Itse olen ammattini valinnut mutta kerronpa kuitenkin!
Työni alkaa 06 joka ma-pe.
Ainuttakaan taukoa minulla ei ole, etteikö "työni" olisi vieressä ja äänessä.
Työ loppuu 18.00 joka ma-pe.
Palkkaa saan 2100 brutto.
Kommentit (16)
Työni alkaa 09:00 ma-pe.
30min lounas ja kahvilla saa käydä 10min/pv.
Työskentelen hymyssä suin ja olen ihmisille mieleen. Kauhean kiireen ja paineen alla, joka ei saa näkyä päällepäin.
Pomo kysyy päivittäin olenko saavuttanut viikkotavoitteen ja joka ma, ke ja pe tavotteita puidaan yhdessä.
Työni päättyy 17:00
Bruttopalkka 2200,-
Työni alkaa 09:00 ma-pe.
30min lounas ja kahvilla saa käydä 10min/pv.
Työskentelen hymyssä suin ja olen ihmisille mieleen. Kauhean kiireen ja paineen alla, joka ei saa näkyä päällepäin.
Pomo kysyy päivittäin olenko saavuttanut viikkotavoitteen ja joka ma, ke ja pe tavotteita puidaan yhdessä.Työni päättyy 17:00
Bruttopalkka 2200,-
voihan tässä ketjussa sit muutkin avautua työstään...
Voi kai muillakin olla raskasta töissä, vaikkei työsketeliskään 12h.
itse olen tiennannut 1200e kk. Menin töihin 9 ja pääsin 19. koko ajan jaloillani ja kiire oli. pikku tauko välissä. ei puoltakaan tuntia.
ja tosiaan palkka nelisen euroa tunnilta.
onneksi ei ollut oma alani, joten ei tarvinnut käsrsiä montaakaan kuukautta sitä. mutta kokemuksena vähintäänkin avartava.
sitä, että palkka on huono ja kiirettä riittää. Näin varmasti joillain, mutta useimmilla on kyllä aika hyvä tilanne. Valmistun juuri sairaanhoitajaksi ja opintoihin kuului 9 palkatonta harjoittelua sairaaloissa. 38 tuntia vko. Tein hommia kauheesti, mm. hoidin ohjaajieni potilaat ja he saivat istua kahvilla. Opiskeluaika oli ihan helvettiä.
Nyt olen ihan iloinen kun saan sen 2200 e/kk. Se on huomattavasti enemmän kuin 268 e (opintotuki). Ei viitti valittaa ja alaa voin tosiaan vaihtaa milloin vaan, olen myös lähihoitaja. Eli voinpa vaikka alkaa perhepäivähoitajaksi joku päivä :-)
sitä, että palkka on huono ja kiirettä riittää. Näin varmasti joillain, mutta useimmilla on kyllä aika hyvä tilanne. Valmistun juuri sairaanhoitajaksi ja opintoihin kuului 9 palkatonta harjoittelua sairaaloissa. 38 tuntia vko. Tein hommia kauheesti, mm. hoidin ohjaajieni potilaat ja he saivat istua kahvilla. Opiskeluaika oli ihan helvettiä.
Nyt olen ihan iloinen kun saan sen 2200 e/kk. Se on huomattavasti enemmän kuin 268 e (opintotuki). Ei viitti valittaa ja alaa voin tosiaan vaihtaa milloin vaan, olen myös lähihoitaja. Eli voinpa vaikka alkaa perhepäivähoitajaksi joku päivä :-)
Eikös lähärinkin palkka liki 2000e kuussa ole.
Jos hoidat kohtuu pieniä lapsia niin ne nukkuu pitkät unet. Silloin voi huilia. Aaamuisin lapset katsovat pikkukakkosta ja fiksu hoitaja on hommannut myös Juniori-kanavan. Ulkoilemaan on vähän tylsä mennä talvella kun pitää pukea niin paljon vaatetta lapsille, mutta toisaalta nukkuvat paremmin sitten. Ruuat pitää tehdä itse, mutta hyvin voi käyttää pakasteita ja valmisruokiakin, ei ne lasten vanhemmat tiiä oliko saarioisten lihapullia vai itse tehtyjä. Oikeesti.
Leikkejä lapset keksivät keskenäänkin, mutta ei ole kovin vaikeaa esim. laittaa musiikkia soimaan ja leikkiä jtn piirileikkiä. Askartelukin voi olla aika pienimuotoista.
Että hyvin ehtii käydä AV:llakin päivän mittaan.
Kun aloitin sh-opinnot niin lähärin palkka oli huonompi kuin nykyään. Ja kaipasin haasttellisempia työtehtäviä ja ehkä arvostusta enemmän. Mutta siis palkka on ihan sairaan huono kyllä... Onneksi tulee vuorolisiä.
Aaamuisin lapset katsovat pikkukakkosta ja fiksu hoitaja on hommannut myös Juniori-kanavan.
Että telkkarin ääreen lapset vaan, siitä se onni aukeaa??
minä menen töihin 4-7 välillä ja kotiin 14-18 välillä joka arkipäivä sekä monesti myös viikonloppuisin. Palkkaa saan 2000 kuussa. Minulla on kuitenkin 3kk loma, kun työtunteja tulee niin paljon. Sitä pph:a ei varmasti ole.
luona voi katsoa Juniorikanavaa. Pienille tarkoitettuja ohjelmia. Näin tekee moni hoitaja ja vanhemmat tietävät asian. Ihan ok. Ei sitä aina vaan tehdä palapelejä.
Ja tosiaan työaikana hoitajat puhuvat puhelimessa ja istuvat av:lla. Näin se menee. Mutta kyllä he silti hoitavat hommansa hyvin. Ei vissin lapset kotonakaan oo vanhempien sylissä joka hetki?
mutta palkka on liian hyvä.