviikkoina liikkeitä on tuntunut melko vähän, liekö asento sellainen vai istukka potkujen kohdalla tai sit on tosi laiska lapsi tulossa?! Kuinka paljon teidän muiden masuvauvat potkii?

Hassua ajatella että alle 3 kk laskettuun aikaan! Onko muut tehneet hankintoja? Meillä on ostettu pikkuruisia vaatteita sekä vaunut on tilattu. Sänky vielä puuttuu jne.

Vierailija
30/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki hyvin. Vaavi majaili pää alaspäin kuten edellisellä kerrallakin, mutta toki siellä vielä on tilaa muuttaa tarjontaa. Meidän esikoistyttönen oli onneksi hyvissä ajoin raivotarjonnassa ja tulikin tosi hyvässä asennossa ulos synnytyksessä.

Verenpaine oli ok, painoa tullut nyt vajaa 7 kg ja SF-mitta oli 27. Aika samoissa mennään kuin ekassa raskaudessa, vaikka tuntuu että olen paljon suurempi ja kömpelömpi. Ehkä aika kultaa muistot tässäkin asiassa :)

Me ei olla paljoa hankintoja tehty, lähinnä hankkiuduttu turhista eroon. Manduca ostettiin ja myin kantoliinan pois. Muutamia pikkuisia vaatteita on tullut hankittua, vaikka esikoiselta on paljon unisex-vaatetta jäänyt. Suurin hankinta on ollut kaksosrattaat, mutta eivät käytettynä paljoa maksaneet. Kapaloliinaa olen harkinnut, sitä tekisi mieli kokeilla ja miehen siskolta saadaan kokeiluun kylpytuki vannaan. He olivat saaneet kaksi lahjaksi ja kyseli jos tarvitaan. Eihän se mikään välttämättömyys ole, mutta ihan kiva kokeilla.

Liikkeet on muuttuneet mylläämiseksi ja välillä kun menee poikittain, ei meinaa henkeä saada. Mulla on myös nivuset kipeinä istumatyöstä ja lääkäri meinasi, että vauvan raivotarjonta vaikuttaa myös siihen paineen tunteeseen. Aika vähillä vaivoilla on selvitty tähän mennessä ja tervekin olen saanut olla.

Huikeaa uutta vuotta kaikille, tästä tulee vauvojen myötä ihan erityinen vuosi! :)

Miaea ja Jaajo 30+3

31/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni Sofia tyttö syntyi rv 28+1 21.12 klo 8.34 1358g ja 39,5cm

Sofia voi hyvin, tosin ihan kaikki koetulokset ei ole vielä tulleet

Vierailija
32/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Watulle kovasti Onnea pikkuisen tytön syntymän johdosta! Kissankulma-ketjusta jo aiemmin huomasinkin, että vaavi on syntynyt etuajassa. Onneksi painoa ehti kertyä sinne kilon paremmalle puolelle. Toivottavasti asiat etenee niin hyvin kuin mahdollista ja vauveli kasvaa ja sitten aikanaan pääsee myös kotiutumaan. :)

Oma neuvolalääkäri oli jouluviikolla ja ihmetyttämään jäi se, että tarjontaan ei otettu mitään kantaa. Rv26+ oli sillon ja sf 26. Likellä yläkäyrää. Vauveli tosin oli melko pystyssä just sillä hetkellä (ja masu toispuoleinen, kun möykky oli tosiaan aika hassusti ihan näkyvillä..), eli sf tuli ehkä vähän todellisuutta isommaksi. No, oli kasvanut hyvin edellisestä kerrasta ja se kai tärkeintä. Myöskään hemppaan ei otettu kantaa (siis edes katsottu), eikä painoon (ei punnausta). Jälkimmäinen ehkä ihan hyvä.. Saa sitten seuraavalla käynnillä th halvauksen.. Tai mä itse. :) Sydänäänet sentään kuunneltiin pitkään ja hartaasti, sisätutkimuksessa ei ihmeitä. Kiinni, ei pehmentymistä ja lyhentymistä. Tarjonnan kävin sitten viikkoa myöhemmin tarkistuttamassa kaverilla, joka tekee nla-lääkärin hommia ja jolla on uä käytössä. Juuri sillä hetkellä vaavi majaili aika alhaalla, pää vasemmassa lantiossa ja kroppa poikittain, jalat mun oikeassa kyljessä. Hyvin helppo selittää.. Pää ylöspäin, kroppa poikittain. Ei nyt sentään istunut ihan selkeästi. Mutta tosiaan liikkeet vaihtaa paikkaa päivästä toiseen eli tilaa on liikkua. Nyt tuntuisi jalat ehkä jonnekin mun oikeaan kylkeen, kovasti ne siellä liikkuu ja tuuppiikin. Välillä tulee terävämpää potkua ja välillä sellaista hilausta.. Reippaana kyllä liikkuu joka päivä, sehän se tärkeintä on. :)

Hankintoja tein itsekin jouluostosten ohessa. Rintakumit pienempää kokoa, syöttölusikoita.. Käytettynä yksi boobin imetyspaita, kaverilta tyttövauvan vaatteita (olivat tosin enempikin 68..74cm), ne Ellokselta tilatut (joista muutama osoittautui aivan ylisuloiseksi..) pikkuiset vaatteet, nämä nyt tulevat ekana mieleen. Kelallekin paperit sain lähetettyä, rahan otan pakkauksen sijaan. Mäkin olen kapaloliinaa harkinnut, olikohan babystyle joka myi ruskovillan liinaa inhimilliseen hintaan (17,50€), vaikka toisaalta voihan vauvan kapaloida ihan vaan pinnasängyn lakanaan.. Flanellipeitteitäkin kaapissa jo on, mutten tiedä riittääkö niissä koko kapaloon. Kapalointiohjeita taitaa löytyä netistä ja kaveri varmaankin kätilöopiskelijana osaa jo kapaloida. :) Kättäriltä vaan jäänyt ihan lähtemättö,ästi mieleen yöhoitajatäti (oli vielä 2008 alussa), joka kapaloitsi ja rauhoitti hetkessä levottomammankin vauvan. Teki sellaisen tiukan toukkapaketin ja sai lapsen heti rauhoittumaan ja katselemaan öistä hämärää huonetta.. Niitä hetkiä jo odotan, ensimmäisiä päiviä ja öitä vastasyntyneen kanssa.. Niissä on jotain taianomaista.

Energiaa täällä alkaa olla, kaiketi sitä kuuluisaa keskiraskautta elellään. Tuossa miehen ollessa lomalla, saatiin mm. kylppäriä raivattua ja siivottua. Vielä sinne pitäisi saada reilun kokoinen peilikaappi nykyisen peilin tilalle ja pesukoneen päälle sitten aikanaan tulee hoitopiste. Pinnasänky kasataan ja pedataan varmaankin vasta sitten vauvan kanssa kotiin tullessa, vaatteet, kestovaipat ym. pesen sitten vasta likempänä syntymää. Yritän nyt keskittää energiaa kodin järjestämiseen ja rästiin jääneisiin hommiin (ja firman töihin, joihin nytkin pitäisi tarttua..), kuten tuohon kylppäriprojektiin. Jaksamisen mukaan noita hommia teen. Rautaa en ole vielä aloittanut, saa nähdä sitten muutaman viikon päästä, miltä hb näyttää. Seuraava käynti on 18.pvä, aika reipas väli taas tässäkin. 26+ ja 30+.

Oikein hyvää alkanutta vuotta 2011!

Rusetti 28+

Vierailija
33/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Wattuwarwas!! Ihanaa, että vauva voi hyvin, vaikka kiireinen olikin pääsemään tälle puolelle. :) Pääsitte kuitenkin viikolle 28 asti (eikös se ole raja jonkin asian suhteen, keuhkojen?) ja vauvalla oli ihan mukavasti painoakin. :)

Sitten paljon omaa napaa: Täällä tuntuu kuin olisi paljonpuhuttu loppuraskaus alkanut. Jouduin viime viikolla (30.12., rv 31) ostamaan ison tyynyn sänkyyn, jotta saan ylävartaloa vähän ylemmäs. Muuten ei pystynyt olemaan sängyssä, kun vähän väliä mahalaukusta tuli tavaraa ruokatorveen. :x Vaikka syömisestä oli monta tuntia! Vieläkin on sama ongelma, myös välillä päiväsaikaan pystyssä, mutta kyllä se tyyny on nukahtamista vähän auttanut.

Viimeisen viikon tuo Erkki on liikkunut tavallista enemmän ja voimakkaammin. Jonkinlaisen spurtin se on ottanut, tai sitten vain kääntynyt jotenkin toisinpäin. Välillä jo vähän häiritseekin se temmeltäminen. Yleensä hän puskee päällään ulospäin navan vasemmalta puolelta, tai nyrkkeilee alas sivuille, mutta myös potkii ihan ylös navan yläpuolelle. No, onpa toisaalta hyvä tietää, että toinen voi hyvin. :)

Saimme rv 30 painoarvion ultrassa ja se oli 1683 g. Kaikki näytti olevan normaalia ja keskimääräistä, mutta reisiluu oli yläkäyrän yläpuolella! Ipana tulee selvästi pitkäkinttuiseen äitiinsä. :D

Vaikka mielialat ovat olleet tosi tasaisia koko raskauden ja kuuluisia itkukohtauksia ei ole näkynyt, niin tänään tuli kyllä vähän paha mieli (tosin ilman itkua) erään toisen rv 18 otettuja ultrakuvia katsoessa. Vauvan pää näkyy niissä sivuprofiilissa - ihan kuin telkkarissa aina. Ei meillä ole ikinä näkynyt sellaista! :o Meidän kuvissa on kaikenlaista epämääräistä, kuten pään tai keskivartalon poikkileikkausta tai sitten reisiluu - yksittäinen valkoinen viiva keskellä mustaa. Ainoa selvästi vauvamainen juttu, jonka olen ultrassa edes nähnyt, on ollut jalkaterä varpaineen, ja senkin näimme vain vilaukselta. Ei pitäisi olla kateellinen, kun kerran kaikki on vauvalla hyvin, mutta vähän ulkopuolinen olo tuli silti. :(

Toivottavasti teillä muilla on olo vielä hyvä kaikin puolin - ja toivottavasti sellaisena pysyykin. Vielä on pari kuukautta matkaa. :) Itsellä olisi jo kova kiire päästä hoitamaan vauvaa ja erityisesti tapaamaan oma esikoinen. Kyllä tämä toimitusaika vaan on ihan liian pitkä. :D

Vielä kerran hyvää alkanutta vuotta!

t: ivilla ja Erkki, rv 31+6

ps. sukupuolta ei ipana suostunut näyttämään, joten vielä on yllätysmomentti olemassa :)

Vierailija
34/35 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Wattuwarwas!

Mulla pukkaa ihan oikeeta stessiä...joka aamu alkaa nykyään itkulla.....kun nyt mun sokeriarvot on alkanu heittelee miten sattuu.

Muut arvot tosin saan jotenkuten ruotuun, kun syön hyvin vähän hiilareita, mutta paastoarvo...eli aamun arvoa en saa kohilleen. Pitäiskö mun sit nousta yöllä syömään...vai mitä ihmettä keksisin? Onko mitään kokemuksia?

Muuten kaikki on ok. Alemyynnistä ois tarkoitus yrittää pieniä vaatteita ostiskella.

Mari + masutyyppi 30+6

Vierailija
35/35 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi keskustelupino avattu tammikuulle..