Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva 6,5 kk - äiti töihin?

Vierailija
02.12.2010 |

Tilanne on siis tämä:

Minulla on nyt vajaan 6kk ikäinen vauva ja minut on valittu elämäni ensimmäiseen vakinaiseen työhön. Vaihtoehtona siis olisi, että meille tulisi kotiin hoitaja hoitamaan vauvaa ja minä menisin töihin TAI en ota työpaikkaa vastaan ja jatkan kotona oloa. Työ alkaisi en vuoden alusta.

Mitä mieltä olette, voiko näin pientä vauvaa jättää hoitajalle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit kokeilla miten sujuu. Jos ei suju, niin lopetat ja jäät takaisin kotiin.

Riippuu lapsesta.

Vierailija
2/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oli useita eri hoitopaikkoja, eli alle 3v minulla on 7 eri hoitopaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanakin paivana, suuressa osassa Eurooppaakin aitiysloma on edelleen 5 kk, eli jos aikoo tyopaikkansa pitaa, lapsi on laitettava (monesti myos perheen ulkopuoliseen) hoitoon tuossa iassa. Ei ole kivaa (itse menin samanlaisessa tilanteessa toihin esikoisen ollessa 7 kk) ainakaan aidille, eika varmasti lapsellekaan, mutta ei myoskaan mitenkaan valttamatta loppuiaksi traumatisoivaa (vaikka tallaisiakin vastauksia tulet talla palstalla saamaan).

Vierailija
4/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ajatuksesi. Itselläni on melkein saman ikäinen vauva eikä koskaan vakituista työtä. Ennen synnytystä ajattelin, että jos hyvän työpaikan saisi, menisin töihin lapsen ollessa 6 kk - tosin sillä erotuksella, että lapsen isä jäisi kotiin. Täällä ei ole työtä kovinkaan usein tarjolla, vakituista varsinkaan, ja nyt lapsen myötä oma joustonvarani työmatkan ja -ajan suhteen on kaventunut.

Toisaalta nyt lapsen synnyttyä en ole mitenkään surullinen että vanhempainvapaani jatkuu. Olisi kova paikka todella lähteä töihin, vaikka en uskaltaisi tilaisuuden antaa mennä sivusuunkaan.

Minusta oma hoitaja kotiin on hyvin vauvaa huomioiva ratkaisu, mutta tiedostathan sitten että hänestä voi tulla vauvallesi se ykkönen. Oletko kysynyt mahdollisuutta aloittaa työssäsi myöhemmin? Parikin kuukautta tekisi minusta paljon (tosin sitten voi vauvalla eroahdistus olla pahimmillaan).

Tällaisin miettein täältä.

Vierailija
5/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän kotiin jääminen näin nopealla aikataululla. Vanhempainrahan saajan muutos pitäisi ilmoittaa Kelaan 2kk ennen muutosta.

T.Alkuperäinen kyselijä

Vierailija
6/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oma hoitaja kotiin on hyvin vauvaa huomioiva ratkaisu, mutta tiedostathan sitten että hänestä voi tulla vauvallesi se ykkönen.

Turhaa pelottelua. Meilla oma vanhempani tuli hoitamaan lastani kotiin, kun menin toihin, mutta koskaan ei kaynyt niin, ettei aiti olisi ollut se ykkonen kun oli vain paikalla. Kylla pienikin lapsi tunnistaa aitinsa vaikka han olisi paivat toissa - ethan sina sielta kotoa paivakausia poissa ole. Itse jatkoin viela imetysta toissa kaydessanikin, ja se mahdollisti viela laheisemman yhteydenpidon lapseen.

Vierailija
7/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä töihin menoa siihen, että onnistuu.

Vierailija
8/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva todennäköisesti nukkuu jonkin verran huonosti vielä pitkän aikaa. Jaksatko oikeasti käydä töissä, jos pieni herättelee sinua pitkin yötä?

Olen itse ollut töissä suoraan äitiyslomalta, vauva meni 8,5 kk ikäisenä päiväkotiin. Se koko ensimmäinen hoitotalvi oli tosi raskasta aikaa. Vauva herätteli ensin ihan hampaita ym. tavanomaista ja sitten käsitteli sitä, mitä kaikkea päivän aikana tapahtui. Helpotti vasta noin 1,5 vuoden iässä.

Vierailija
9/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin töihin kun poikani oli 8 kk. Ensimmäiset kuukaudet häntä hoitivat anoppi ja isä (joka piti isäkuukauden), sitten palkkasimme hoitajan kotiin. Olemme olleet enemmän kuin tyytyväisiä järjestelyyn. www.hoitopaikka.net -sivuilta löytyy aika paljon ohjeita hoitajan palkkaamisesta kotiin.

Vierailija
10/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi tehdä, mutta kaikesta on seurauksensa. Täytyy tehdä ratkaisu ja tyytyä sitten valintaansa. Väkisinkin menetät aina jotakin tajusitpa sitä tai et. Jos ajatellaan pelkästään lasta, hänen etunsa olisi, että häntä hoitaa sama rakastava, vapaaehtoisesti hoitotyötä tekevä ihminen tai korkeintaan muutaman ihmisen joukko ensimmäiset vuodet. Lapset selviävät ja sopeutuvat useimmiten loistavasti.

Vierailija
11/11 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minula on kaksi lasta - nyt 5ja 7voitiaat.

Molemmat menivat paivakotiin 6-7k ikaisena.

Ihan hyvin meni - valilla oli tosin vahan rankkaa yoheraamisten kanssa jne, mutta kaikenkaikkiaan ihan positiivisia muistoja on noilta ajoilta. En kadu lainkaan valintojani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi