Mikä olisi hyvä joululahja köyhälle yh:lle, jolla monta lasta?
Annanko jokaiselle oman lahjan vai olisko ideaa hyvästä yhteislahjasta? Lahjakorttia tavarataloon mietin (esim. stockan), mutta sen arvon pitäis olla vähintään sen 50 erkkiä että siitä olis iloa... arvelen, että rahalle olisi kuitenkin eniten käyttöä siinä perheessä, tavaraa heillä tuntuu olevan ja saavat isolta suvulta lisää.
Kommentit (10)
S-ryhmän lahjakortti. Sen voi sitten tarpeen tullen käyttää ihan vaikka ruokaan. (käy Sokoksella, Prismoissa, Saleissa, ABC:lla, S-ryhmän ravintoloissa...)
Usko pois, jos on rahasta tiukkaa niin se ruoka lämmittää mieltä enemmän kuin uudet lelut tai vaatteet.
suosisin jotain päivittäiseen elämään käytettävää, esim ruokaan liittyvää. Tai sitten lahjakortti, minkä voi käyttää haluamallaan tavalla.
Jos heillä tuota tavaraa on jo tosi paljon, niin älä sitä ainakaan osta, jollet tiedä mitä he tarvitsevat.
Minä vien eräälle ystävälleni ruokakassin joululahjaksi. Tämä on siis sovittu etukäteen. Ihan perinteisiä jouluruokia (osan laatikoista valmistan itse) ja sitten tavallista täytettä kaappeihin.
oli yh, ja olisimme kaikki ilahtunee jouluna jos joku olisi tuonnut meille jouluruokaa; kinkkua, laatikoita, hedelmiä, kakkua, torttuja. Näistä olisimme kaikki iloinneet.
ruokakoria, sellaista joka maistuu kaikille, ei mitään erikoista härpäkettä ja lautapeli.
jalkahoito tjms. jalahjakortti lupauksesta pitää lapset hoidossa tuon aikaa, kun äiti menee lataamaan akkujaan.
Mun ystäväni joka on suurperheen äiti sai lahjaksi lahjakortin jossa luvatiin 4 lastenhoito viikonloppua. Se olis parasta mitä tiedän.
T: suurperheen äiti.
toista kertaa ei varmaan viitsi... lastenhoitajiakin on paljon tämän perheen käytössä, ja toisaalta meidän välmatka on pitkä joten käytännössä meidän on hankalaa sellaista apua tarjota.
Kallistus siis tuohon lahjakorttiin, mutta ehdotelkaa vielä hyviä lahjoja!
Kiitollinen ap
ja just esim. S-ryhmän,se käy moneen,käy vaateostaoksiin,ruokaan,ravintoilihin...yms
Ruokakori on hyvä idea,MUTTA pitää sit olla varma,että siellä ei ole allergioita tai vastaavia ja sit pitää vähän tietää mitä he tykkäävät syödä.
Tiedän omasta kokemuksesta,ettei noi ruokakorit aina niin kivoja ole. Me saatiin kun oltiin 5v sitten todella tukalassa rahatilanteessa niin VIISI ruokakoria yhtenä jouluna.
Ideana ihana,mutta,mutta...
Kori 1 oli Cittarin valmiskori. Sis. kallista kahvia,kallista teetä,pari hienoa juustoa, voileipäkeksiä, rusina-mantelisekoitusta yms. Katsoin kaupassa hintaa ja koreineen oli n.50e. Kori on kyllä muuten meillä edelleeän käytössä,kaikki joo syötiin,mutta varsinaisesti ruokaa siinä ei sitten ollut. Ja vastaavia tuotteita ois saanut puolet halvemmallakin ja tuntui vähän turhalta nuo kalliit kahvit yms
Kori 2 sisälsi silliä,mätiä,lohta,riisipuuroainekset,pipareita ja olikohan muistaakseni tässä vielä jotain kuiavhedelmiä. Koska olemme allergisia kalalle niin...
Kori 3 teetä,kahvia ja servettejä,kynttilöitä ja tulitikkuja,jotain kivoja keksejä. Tää oli ok vaikkei mitään ekstraa ollutkaan. Mutta sinä vuonna ei ollut varaa ostaa edes kynttilöitä,joten nää tuli tarpeeseen!
Kori 4 torttuja,pipareita,konvehteja,joulukarkkeja,suklaakahvia,yms herkkuja. Muuten ois ollut ihana,mutta meillä tästä nautin vain minä. Miehellä on aika paha laktoosi-intoleranssi ja ei kestä suklaata ja leivonnaiset oli voilla ja maidolla tehtyjä..
Kori 5 oli sitten sellainen jonka oli tehnyt mun hyvä ystävä joka todella tietää mitä allergioita meillä on ja vastaavia,joten sieltä löytyi meidän lempisuklaat,kahvit,keksit ja lisäksi ihan "järkiaineita" puuropakettia,hedelmiä,kinkkua ja muutamia purkkeja säilykehedelmiä,leipää
Joku ois ehkä ajatellut et kori5 on tylsä,eikä jouluinen,mutta meille se oli paras
perhekuvaukseen?
Usein perheet haluaisivat ryhmäkuvan tms,mutta on se niin kallista ettei viitsi mennä
Minusta ainakin ois IHANA saada seinälle kuva jossa ois kaikki lapset
t: 5 lapsen YH-äiti
joten sen perusteella ehdotan kymppikorttia vaikka jollekin salille, jossa on lapsiparkki. Tai tarjoutumista hoitamaan lapsia kerran tai kaksi, jotta äiti pääsee rauhassa lenkille.
Lahjakortitkin ovat ok.
t. toinen vähävarainen yh, jolla useampi lapsi
Mutta mielummin vaikka s-ryhmään, kuin stockalle. Vähän enemmän valinnan varaa. Vois viedä vaikka katraan rossoon pizzalle tms. Ravintolaruokailua lapset usein toivovat, mutta se on liian kallista mulle.