Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras liima piparkakkutalolle

Vierailija
03.12.2010 |

Antakaahan vinkkiä. Toivoisin itse kokeiltuja ja hyväksi koettuja menetelmiä... Onko se vaan se sulatettu sokeri kuitenkin paras loppupeleissä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulatettu sokeri on ollut paras ja nopein.

Vierailija
2/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka muuten syö 2-3 viikkoa vanhan pölyä keränneen paparkakkutalon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tarkoitus syödä piparkakkua tai onko sillä sittenkään väliä?

eri keeper

Vierailija
4/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopein ja tehokkain on sulatettu sokeri. Kovettuu hetkessä ja pitää otteensa kerran tartuttuaan. Haittoina samat, eli kovettuu todellakin hetkessä, pelivaraa ei ole. Ja pitää otteensa, vaikka olisi tarttunut väärään kohtaan. Polttaa ihon rakkuloille jos (KUN!) osuu käteen.

Parhaan makuinen on pikeeri, eli valkuaisesta, tomusokerista ja sitruunamehusta tehty seos. Maistuu hyvälle ja näyttää kauniille, samaa voi käyttää koko talon koristelussa. Voi värjätä minkä väriseksi tahtoo ja lisäillä myös makuaineita oman maun mukaan. Haittana on hidas kuivuminen, osat pitää tukea jos ei jaksa pitää kiinni tarpeeksi kauan.

Myyntiin tekemissäni käytän sulatettua sokeria, ihan siksi että ei ole aikaa tönöttää taloja tukemassa. Kotiin lapsille teen pikeeristä, sillä he tykkäävät siitä kovasti ja heille piparkakkutalossa on parasta sen syöminen. ;)

Vierailija
5/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kuumaliimapistooli?

Vierailija
6/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sokeria pitää sulattaa yhtä piparkakkutaloa varten? Ekaa kertaa tekemässä, eikä siinä saakelin muumitalon muottien mukana tullut minkäänlaisia ohjeita. Kääk!

Vierailija
7/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen tehnyt niin, että laitan sitä paistinpannulle siten, että pannun pohja peittyy. Ja sulata varovasti, ettei sokeri pala!

Muumitaloon vielä vinkki, jäljennä se pohjan muoto paperille (onko se nyt 6-kulmio) ja tee pohjalevyyn mallia apuna käyttäen samanlainen 6-kulmio, niin saat seinät helpommin osumaan oikeisiin kohtiin!

Samoin katolle olen tehnyt pahvista tukikehikon, päällystänyt sen foliolla ja koonnut katon ensin siihen kehikon päälle. Kun se on kuivunut, olen kiinnittänyt sen taloon ja koristellut loppuun.

Tsemppiä! :)

Vierailija
8/8 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastanneille:) Sulalla sokerilla kokosin ja hyvin onnistui. Vaan kerran paloi sormet:) Laitoin kauniin lasikuvun alle jolloin se pysyy pòlyttòmänä Jouluun asti!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi