Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Muutto Norjaan yh:na?
01.12.2010 |
Onko kenelläkään kokemusta Norjassa asumisesta yh:na?
Mulla on vauvan LA helmikuussa 2011, olen yksin odottava eli vauvan isä ei ole kuvioissa.
Olen jo aikaisemmin asunut ja ollut Norjassa töissä vuoden verran, ja nyt tarjosivat töitä samasta paikasta.
Kerroin etten oikeen vielä pääse tulemaan, kun haluan vauvan syntyvän Suomessa ja helpompi on minullekin päästä alkuun pienen ihmisen kanssa täällä. Lapsi kun on ensimmäiseni
Kommentit (2)
Muuten elämä tuskin on sen kummallisempaa kuin Suomessakaan, varsinkin jos olet siellä jo asunut.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tarkoituksena olis kuitenkin muuttaa ja mennä töihin Norjaan äitiysloman loputtua. Oleskelun aikaa en vielä tiedä, voi olla muutama kuukausi tai vuosi tai pitempään.
Ainoat asiat mitkä mietityttää on just nuo lapseen/lapsenhoitoon liittyvät, miten asiat hoituu varsinkin kun miestä ei ole? Ja työni tulee olemaan vuorotyö, vuorot välillä 06-24 ellen saa niitä fiksailtua mieleisekseni
Kyseessä on suhteellisen pieni kaupunki pohjois-Norjassa, reilut 10 000 asukasta.
Ja ennenkaikkea, kumpi on lapsen parasta ajatellen "parempi" työaika, aamuvuoro vai iltavuoro? Minulle ihan sama, kumpikin on mieleisiä.
Työpaikka ei auta siinä asiassa, eikä asunnon hakemisessa mutta sen asunnon saan itsekin haettua kun tietää hyvissä ajoin olla liikkeellä ja mistä kysyä. Plus henkilötunnus, pankkitili, verokortti yms on mulla jo ennestään. Mutta miten vauvan henkilötunnus?
Olen hyvin kiitollinen asiallisista vastauksista