Ihan kuin olisi kuume nousemassa...
Voi ei. Mulla on ihanat lapset, 3v. esikoinen ja 2 v. kuopus. Ja meidän perheen lapsiluvun piti nyt olla täynnä. Järjen ääntä kuunnellessani meidän perheen pääluku todellakin on täynnä, mutta mutta.. Nyt on alkanut pieni ääni sisälläni höpöttämään hassuja. Kun ehkä kuitenkin haluaisi vielä kerran jännittää sitä, että tuleeko viiva, kantaa isoarakasta vatsaa, tuntea ne muljahdukset ja terävät pienet potkut, odottaa että jokohan tänään on se päivä, kun saa pikkuisen ensi kerran rinnalle, tuntea se tunne, kun sen pikkuisen tosiaan saa rinnalle, ihmetellä sitä maailman ihmeellisintä olentoa, imettää ja tuntea se äärimmäinen läheisyys pikkuisn kanssa jne. listaa vois jatkaa loputtomasti. Vai onko tämä kaikki nyt sitte kuitenkin jo eletty ja koettu meidän osalta. Tuntuu vaan niin kovin haikealta.
Jakaako kukaan linjoilla oleva näitä ajatuksia?
Kommentit (7)
vauvat ei ole se pelkkä viiva ja jännitys ja huumaa. Vaan ne vauvat pitää myös kasvattaa aikuisiksi.
Tuttuni, ikuinen vauvafani on tällä hetkellä melkoisen burnoutin partaalla kun ne vauvat kasvoi isoiksi. Rahat loppu, hermot loppu, avioliitto luhistumassa, pari vanhinta ei ole saanut huomiota ja sen kyllä huomaa.
Elämä on täyttä katastrogia ja kaveri itkee, että kun tuli tehtyä lapsia liikaa.
muiden puolesta en voi sanoa mitään, mutta se mainitsemani järjen ääni ajattelee juuri sitä aikuiseksi kasvattamista ja omia resursseja siihen hommaan. Toivottavasti kukaan muukaan kuumeilija ei tee vauvoja vaan viivojen ja huuman vuoksi :) Mutta harvoinpa sitä kai kuumeillaan niiden koliikki-itkujen ja oman ajan menetyksien vuoksi...Ymmärtänet mitä ajan takaa?
miettiä elämäänsä siinäkin vaiheessa kun perheessä on näitä kuumelapsia useampi murkkuiässä. Ja kun pitäisi vielä siinäkin vaiheessa kantaa heistä vastuuta ja tukea ja valvoa, ettei elämä mene päin persettä.
Mutta toisaalta sen huomaa nykyajan lasten käytöksestä, että vauvoja tehdään vain sen vuoksi kun ne on niin ihkuja. Sitten niistä ei tarvitse enää välittääkään ja kaipa se yhteiskunta kasvattaa.
Näitä haistattelevia pikkukriminaaleja löytyy nykyään jo hyvistäkin perheistä kun mammat vaan huokailee uusien tikkujen ja viivojen perään kun ne on niin ihkuja.
Viitsisivät edes kasvattaa ne edelliset.
muiden puolesta en voi sanoa mitään, mutta se mainitsemani järjen ääni ajattelee juuri sitä aikuiseksi kasvattamista ja omia resursseja siihen hommaan. Toivottavasti kukaan muukaan kuumeilija ei tee vauvoja vaan viivojen ja huuman vuoksi :) Mutta harvoinpa sitä kai kuumeillaan niiden koliikki-itkujen ja oman ajan menetyksien vuoksi...Ymmärtänet mitä ajan takaa?
Eikö väri tikussa muutu ja kuumelasta kuulu? Anna nyt hyvä ihminen muiden haaveilla, vaikka oma maailmas vaikuttaakin olevan kovin pessimistinen.
Hei. Itsellänikin on kaksi lasta, ja vaikka tiedän järjellä ajateletuna etten hanki enempää luultavasti enää lapsia, olen myös haaveillut toisinaan vauvasta..mutta onneksi tajuan heti ettei ainakaan nyt :)
Haaveilu ei ole kiellettyä, se on jopa suotavaa olen joskus jostain lukenut näin. :)
Minulle tuli verenpainetauti,joten uusi raskaus olisi jopa riski minulle sekä vauvalle. Pelkäisin todella että saan raskausmyrkytyksen...
Meillä on jo "isot" lapset, 8v, 7v ja 5v. Mutta jotenkin se pikkuinen vielä kiehtoisi. Mies ei todellakan halua. Enkä mä ehkä itsekään enää haluaisi, mutta kun ne vauvat vaan on niin ihania...