Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virikelapsi

Vierailija
01.12.2010 |

Mikä ihme se on? Verrattavissa erityislapseen?

Tiedän, olen tyhmä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarhassa, että saa virikkeitä, vaikka äiti on kotona vauvan kanssa. Minulla on yksi tällainen.

Vierailija
2/9 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarhassa, että saa virikkeitä, vaikka äiti on kotona vauvan kanssa. Minulla on yksi tällainen.

Ei kai? Mielestäni virikelapsi on sellainen lapsi, joka on hoidossa, vaikka jompikumpi vanhemmista on kotona ja voisi hoitaa lasta. Meillä taas sitten on sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans sellanen. Onnellisesti hoidossa, vaikka pikkusisko syntyi isoveikan juuri täytettyä 5-vuotta. Tuttu tarharyhmä ja ystävät sai silti jäädä eikä veikan tarvinnut istua äidin ja vauvan kanssa kuukausitolkulla kotona (meilläpäin ei asu muita lapsia. Ystävilläkin on vain vauvoja tai murrosikäisiä, samanikäisiä ystäviä on vain tarhassa).

Aihe vapaan mukaan virikehoito on paha asia ja äidit hylkää lapsensa hoitoon

a) laiskuuttaan

b)mukavuuden halusta

c) koska eivät ole kypsiä äitiyteen d) koska muutenkin ovat laiskoja loiseläjiä,

jotka eivät viitsi kasvattaa omia lapsiaan itse vaan hyväksikäyttävät yhteiskuntaa.

Minulle on ihan sama mitä muut ajattelee. Tällä hetkellä meidän perheen isä on kotona vauvan kanssa ja itse olen töissä. Esikoinen on hoidossa minun työajat: vien ja haen hänet hoidosta ja iskä keskittyy normaalin, rauhallisen vauvan hoitoon. Kaikki hyötyvät tästä järjestelystä (meidän perheessä). Vauvakin kasvettuaan ja kypsyttyään menee hoitoon ja iskä palaa työelämään.

Vierailija
4/9 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain kysyi, mikä se on kun ei tiennyt.

Vierailija
5/9 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä jo haettiin lapselle hoitopaikkaa lähimmästä päiväkodista syksyä varten, kun lähdin töihin. Eipä sinne sitten mahtunutkaan, saimme paikan paljon kauempaan ja joudumme tekemään kurjan kiertomatkan lasta viedessä ja hakiessa. Silloin tuli mieleen, että kuinkahan monta v***n virikelasta sielläkin lähimmässä päiväkodissa on. Meillä olisi nimittäin ihan OIKEESTI ollut tarvetta sille hoitopaikalle. Kunnallinen päivähoito on lainkin mukaan tarkoitettu ensisijaisesti mahdollistamaan vanhempien töissäkäynti. Työni puolesta tunnen perheitä, joiden lapsia on virikehoidossa, mutta yleensä siihen on jokin perusteltu syy, ja sosiaalitoimi maksaa hoidon. Silloin se on ymmärrettävää, mutta jos nyt ihan vaan huvin vuoksi lapsi vie kunnallisen hoitopaikan, niin toivon, että vanhempia edes vähän hävettää. Kyllä teidän tekemiset vaikuttaa muidenkin perheiden elämään, eikä vain omaanne. Lapsille löytyy erilaisia kerhoja, joista löytyy kavereita, ei ole pakko viedä päiväkotiin.

Vierailija
6/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan erityinen paikkansa helvetissä.

Vierailija
7/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä jo haettiin lapselle hoitopaikkaa lähimmästä päiväkodista syksyä varten, kun lähdin töihin. Eipä sinne sitten mahtunutkaan, saimme paikan paljon kauempaan ja joudumme tekemään kurjan kiertomatkan lasta viedessä ja hakiessa. Silloin tuli mieleen, että kuinkahan monta v***n virikelasta sielläkin lähimmässä päiväkodissa on. Meillä olisi nimittäin ihan OIKEESTI ollut tarvetta sille hoitopaikalle. Kunnallinen päivähoito on lainkin mukaan tarkoitettu ensisijaisesti mahdollistamaan vanhempien töissäkäynti. Työni puolesta tunnen perheitä, joiden lapsia on virikehoidossa, mutta yleensä siihen on jokin perusteltu syy, ja sosiaalitoimi maksaa hoidon. Silloin se on ymmärrettävää, mutta jos nyt ihan vaan huvin vuoksi lapsi vie kunnallisen hoitopaikan, niin toivon, että vanhempia edes vähän hävettää. Kyllä teidän tekemiset vaikuttaa muidenkin perheiden elämään, eikä vain omaanne. Lapsille löytyy erilaisia kerhoja, joista löytyy kavereita, ei ole pakko viedä päiväkotiin.

vanhempia samaan nippuun. Voi olla että jossakin pääkaupunkiseudulla, jossa ei muutkaan kunnalliset palvelut toimi, voi noin ollakin.

Mutta me asutaan pienessä kaupungissa, täällä on päiväkoteja vain 5 tai 6, lisäksi tietysti muitakin hoitopaikkoja. Meidän lapsi sai virikehoitopaikan sieltä juuri siksi, että oli tilaa.

Vierailija
8/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) laiskuuttaan

b)mukavuuden halusta

Myöntäisitte edes.

Vierailija
9/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikat valmiina, siis jo ihan oikeasti on tarkoitus työllistyä. Itse teen sijaisuuksia, ja ne menevät sivu suun, jos lasten hoito ei olisi järjestyksessä. Sitä paitsi, eipä huvittaisi pompotella lapsia hoitopaikoista toisiin, jos joka työpätkän jälkeen pitäisi irtisanoa paikat.

Ja juu, ihan olen töiden välissä työttömänä, valitettavasti. Lapset silloin vain vähän hoidossa, mutta ne paikat on säilytettävä, kun kerran meinaan jatkossakin työllistyä.

No mitähän muita OIKEITA syitä virikepaikoille muka on?

a) laiskuuttaan

b)mukavuuden halusta

Myöntäisitte edes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän