Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ei allekirjoita tapaamissopimusta

Vierailija
01.12.2010 |

Toivottavasti täältä löytyisi joku joka on ollut samassa tilanteessa kuin minä sillä nyt on kalliit neuvot tarpeen. Eli olemme eronneet lapsen isän kanssa ja tapaamissopimus päättyi 1.10, isä ei suostunut tulemaan lastenvalvojalle (asumme eripaikkakunnilla), joten virkaapupyyntö tehtiin isän paikkakunnalle, mutta isä ei ole sielläkään käynyt allekirjoittamassa sopimusta. Elatusapua hän ei ole minulle koskaan maksanut vaan olen joutunut sen hakemaan kelalta, mutta nyt en saa sitä kelaltakaan koska meillä ei ole voimassa olevaa sopimusta.

Se elatustuki jonka sain kelalta on meille suuri raha, sillä olen lapsen kanssa vielä kotona joten tarvitsisimme sen kipeästi. Isä ei muutenkaan osta koskaan mitään lapselle, joten tämä raha tulisi tarpeen ja onhan se kohtuullista että isä osallistuisi jollain tavalla lapsen elatukseen. Kontaktia minulle ei tähän isään ole sillä hän ei vastaa puhelimeen, muutaman kerran olen hänellä lähettänyt viestin ja kysynyt asiaa, sekä kysynyt haluaako hän tavata lasta milloin ja miten, en saa minkäänlaista vastausta. Aikamoinen umpikuja tällä hetkellä. Olen ymmärtänyt että jos hän on varaton silloin se elatusapu olisi vain se lapsikorotus työttömyyspäivärahoista ja loput tulee kelalta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka isä allekirjoittaisi minkälaisen sopimuksen tahansa, on täysin hänen vallassaan haluaako tavata lastaan vai ei.

Tapaamissopimuksesta on vaan haittaa sinulle jos isä yhtäkkiä alkaakin vaatia lasta luokseen sovittuina aikoina, etkä sinä haluaisi lasta tapaamisiin antaa.

Vierailija
2/7 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisasian antaisin olla, mutta elareiden takia veisin asian oikeuteen. Tapaamisista voi sopia muutenkin jos isää kiinnostaa, mutta elareita varten sun on nyt pakko toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka isä allekirjoittaisi minkälaisen sopimuksen tahansa, on täysin hänen vallassaan haluaako tavata lastaan vai ei. Tapaamissopimuksesta on vaan haittaa sinulle jos isä yhtäkkiä alkaakin vaatia lasta luokseen sovittuina aikoina, etkä sinä haluaisi lasta tapaamisiin antaa.

Mutta siinä samallahan pitäisi allekirjoittaa elatussopimus, jos ei ole elatussopimusta ei myöskään saa elatusta. ihmettelen vaan miksi näitä asioita ei voi selvittää niin kuin aikuiset ihmiset.

Vierailija
4/7 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä vain toisen jos tahtoo.

Vierailija
5/7 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä vaikka vuodella, etkä saa sinä aikana elareita ainakaan kelalta.

Vierailija
6/7 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen voi tehdä ilman toista.

Haasta mies käräjäoikeuteen elatuksesta, muuta et voi tehdä. ota yhteyttä oikeusaputoimistoon. vähävaraiset saavat ilmaista tai pientä maksua vastaan asianajan.

Vierailija
7/7 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiimoilta lastenvalvojalla,kun elatussopimus oli päättynyt, josta ilmoitin lapsen isällekkin. Mutta tämä lastenvalvoja ei osannut sano juuta eikä jaata vaikka yritin kysyä mitä sitten jos isä ei allekirjoita elatussopimusta, hän ilmeisesti oli siinä uskossa, että kyllä kirjoittaa, mutta pitääkö minun nyt suoraan mennä sinne oikeusaputoimistoon vai sitten soittaa asiasta vielä lastenvalvojalle. Tunyuu vaan aika radikaalilta toiminnalta, koska tämäkään ei vaatisi isältä kun yhden toimistossa käynnin ja aika ei varmasti ole ongelma koska hän on työtön.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme