*******SUURI ÄP-GALLUPPI********
Ollaan kaveripiirissä tultu siihen tulokseen, että suosikki-äp:n värit olisivat seuraavat:
- puhdas valkoinen
- kirkaanpunainen
- kirkaansininen
- lehdenvihreä
- kirkaankeltainen
Eli ihan perusvärit. Kuvioina mieluiten korostevärillisiä kanttauksia, raitoja eri paksuisina yhdistelminä, ehkä jotain nalle-/lentokone-/junakuvioita (ei liian poikamaisia). Näin puvut ja vaatteet olisivat ihanan raikkaita, suomalaiselle lapselle sopivia.
Kuinka moni olisi samalla kannalla? Perustelut niiltä, jotka ovat vastaan, kiitos.
Kommentit (19)
ja en voi olla äänestämättä puolesta :) Ihania, raikkaita vaatteita - sellaisia, joita itsekin ostaisin.
Itse suosisin punaista, tummaa sinistä, tummaa keltaista, oranssia ja ruskeaa. Ns. 70-luvun värejä ja isoja kuvioita.
mun mielestä koko ÄP on niin hieno juttu, että kiva että joku on tällasen meille keksinyt!
pääasia ettei ole mitään pastellisävyjä
Vinkkejä vaan Kelalle. Kelallahan on nyt tämä uusi asiakaspalautejärjestelmä, mikä tarkoittaa, että kaikki palautteet käsitellään ja kaikkiin pitää ainakin talon sisällä antaa vastaus määräajan sisällä! Eli mitään kommentteja ei ohiteta täysin, se on aivan varma. Eli kyllä ideat menee eteenpäin, jos laitatte viestiä.
Ette usko miten triviaaleihin asioihin kelalaiset joutuvat nyt päivittäin ottamaan kantaa tuon palautejärjestelmän vuoksi. Se työllistää ihan sikana. Mutta kun sellainen systeemi on olemassa, niin asiakkaiden kannattaa sitä hyödyntää.
joka vuosi ole kahta pakkausta, toinen värikäs, toinen värittömämpi. ja sitten niistä sais valita, a tai b. minä ainakin inhoan värikkäitä!
Vierailija:
joka vuosi ole kahta pakkausta, toinen värikäs, toinen värittömämpi. ja sitten niistä sais valita, a tai b. minä ainakin inhoan värikkäitä!
Olisitte edes johonkin tyytyväisiä.
Minä pidän erityisesti valkoisista vaatteista vauvoilla. Joku väitti, että puklu lika ei lähde niistä, mutta en ole huomannut tällaista ongelmaa. Väittäisinpä jopa, että värikkäässä kankassa puklut näkyvät vähintäänkin yhtä hyvin kuin valkoisessa.
Hyi mitä värejä!!! JOtain 70-lukua!!!! Mielummin neutraaleja kuin tollasia hirvityksiä!
sellanen retro äippä pakkaus :)
en aio nyt tulevan lapsen kanssa pakettia luultavasti taaskaan ottaa, mutta jos olis semmonen retro tyylinen: ruskeeta yms. froteeta niin heti ottaisin :)
Toinen hyvä väri olisi " ruusunmarja" .
Harva asia oksettaa minua yhtä paljon lasten maailmassa kuin tyttö- ja poikaväreistä puhuminen. Halooo!!! Kuka kumman hitleri päätti että värit ovat yhtäkkiä sukupuolisidonnaisia??? Siinä ei ole mitään järkeä. Surullista katsoa lapsia päiväkotien pihoilla: kaikki sinisissä tai punaisissa haalareissa. Ja kaikki tietävät taatusti kummat ovat tyttöjä ja kummat poikia. Yök. Vähän aikaa sitten oli Prismankin mainoksessa haalarien kohdalla maininta tyttö- ja poikavärit. Jaiks! Omasta lapsestani kasvatan hiukka avarakatseisemman...
eikö pojat saa kuitenkin olla " poikamaisia" (en tarkota macho-meininkiä) ja tytöt sitten " tyttömäisiä" .
On erilaisia tyttöjä ja erilaisia poikia, mutta sukupuolella on väliä.
Ei kai meistä tarvitse tulle neutreja, että olisimme avarakatseisia?
Vierailija:
eikö pojat saa kuitenkin olla " poikamaisia" (en tarkota macho-meininkiä) ja tytöt sitten " tyttömäisiä" .
On erilaisia tyttöjä ja erilaisia poikia, mutta sukupuolella on väliä.
Ei kai meistä tarvitse tulle neutreja, että olisimme avarakatseisia?
Tottakai. Mutta poikamaisuus ei ole sitä että ei saa pukeutua punaiseen, ja tyttömäisyys ei ole sitä ettei saa pukeutua siniseen. Punaisen ja sinisen yhdistäminen automaattisesti sukupuolen mukaan on täysin älyvapaata.
t. 18
harmittaa aina sen jälkeen kun paperit on lähettänyt kelaan että ottaa tuo äitiyspakkauksen rahana niin johan on kaikki ilmoitus taulut täynnä ilmoituksia jossa kysellään äitiyspakkausta...
täällä kun nyt on puhetta tuosta seuraavasta paketista ajattelin että kun en ole sitä itelleni ottamassa (siis vuoden 2006 pakettia) löytyiskö täältä ketään kiinnostunutta ostamaan multa sellaisen kun saisi sitten halvemmalla kuin suoraan kelalta tilattuna ??
VÄREINÄ punainen ja sininen eivät oel neutraaleja värejä.-
Neutraalilla en myöskään tarkoittanut sellaisia värejä jotka sopisivat tytölle että pojalle.
Vierailija:
VÄREINÄ punainen ja sininen eivät oel neutraaleja värejä.-Neutraalilla en myöskään tarkoittanut sellaisia värejä jotka sopisivat tytölle että pojalle.
Mitä sitten tarkoitit? Millä tavalla eivät ole neutraaleja? Että ne eivät ole neutraaleja siksi että monet mieltävät ne tyttö- ja poikaväreiksi, vaikka sinä et? Vai mitä?
t. 18
jos siitä ei kelalle ehdota. palautetta siis sinne missä niistä pakkauksista päätetään. täällä niille ei kukaan mitään voi. tuo kuulosti kivalta ehdotukselta.