Äitiysneuvolan lääkäri oli äsken ja taas jäi paha mieli
Tämä raskaus etenee aika lailla samalla tavalla kuin edellinenkin. Mulla on paljon turvotusta ja paino nousee. Aiemmassa raskaudessa paino kuitenkin sitten tippui nopeasti ja helposti. Oon kuitenkin tarkka siitä mitä syön ja päivittäin käyn kävelylenkillä. Mutta eipä se lääkäri tätä kuuntele. Katso nyt mitä syöt ja plää, plää plää!!! Toinen asia on että olen pyytänyt pääsyä synnytystapa-arvioon, mutta ei. Esikoinen oli syntyessään 4400g ja th:n mukaan tämä tulokas voisi olla nyt reilu 3kg. Isolta vaikuttaa ainakin. No lääkärin kommentti oli et kyllä vielä vaikka 5.5kg synnyttää alakautta... Ok, mutta enpä ainakaan haluaisi.Pointti oli siinä että mä inhoan käydä tuolla äitiysneuvolan lääkärissä.
Kommentit (3)
En tiedä mitä puolijumalia nuo lääkärit kuvittelevat olevansa, kun sieltä palliltaan jakelevat tympeinä neuvojansa. Mäkin olen aina inhonnut käydä siellä, jotenkin sen jälkeen on sellainen olo, että mitään ei osaa tehdä oikein.
Mulla esikoinen jäi hartioistaan kiinni ja kätilö sanoi synnytyksen jälkeen, että häpyluuni on jotenkin erikoisen mallinen ja ehdottomasti seuraavalla kerralla pitää tulla synnytystapa-arvioon. No sitten kun toinen raskaus koitti, niin lääkäri totesi erittäin tympeällä äänensävyllä, että ei me täältä kaikkia voida lähettää synnytystapa-arvioon. Kakkoselta murtuikin sitten solisluu synnytyksessä, onneksi siitä ei tullut mitään vakavia jälkiseurauksia.
Mua ärsyttää sekin, että lääkäri aina vaihtuu ja vaikka olet varannut ajan yhdelle lääkärille, niin siellä saattaa olla kuitenkin joku muu. Erityisesti nuo venäläislääkärit on aika kauheita.
koska en luota häneen.
Kävin alkuraskauden ultrassa gynellä rv 7+ eli eka lekurintarkastus tuli siina samalla. Lisäksi kävin np-ultrassa + seerumiseulassa yksityisellä (koska v.2008 sitä ei vielä tarjottu kunnallisesti) eli siinä tuli toka tarkastus.
Ja lopulta kävimme vielä 4D-ultrassa rv 25, jolloin tehtiin se kolmas tarkastus.
Rv 37 uskaltauduin viimein tsekkiin neuvolalääkärille koska halusin tietää kohdunsuun tilanteen. Oli just niin ikävää kuin kuvittelinkin.
Puhu th:lle ja pyydä lähetettä äitipolille. Sano vaikka että pelottaa kun vauva tuntuu niin isolta ja edellinen oli iso. Tekevät siellä sitten synnytystapa-arvion ja samalla voit keskustella toiveistasi synnytyksen suhteen.