Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kertokaahan Tamiflun hamstraajat miten olette saaneet sitä?olette soittaneet tk:n?sanoneet mitä?

Vierailija
18.10.2005 |

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitäpaitsi vahvuutta voi ihan itse säädellä siten että antaa yliannostuksen tai tripla-annostuksen vaikka itse jeesus olisi apteelissa kaikkien ohjeiden mukaisesti käynyt lääkkeen sekoittamassa tiettyyn suhdelukuun.

Vierailija
22/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA voi lääkettä saada yliannostuksen. Jos sekoittaa lääkkeen väärin tai jos ottaa sitä liikaa.

Kun tuossa joku valopää ei usko, että kukaan muu osaa sekoittaa lääkettä kuin yliopiston käynyt farmaseutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä lääkelakia ole keksinyt. Vaikka se ei olisikaan looginen, niin ei farmaseutti silti sitä saa mennä rikkomaan. On ammatinvaihto edessä jos tuommoista harrastaa.

Vierailija
24/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainahan sen määrän saa itse päättää. Otanko buranaa yhden kapselin vai koko levyllisen.

Vierailija
25/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan uskoo/tarkoittaa, etteikö jokainen OSAISI tehdä sen itse.

Vierailija
26/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedät levyllisen Buranaa, niin varmasti tiedät vetäneesi liikaa. Mutta jos sekoitat parhaan taitosi mukaan mikstuuran ja menee päin helvettiä etkä tajua sitä, tulee tahaton yliannostus ja vika on farmaseutin. Sitä ei perusfiksu ihminen uskoisi yhtäkkiä, mutta TODELLA monelle mikstuuran sekoitus ihan ohjeen mukaankin on täysin mahdoton tehtävä.

Vierailija
27/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan käsittämättömän ongelmallista.

Miten olen koskaan osannut tehdä suklaamoussea pussijauheesta?

Vierailija
28/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mielestänne mokomat lääkelait ovat siis yhtä tyhjän kanssa, vaikka ne on suunniteltu suojelemaan kuluttajaa. Ohjeet ovat yleispätevät, miksi pitäisi yhdelle lääkkeelle olla poikkeava menettely " kun siinä vain pitää sekoittaa 52 milliä vettä jauheeseen" . Määräykset ovat määräyksiä, ei niitä sovelleta vain silloin kuin sattuu huvittamaan!

Vierailija
29/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei nyt halunnut loukata sinun pikku älykkyyttäsi. On vain katsos (tajua nyt jo) olemassa sellaiset säännöt, että vaikka olet NIIIIIN fiksu, sinulle ei saa myydä mikstuuraa jauheena. Vähän niinku ei saa tappaa naapuria vaikka se on ärsyttävä. Laki, tiedätkös.

Vierailija
30/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä saa näköjään puhua ihan mitä puppua tahansa. Kukaan ei löytänyt ainoatakaan linkkiä missä kielletään jauheen myynti apteekista.

Vierailija
32/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.yliopistonapteekki.fi ja sieltä hakusana tamiflu tuotekuvaus.

Sielläkin sanotaan selvästi, että apteekki sekoittaa valmiiksi liuokseksi.

Vierailija
33/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkittäjä ei itse ymmärtänyt lukemaansa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MISSÄÄN NOISSA LINKEISSÄ EI KIELLETTY LÄÄKEAINEEN ANTAMISTA MUKAAN JAUHEMUODOSSA.

Jos et tiedä, niin lääkkeen valmistaminen on eri asia kun lääkevalmisteen ulosmyynti......

Vierailija
34/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ex tempore-lääkkeen valmistaa ja lääkemääräyksellä toimitettavat lääkkeet tarkistaa

luovutuskuntoon sekä luovuttaa asiakkaalle proviisori tai farmaseutti, joiden on varmistauduttava

siitä, että toimitettavaa lääkettä koskevat ohjeet ja määräykset on otettu huomioon."

No mitähän tämä lainaus mielestäsi sitten tarkoittaa?

terveisin linkittäjä

Vierailija:

Linkittäjä ei itse ymmärtänyt lukemaansa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MISSÄÄN NOISSA LINKEISSÄ EI KIELLETTY LÄÄKEAINEEN ANTAMISTA MUKAAN JAUHEMUODOSSA.

Jos et tiedä, niin lääkkeen valmistaminen on eri asia kun lääkevalmisteen ulosmyynti......

Vierailija
35/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani saat ostaa jauhemuotoisia " itsesekoitettavia" lääkkeitä apteekista niin paljon kuin haluat, mikäli kuvittelet niitä sieltä saavasti. Eipä ole minulta pois.

Enkä todellakaan ole mikään lääkeasioiden asiantuntija, ihan maalaisjärjellä näitä mietin. Kaikki eivät osaa suorittaa laskutoimenpiteitä (vaikka miten tuntuisi yksinkertaiselta), joten mielestäni on hyvä, jos lakeja ja säädöksiä on olemassa. Meitä kuluttajia siinä ajatellaan.

Luepa lääkelaki ja muut linkit ajatuksella läpi, kyllä sieltä punainen lanka löytyy. Ja minua viisaampi farmaseutti tai proviisori voi sitten valaista enemmänkin ohjeistusta. Tuliko muuten mieleesi, että ihan kaikki paperit, joissa sääntöjä on, eivät välttämättä ole netissä luettavissa tai ainakaan tietämättömän helposti löydettävissä.

Vierailija
36/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tempore-lääkkeellä tarkoitetaan apteekissa tilauksesta valmistettavaa itsehoito- tai

reseptilääkettä.

Paino sanalla TILAUKSESTA. Tarkoittaen sitä että kysymyksessä on " sovellettava" lääke jonka ainesosat joudutaan yhdistelemään. Tamiflu jauhe ei ole tilauslääke vaan normaali lääkevalmiste.

Että tällaista tietämystä.....

Vierailija
37/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jauheeseen sekoitetaan vaikkapa 52 milliä vettä, tätä kuuluisaa reseptiä tulkiten. En todellakaan voi tietää, tarkoitetaanko TILAUKSESTA sanalla juuri tätä, mutta etpä voi sinäkään tietää oletko oikeassa (ellet ole asiantuntija, mitä epäilen).

Vierailija
38/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyttäisiin toimittamaan asiakkaalle VÄLITTÖMÄSTI, mikä oli myös yksi Ex tempore-lääkkeen määrittelevistä sanoista.

Vierailija:

Ex tempore-lääkkeellä tarkoitetaan apteekissa tilauksesta valmistettavaa itsehoito- tai

reseptilääkettä.

Paino sanalla TILAUKSESTA. Tarkoittaen sitä että kysymyksessä on " sovellettava" lääke jonka ainesosat joudutaan yhdistelemään. Tamiflu jauhe ei ole tilauslääke vaan normaali lääkevalmiste.

Että tällaista tietämystä.....

Vierailija
39/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Lääkemuodot:

Kapseli sekä hedelmältä maistuva oraalisuspensio eli mikstuura, jonka

apteekki sekoittaa valmiiksi lääkejauheesta ja vedestä.

"

HUOM! TÄMÄ OLI SUORA LAINAUS.

Vierailija
40/52 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jo olemassa. Eihän se että sekoitetaan vesi lääkkeeseen siitä tilauslääkettä tee.